/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Har forfattere særlige fortrin ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 859 gange
100 point
Dato : 25-01-11 09:09

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 25-01-11 08:10
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad pokker har vold med det pjat Øjenvidnet skriver at gøre?

Jeg spørger om - hvad Øjenvidnet mener. Det har da intet med min person, at gøre. Ligesom det intet har at gøre med vold mod dyr eller andre mennesker!!

Du kan være rigtig glad for at Tomben er udelukket fra at skrive her. Han havde mindst meld dig til politiet for din stave måde, som jo nok er påtaget når det kommer til stykket, men det er en helt anden historie.

Ja, jeg kunne havde ladet være med at spørge, men nu forholder det sig altså sådan: At ingen kan eller skal bestemme, hvad jeg må og ikke må skrive. Jeg er forfatter og skriver det jeg har lyst til.
Så kan folk selv bestemme om de vil deltage eller ej, sådan er det nu engang..
-------------------------------------------------------------------------------------------
Det var svaret på et spørgsmål som Ejnar Skjælvertamp havde spurgt bb1 om !!
Jeg hæfter mig især ved, at "Jeg er forfatter og skriver det jeg har lyst til.
Så kan folk selv bestemme om de vil deltage eller ej, sådan er det nu engang.."

Jeg er enig med vagtelopdrætteren i, at forfattere generelt har en vis frihed til at skrive, bare det ikke virker sårende på andre mennesker eller grupper !! Men i forhold til ovennævnte svar, er vi helt ude i rundkørslen eller hvad mener I ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-01-11 10:08

Citat
Jeg er forfatter

- hans fantasi fejler sgu ik' noget, fiktion på højt plan...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-11 11:50

Ballegaard er squ ikke forfatter. Han har haft en anden til at tyde sit ubehjælpsomme oplæg. Manden kan jo ikke udtrykke sig på forståeligt dansk, og når han påberåber sig frihed til at skrive, hvad han vil, så er han helt ude i hampen.

Han forveklser tingene. En forfatter kan forholde sig frit til virkeligheden, når det kommer til de bøger han/hun skriver, men derudover er han bundet til lovgivningen og almindelige hensyn til andre - som alle andre på denne klode.
Idioten har hørt et eller andet om kunstnerisk frihed - og har, som altid misforstået, hvad den slags betyder.

Men Ballegaard har aldrig fattet en snus af noget som helst. Han måtte selv betale for udgivelsen af sin Kratlusker, fordi ingen ønskede at binde an med en sådan gang barnligt bavl.

Normalt leverer en forfatter sit materiale til en forlagskonsulent, som derpå bedømmer, om forlaget vil bekoste udgivelsen. Ballegaard kunne ikke få nogen til at bekoste sin "bog" - og måtte selv betale.

Normalt bedømmer man en forfatter på sproget og konfliktproblematikken i det der skrives. For de fleste normalt begavede mennesker er det forfatterens sprogbrug, der trækker størstedelen af kunderne. I årenes løb har vi set udgivelser af politikere, ludere, konservative toppolitikere, og fælles for disse har været, at det var en proffessionel skriverkarl (journalister) som nedskrev bogen. Sådanne mennesker er ikke forfattere i mine øjne - selv om de meget gerne ser sig selv omtalt som forfattere.

Når vi ser Ballegaards ubehjælpsomme sprogbrug her på hjemmesiden, står det klart, at det i hvert fald ikke er ham selv, som har skrevet Kratluskeren i den form vi ser den. Manden befinder sig jo på grænsen af analfabetisme, og vi har at gøre med et hankønsvæsen på det absolutte stenalderniveau. Han er så dum, at han har tilført ordet en helt ny dimension eller betydning, om man vil - men forfatter - kors i røven.

