/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs net til TV
Fra : myg
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 30-01-11 17:05

Jeg har et Philips TV med DLNA og stik til netforbindelse (via kabel).
Det ville være praktisk for mig af lave forbindelsen trådløst fra en etage til en anden, men kan det lade sig gøre ?
Vil denne i TV'et være tilstrækkelig til at tilgå min trådløse router ? Jeg vil gerne kunne afspille foto, lyd og film fra min NAS.
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H32686

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-01-11 17:42

Det kan du sagtens. Det som jeg har, sender dog kun det signal som dit hoved-tv er sat eller parkeret på.
http://www.keas.dk/store/comersus_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=55&gclid=CM2Rw-Wy4qYCFcKCDgod5Xs41g

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-01-11 17:59

Nu handler det jo nok om billede og lyd, men det er mit edb-netværk, som skal connectes via denne trådløse.
Det jeg er i tvivl om er om der er tilstrækkelig kapacitet til at streame video mm. trådløst. Det skal jo kunne lade sig gøre via kabel.

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-11 09:15

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men:
1 Du skal jo være helt klar over hvordan du får dit TV sat op med VPA koder til nettet.
2 Du skal have et wifi signal der er stabilt der hvor Tv står, brug evt. en Smartfone til at se det.
3 Du skal kunne logge på din NAS server fra dit TV.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 05-02-11 10:43

Tak for svaret stone47.