/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dankort spæret
Fra : Monsen1234
Vist : 2193 gange
200 point
Dato : 29-01-11 16:39

Stod i Brugsen og skulle betale med mit Visa/Dankort men pludselig svigter hukommelsen og jeg trykker forkert 3 gange i rap og så står der pludselig - Kortet spæret - hvad gør jeg nu, har aldrig været ude for det før, skal jeg i banken for at få den til at fungere igen eller hvad gør man. Har fundet den rigtige kode igen da jeg kom hjem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-11 16:40

Du kan ikke gøre noget før banken åbner på mandag

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-01-11 16:50

Altså jeg skal i banken med den, kan de så ophæve spæringen eller går der yderligere nogle dage ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 29-01-11 16:56

Banken kan ophæve spærringen med det samme og ja du skal en tur i banken og fortælle at det var dig selv som kludrede i det med forkert kode og ikke en som havde "fundet" dit dankort
Citat
Er dit Dankort eller Visa/Dankort blevet spærret ved fejlindtastning af koden, skal du kontakte banken for at få spærringen ophævet.
jeg tror det gælder for alle banker

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-01-11 16:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-11 17:01

Tak - jeg håber ikke du må lide alt for meget inden mandag, god weekend
du kan stadig bruge netbank selv om dankortet er spærret

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-01-11 17:02

Ja, du skal i banken. Medbring dit Visa/Dankort og legitimation. Du vil sikkert få lov til at hæve penge i banken.
Jeg mener også, at de vil udstede et nyt kort med ny pinkode.

Så du skal i banken for at hæve penge indtil du har fået dit nye kort.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-01-11 17:30

Måske behøver du ikke at gå fysisk til banken. Åbningen af kortet kan sagtens udføres over telefonen, hvilket du bør gøre først. Jeg har selv fået åbnet mit kort over telefonen, det kommer selvfølgelig an på om man kan virke overbevisende i telefonen med hensyn til ærlighed. Bankfunktionæren kan f.eks. spørge til nogle af de seneste udtog eller køb på kontoen, som tilkendegiver om man er ejeren af kortet. Det er værd at prøve først.