/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Har EU modstanden en chance ?
Fra : Jørn--Rudolph
Vist : 522 gange
20 point
Dato : 28-01-11 12:07

Har EU modstanden en chance ?

Eller kan vi lige så godt accepterer at nu er DK i EU og det bliver DK ved med ?

Mvh
Jørn Rudolph

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-01-11 12:12

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 30 point
Dato : 28-01-11 12:23

Tjahhh, for 2-3 år siden ville jeg have svaret klart nej til at EU-modstanden har en chance, og det tror jeg stadig ikke den har som sådan.

Men at hele EU, ikke mindst Euroen, er truet af finanskrise, snyd fra flere landes side, (fx Grækenland, der under den tidligere borgerlige regering løj om deres statsunderskud, så der ikke blev gjort noget før de tabte valget), korruption, svindel, at man har optaget lande der ikke virker spor parate til medlemsskab osv., gør, at der er mulighed for at EU som vi kender det nu falder fra hinanden.

Hvad EU i så fald bliver til, og hvilken rolle Dk så får, kan vist kun fremtiden vise.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-01-11 12:41

Ta' nu og gå ud og køb det randers reb

Godkendelse af svar
Fra : Jørn--Rudolph

Dato : 28-01-11 13:23

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-01-11 13:28

Selv tak, Jørn-Rudolph, det bliver spændende at se hvad der sker de kommende år

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-01-11 13:31

Nu har du brugt dine 20 point idag, sååå ikke flere dumme spørgsmål fra dig idag.

Kommentar
Fra : Jørn--Rudolph

Dato : 28-01-11 13:45

Utroligt, at man altid skal komme med alt muligt andet end hvad spørgsmålet drejer sig om ...

Undtagen vagnr, naturligvis ...

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-01-11 13:57

Jeg går ud fra at du mener om der er nogen mulighed for at Danmark melder sig ud af EU på noget tidspunkt.

Jeg tror det ikke. Ikke en gang Dansk Folkeparti har det på dagsordenen, og jeg tvivler på at Enhedslisten har det når det kommer til stykket.

Som vagnr skriver ovenfor, er EU på mange måder presset af efterdønningerne af finanskrisen, og det er bestemt ikke udelukket at der kan ske store ændringer af EU med tiden (den mulighed eksisterer naturligvis altid, eftersom EU's indretning er et politisk spørgsmål der til enhver tid kan diskuteres).

Men EU vil næppe gå i opløsning - og selv hvis det gjorde, ville der med garanti straks opstå en afløser.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-01-11 14:23

Nu blev jeg lige nysgerrig, man kan nøjes med 10 points i "potten", så kan der stilles dobbelt så mange spm. Jeg har aldrig bemærket en sammenhæng mellem antal points og antal svar (eller kvaliteten af svarene), det afgørende er vist hvad det er for et spm.

Spm. forklar på en letforståelig måde e=mc2 ville få meget færre svar end skal lokumsbrættet være åbent eller lukket efter brug, ligegyldigt hvor mange points der blev givet for svarene.

Det er ligesom Jytte Hilden sagde om sport og sex, det er kedeligt at kigge på, men sjovt at være med. I forgårs var Kandu nede det meste af dagen, jeg var sikkert ikke den eneste med lettere abstinenser