Mvh.
Tonganeseren

Nå, Ballebanker! Hvad bliver det til med at forklare om vedtægtsforskelligheder - DLS og DJ imellem???? Det forstår du squ heller ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-11 11:58

Citat: Kunstnerisk frihed er friheden kunstnere har til at anskue, fremstille, dokumentere eller udtrykke virkeligheden i et kunstnerisk perspektiv. Det kan være i form af at give det dagligdags en ny synsvinkel, sætte det ind i uvante rammer, give historien "en krølle på halen" - eller det kan antage en autonom værkshelhed i nyskabt surreel form. Med den kunstneriske frihed står det til enhver tid kunstneren frit for at forøge og berige sit værk med en merbetydning, beskueren ikke på forhånd ville forvente ud fra værkets umiddelbare eller tilsyneladende iboende logik."

Nemlig!!! Men den slags skal finde sted i det kunstneriske udtryk - i bogform, på billede, som skulptur og i musikken.

Kunstnerisk frihed har intet at gøre med "kunstnerens" almindelige omgang i det civile liv. Her er han/hun underlagt lige og helt almindelige forhold.

Men den kroniske løgnhals, Balleklasker Ballegaard har, som tidligere nævnt, hørt et eller andet om kunstnerisk frihed, og tror Gudhjælpemig, at den kunstneriske frihed gælder hans løgnehistorier på denne hjemmeside. Manden er jo bindegal.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-11 12:03

Han måtte af med omkring 36.000 kroner for besværet. For en gang ynk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-11 12:07

De fleste hsuker velsagtens, da emnet var oppe på Jagtformidlingen, hvor forlæggeren leverede et indlæg til forsvar for Balleklaskeren. Her omtalte han Balleklaskerens "MANUS".

Her kunne man måske fjerne "M`et" i MANUS.

Mvh.
Tonganeseren

Vener, venner - det er squ for komisk det her.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 25-01-11 16:50

Kære Tonganeser.

Du har forklaret hvad der skal forklares om forfattere vedr. dette vanvidsmenneske, Bent Ballegaard Knudsen !

Ikke alene er han uforskammet men direkte dum - en psykopat af værste skuffe, som egentlig skulle tvangsbehandles på en lukket anstalt ! Normale mennesker skulle beskyttes mod den slags dummernikker, som ikke forstår hvad pli er, men fremturer i sit eget univers, uden at tænke på sine omgivelser.
Jeg mener at hans gode ven lægen, som han af og til har omtalt, burde tage sig af ham som en "sag", til hjælp for alt og alle, men naturligvis også for bb1's egen skyld, trods alt. Ellers kan det vel ende med, at én eller anden ser sig gal i skralden på ham en dag og så ved man ikke hvad sker. Så der påhviler denne læge, som på billeder på bb1's såkaldte hjemmeside ser ganske fornuftig ud, at tage initiativ til at hjælpe !!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X
Jammerbugten

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-01-11 16:50

Min kone har et par fortrin . . . er hun så for-fatter - ja for det er mig det er fatter

Fatter i den

Det er så den onde trekant som igen er ude efter ballegaards bagtrin

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-11 17:16

Forfatter!!!!

Her er hans bedste kreaktioner i vilkårlig rækkefølge:

De bliver genoptrykt igen og igen.

Desværre kan man sætte = tegn ved at hans udøvelse på den rent jagtlige front med meget mere, omkring hans fortolkning af hans hjemmelavede titel af et forfatterskab.
Han er skringende skør i bolden.
En fristil fra et barn i 3. klasse slår tossen med flere længder.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-01-11 17:20

O-Larsen

Godt du ikke er Patter est så , fik du den "fatter" så det batter .

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-11 18:21

Jamen Herre du milde. Ethvert forsvar for idioten Ballegard tyder på en meget ringe evne til at se årsagssammenhænge.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-01-11 19:37

Tonganeser, jeg føler mig ikke ramt, fordi jeg ikke forsvarer Balleren, men jeg bliver altid lidt sentimitale når det går ud over de svage i samfundet!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-01-11 06:56

Hej olarsen

Du skrev bl.a.:men jeg bliver altid lidt sentimitale når det går ud over de svage i samfundet!

