/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
kun for pædagoger :-)
Fra : babee
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 24-01-11 19:33

måske et dumt spørsgmål men ?

et barn slår et andet hvad skal konsekvensen være ??¨

og det skal ikke være en straf men en konsekvens og her er tale om et barn der slår hele tiden og så igen.

kom med nogle forslag vi har diskuteret det til hudløshed ¨på arbejdet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-01-11 19:40

Hvis verden kun opfatts sort / hvid. Har samfunet fået for lidt ud af jeres skolepenge.

Men måske skal spørgsmålet besvares af en anden faggrupe - f.eks en psykolog.

vh Ben

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-01-11 19:42

jeg siger jo ikke den er sort og hvid ? jeg vil gerne have eksempler på konsekvenser hvordan er det sort og hvid ?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-11 19:52

Det virker meget sort /hvidt når du spørger ind til den direkte konsekvens af, at et barn slår et andet barn

I stedet for at efterspørge konsekvenser, ville det da være bedre, at spørge ind til "hvorfor slår barnet"??

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-01-11 19:55

kan fortølle dig at der både er psykologer og ppr indover men de er igang med en udredning og indtil den er færdig og der kommer et "svar! fra dem så er det rart nok at have nogle konsekvenser men det er vigtigt at det ikke er en straf

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-01-11 20:02

hmhm

Hvor gammelt er barnet

Hvor tit,og hvor voldsomt er det?

Er det kun overfor et enkelt andet barn,eller over for alle?

Slår barnet også de voksne?

Hvornår opstår det?-spontant eller kun når barnet bliver presset?

Annuller spørgsmålet
Fra : babee

Dato : 24-01-11 20:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-01-11 20:12

Da jeg skrev sort / hvid. Var det angående dit ordvalg konskvensen, som om der kun skal være en konsekvens.

Konsekvens er noget af det der mangler i samfundet idag.

At der er ikke tale om straf og at du søger at det hænger sammen med konskvenser, giver ikke mening. Da ordet konskvens handler om følgevirkninger af en handling.

Hvis du gør sådan har det den konsekvens af jeg gør....

Den yderste konsekvens er den bibelske "Øje for øje og tand for tand...".

Med hensyn til pædagogik, må pædagogens rolle være at søge alternativer til barnetes udavendt vrede eller ikke hensigtsmæssige adfærd.

At du søger svar på kandu og ikke i det faglige bagland (hvis du har et sådan) er i min verden, en interessant tilgang til en løsning.

Kandu er et "gør det selv forum" - og ikke det er ikke altid optimal viden og indsigt der deles her.

Jeg mener ikke at alle bærn skal behandles ens, og jeg mener der er pædagogernes yperste rolle af kunne tilgodses det enkelte barns særlige behov.

vh ben