/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Spørgsmål om selvmord
Fra : PeterTheisen
Vist : 944 gange
10 point
Dato : 24-01-11 19:22

1. Har du nogensinde overvejet selvmord?

2. Hvordan ville du begå selvmord?

3. Synes du, at selvmord er en egoistisk handling?

Mine svar:

1. Ja.

2. Alkohol og skalpvenekanyle.

3. Nej.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-11 19:32

Jeg kender en der forsøgte selvmord, og to hvor det "lykkedes" for

Du er åbenbart så heldig at du ikke kender nogen der har taget sig af dage, for så havde du vidst hvor meget smerte der følger med hos de efterladte... de vil altid føle skyld, føle at de ikke har slået til, opdaget i tide hvad personen havde at slås med, at de har svigtet

Der findes ikke noget mere egoistisk end at begå selvmord... man kan få hjælp, til at komme videre i livet, selv om man ikke kan se det i nuet.... så søg hjælp i stedet for at gå med de tanker, både for din egen skyl og ikke mindst for dine pårørende

Kommentar
Fra : babee

Dato : 24-01-11 19:37

nej, nej , ja

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-01-11 19:39

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-01-11 19:44

1. ja

2. kaste mig fra den højste bygning i danmark og så råbe taaaaa deeeeennnnn tabeeeeeeeeeeeeeeeeeer jeeggg kooooooooooommmmmm fffføøøøøøøøssssssstttttttt neeeeeeeeed (hvis jeg kunne når det får den støste bygning er kun 120 m og er Herlev Hospital hvilket kan medføre at man hurtig kommer til for en gang skyld )

3 både og da dem der kan li dig vel føle det er deres skyld at de ikke forhinderet det
men på den anden side det er ens ejet valg

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-11 20:18

Mine svar:

1. Ja. Det tror jeg mange har,i øjebliks sindsstemning.

2. Falde i en øltank.(Tænker på manden,der var oppe tre gange,for at tisse).Undskyld.

3. Ja,i den grad.

Som sædvanlig,kloge ord fra Nordsted1.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-01-11 21:27

...igen igen også på Sol!

Få dig et liv Peter Theisen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-11 21:35

Du er ikke klog nok til selvmord.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 24-01-11 21:35

ELLER kast dig fra den højeste bygning i danmark. Det er trods alt kun den sidste cm der gør lidt ondt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-11 21:39

Citat
Det er trods alt kun den sidste cm der gør lidt ondt

Kun på ham du rammer

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-01-11 21:45

Hvorfor havner alle landsbytosserne herinde på Kandu?

Er det ikke Jørn Rudolph så er det PeterTheisen man skulle næsten tro de var i familie

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-01-11 23:02

Citat
Kun på ham du rammer

For et par år siden var der en kvinde der smed sig selv ud fra en høj bygning et sted i Sydamerika.....hun ramte en ældre dame på fortovet.

De døde begge.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-01-11 23:14

jeg har ofte en fornemmelse af, at selvmord bliver lidt latterliggjort.
at handlingen sker efter en pludselig indskydelse, kan i hvert fald diskuteres.

en englænder skrev og fik udgivet en bog oversat til dansk, om en del sikre metoder at slå sig i hjel på.
min mor lånte den på biblioteket og skrev den af i hånden, side efter side!! beskrivelsen var en af de ting, jeg arvede efter hende. hun havde læst teksten grundigt, for det lykkedes for hende.
et afskedsbrev til en bekendt kunne det blive til.( fortalt af to betjente).
min mor gjorde alvor af sin trussel.

i mine øjne er selvmord den ultimative form for egoisme, især da i et velovervejet tilfælde som dette.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 25-01-11 07:19

Tak for svaret Mosebaek.