/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Reumatalog
Fra : o0nellie0o
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 28-01-11 23:37

Hej

Nogle som kender professor og overlæge Bente Danneskiold Samsøe fra Frederiksberg hospital?
Hvad kan du fortælle om hende? Dygtig? Behagelig? Grundig? m.m....
Hun skulle være specialist i gigt samt fibromyalgi sygdomme?

Overvejer at bestille en tid hos hende - men det koster 2000kr i timen - og det er mange penge når man er på sygedagpenge....

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 28-01-11 23:44

min søster har været hos hende og var tilfreds. men hun fik sin læge til at give en henvisning til hende, så det koster det ikke noget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-11 02:07

Citat
Hun skulle være specialist i gigt samt fibromyalgi sygdomme

Ja selvfølgelig, det er jo ligesom det der er reumatologers fag.

Undersøgelsen for f.eks. fibromyalgi er ganske enkelt, det tager ikke mange minutter.

Spørgsmålet er bare, om reumatologen der stiller diagnosen er en af dem, der fastholder at fibromyalgi er af psykisk årsag og altså en "ondt i livet" diagnose, eller anerkender den som en fysisk lidelse.

Nu ved jeg ikke hvilke bevæggrunde du har for lige netop at ville til den reumatolog, men medmindre din læge vil skrive en henvisning til den pågældende speciallæge, så spar dine penge, for den forholdsvis enkle diagnose at stille (fibromyalgi) det kan enhver reumatolog og såmænd også de fleste læger klare.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-11 02:38

Citat
for den forholdsvis enkle diagnose at stille (fibromyalgi) det kan enhver reumatolog og såmænd også de fleste læger klare.

overlæge Bente Danneskiold Samsøe har specialiceret sig i fribromyalgi. Og det er ikke rigtigt at dignosen er enkel og enhver læge kan stille diagnosen. Der er stadig mange læger der intet kender til sygdommen.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-11 02:56

Læs her, måske nogle link fra andre i samme båd.
http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?t=21562&f=103

her er det Bente Danneskiold Samsøe, som besvarer spørgsmål, så kan du måske danne dig et billede af hende!
http://www.dr.dk/DR1/laegen/Programmer/2005/050922/

http://www.fdb.dk/default.asp?id=6&cid=334&archive=True&aid=563

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-11 03:23
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-11 03:27
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-11 03:35

Prøver lige igen med det helt rigtige link - håber jeg...
http://www.samvirke.dk/samvirke/arkiv/Sider/N%c3%a6rbilleder%20af%20smerten.aspx

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 29-01-11 09:11

Dova - Jeg kom ud for en arbejdskade i 2008... siden er det gået en del ned af bakke...
Min psyke er dog som den altid har været så ondt i livet har jeg bestemt ikke
Jeg er 40år og det er muligt at mine hormoner begynder at kokse lidt - men hele min krop gør ondt...alle led skriger af smerte - egen læge har konstateret at vi her ikke taler om led gigt. Jeg har fået div. blodprøver taget og disse sagde intet (havde faktisk rigtige flotte blodprøver i betragtning af alder og form)

Grunden til jeg spørger indtil Bente er fordi jeg bor i sydsjælland og derfor kommer på tværs af regionerne... Jeg har fået en henvisning til en anden reumatalog men har først tid slut maj mdr...og dette er jo længe at vente
Jeg så udseendelsen fra lægensbord (2009) og tænkte at Bente virkede grundig og dermed mit spørgsmål herinde - kunne jo være nogle kendte hende og kunne anbefale hende (en som havde prøvet hende med egen krop)

Godkendelse af svar
Fra : o0nellie0o

Dato : 29-01-11 09:12

Tak for svaret skytten49.

Kommentar
Fra : o0nellie0o

Dato : 29-01-11 09:24

Læs her, måske nogle link fra andre i samme båd.
http://www.netdoktor.dk/interactive/discussion/viewtopic.php?t=21562&f=103

Rigtig godt link katekismus - tak for det!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-01-11 10:05

På K10.dk er der nogen der har været hos hende angående fib, og så vidt jeg husker står der også, at hun anerkender fib.
Så hende tror jeg du er godt tjent med hvis du har fib.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-11 18:15

selv tak