Mange tak for din støtte til nogle af os som kæmper en næsten uovermenneskelig kamp mod en bestemt person. Som én af de svage er jeg helt tryg ved din støtte, fatter - tak !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kløjing

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-01-11 12:49

Det er fint at forsvare de svage i samfundet - sådan generelt set - og meget ædelt. Men i Balleklaskerens tilfælde, er tingene skruet sammen på en lidt akavet måde. Nu har idioten i årevis svinet andre til, og dertil har han udspredt et utal af gemene løgne, som han nu står til ansvar for.

Men du mener måske - OLarsen, at Ballegaard tilhører de svage i samfundet, og måske kunne du definere udtrykket "de svage i samfundet"?

Selv mener jeg, at manden er svag oven i roen - også rent fysisk, men til gengæld er han ondskabfuld til op over begge ører. Skal man frede den slags "notabiliteter" (selvudnævnte godsejere), som uden tøven og ganske løgnagtigt hænger sagesløse medborgere ud på en hjemmeside - fordi han ikke har forstået en pind af hvad udtrykket "kunstnerisk frihed" står for????

Det kan ikke være dit alvor - Olarsen.

Mvh.

Tonganeseren
Sidder og kigger på en overfed skovdue i blommetræet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-01-11 12:54

ra : olarsen

Dato : 25-01-11 16:50

--------------------------------------------------------------------------------
Min kone har et par fortrin . . . er hun så for-fatter - ja for det er mig det er fatter

Fatter i den

Det er så den onde trekant som igen er ude efter ballegaards bagtrin

Nemlig. Jeg ser gerne hans røv på en stegepande.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-01-11 14:41

Om forfattere har særlige fortrin.? I så fald, hvilke skulle det så være.?
Men een ting ved jeg, forfattere behøver ikke at stave særlig godt.
Tag f.eks H.C. Andersen, han var ordblind, en stor nasserøv og homoseksuel. Nu rager det mig så ganske lidt at H.C. var en prutkarl - det må han om. Men helheden skal jo frem.

Jeg kender til flere kendte forfattere der er ordblinde - og hvad så.? Det er ordlegen det kommer an på.

Min arbejdsgang fra ide til færdigt projekt.

Jeg skriver bedst om morgenen, særlig i tiden mellem kl. 5 - 10. På det tidspunkt er min lille hjerne renset for synsindtryk, tv-avisens dårligdomme, osv. osv......

Så sidder jeg mig hen ved tastaturet og skriver og skriver - det hele kommer i lind strøm. Mens jeg skriver er jeg fuldstændig ligeglad med stavefejl, tegnsætning, osv. Det er bare med at skrive mens jeg har ideerne. Når manus er færdig, skimmer jeg det igennem og retter de værste stavefejl, syntaks og tegnsætninger. Derefter sender jeg det pr. e-mail til et par journalist-elever der hjælper mig med projektet - mod betaling, selvfølgelig da. Når de har rettet hvad der er at rette, sender jeg manus til forlaget - for derefter at få at vide, at lortet er kasseret - eller godtaget.
For hver 50 manuskripter jeg skriver, bliver der måske - hvis jeg er heldig - 1 styk godkendt.
Jo, det er et ganske hårdt arbejde at være skriverkarl - navnlig hvis du er gift og har børn.

HH.
Lige hjemkommet fra England.
Derom senere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-01-11 15:53

Hej Heidi-Ho
Jamen så velkommen hjem til Henrietteland. Glæder mig til at få historien.
Til en vis grad har du ret, og ordspillet er også en væsentlig bestanddel af det færdige produkt. Nu har jeg læst håndskrevne beretninger af H.C. Andersen, og jeg bemærkede ikke nogen indikation omkring ordblindhed - og jeg har ellers set meget i min tid. Og iflg. forfatteren til en bog om H.C. (tidligere lektor på Maribo Gym.) var han heller ikke homoseksuel men en stakkel, som ikke forstod at omgås quinderne på en fornuftig måde.
Nu drejer tråden sig mest om "den kunstneriske frihed", som nogen fortolker som retten til omkostningsfrit at svine andre til i det offentlige rum - vel at mærke på en hjemmeside og ikke i bogform eller ved anden form for kunstnerisk udtryk. Men sådan er der jo så meget (min yndlingsreplik).

