/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
guldfisk
Fra : mehn
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 28-01-11 10:45

Hej jeg har et problem vi har et akvarie med vores guldfisk stående på gangen på en skole det er fisk fra en udendørs dam som overvintre. problemet er så at de har lagt sig på bunden samdt at der er kommet et tyndt hvidt lag på dem.
De har stået på gangen hele vintren men det er først nu problemet viser sig? kan det være stress eller hvad vandet fejler ike noget
Hilsen Morten

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-11 12:31

Det hvide lyder som svampeangreb. Det skal i hvert fald behandles med korrekt middel i vandet. Får fiskene tilført ilt i vandet?
Forhør dig ved en dyrehandler der sælger akvariefisk, de har også normalt det rette produkt til brug.

Godkendelse af svar
Fra : mehn

Dato : 28-01-11 14:39

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-01-11 15:01

Velbekomme.
Håber din guldfisk vil overleve når den har fået medicin i vandet.