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-01-11 16:15

Jeg kom lige . . .
til at tænke på ham der Jørgen Cykel Leth. Han påstod sig ret til at iscenesætte med levende mennesker - for at undersøge det medholdelige i seksuel udnyttelse af mindreårige. Derved placerede han sig i kategorien som overmenneske . . med ret til at omgå almindeligt accepterede love.
Jeg har ikke læst bogen - eller set filmen, netop fordi jeg tager afstand fra dette "overmenneskesyndrom", som dybest set demonstrerer den dybeste foragt for andre mennesker. Ren og skær umoral, som burde være straffet hårdt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-01-11 17:22

Hvad kan ikke være mit alvor Tonga? Jeg kender ikke BalleBissen, men er begyndt at forstå at han er mest svag oppefra og ned - synd for ham

Jeg sidder ofte og kigger på 3 (tre) fede skovduer, den fjerde blev taget af en duehøg i efteråret, æv jeg ville gerne selv ha' spist dyret, de smager nemlig helt uovertruffent godt, ligesom spurve og solsorter, det er bare rigtig mange år siden at jeg har fået lov til at sætte mine tænder i den slags 'kramsfugle' . . . Så nu bliver der ballade fordi jeg har spist de små søde pipper - - -

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 27-01-11 19:49

Fordi man kalder sig forfatter, har man naturligvis ikke ret til at bruge sprogets værste gloser imod andre mennesker.

Jørgen Leth er bare en gammel excentriker der mener, at gud skabte verden og Tour De'France for ham.

Vedr, H.C. Nassekarl Andersen von Homo, som bildte sig ind, at han var kongesøn - gik altid rundt med tandpine og andre dårligdomme - og som forøvrigt altid satte kryds i kalenderen, hvergang han havde onaneret....

Ifølge Preben Kihl, Kirsten Andersen og Niels Sterum (afhandling vedr. H.C. til Odense Museum) var H.C. ordblind.
Men op i røven med det - som H.C. ville ha' sagt det...

HH
Jo såmænd da, jeg har skam H.C. Andersens eventyr stående i bogreolen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-01-11 23:08

OK! Det her er så min eneste kilde - ikke fordi HC er uinteressant, men man bliver lidt træt at den megen ynk.

Jens Christian Jørgensen (født 21. december 1942 i Vestermarie, Bornholm) er forhenværende rektor ved Slagelse Gymnasium og HF-kursus og forhenværende medlem af Folketinget for Det Konservative Folkeparti.[1] Han har desuden skrevet en lang række bøger, hvor den mest opsigtsvække nok er H.C. Andersen – En Sand Myte der argumenterede for en kontroversiel teori om H.C. Andersens ophav.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 28-01-11 16:37

Ret beset, er det underordnet om H.C. var ordblind eller ej.
Eller om han han givet klokkeværket en ordenligt rykker, når trykket blev for voldsomt.
De forlystelser er der jo mange der må ty til. H.C. var jo heller ikke ligefrem nogen skønhed at beskue....
H.C. har i forvejen haft det hårdt. Tænk, at skulle rejse rundt i hele danmark for at nasse sig til føden, alt imens man skrev eventyr for børn.
Dengang var der ikke nogen der hed, bibliotekspenge, og kunststøtte til forfattere.

HH.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 31-01-11 06:05

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-02-11 17:03

Tak for points Øjenvidnet, at BimBallegård kan tage sig selv i ed som forfatter, siger sgu meget om denne ubehjælpsomme klovn og hans forhold til den virkelige verden.

MVH
BW