/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
lydenhed væk
Fra : nick3095
Vist : 1425 gange
280 point
Dato : 23-01-11 18:33

jeg har ingen lydenhed på min pc (packard bell) ca. fra 2005
jeg mangler en lyd driver men jeg ved ikke hvilken driver jeg mangler eller hvor jeg kan finde den når jeg finder ud af det, nogen der vil være meget! flinke og hjælpe? :S er efterhånden ret træt af at den driller :(

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-01-11 18:51
Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 18:59

desværre kan ikke få det til at virke :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 19:10

Det gratis program SIW kan fortælle alt om din computer, rul ned og find Freeware versionen og hent SIW Multilanguage With Installer , den har dansk indbygget som du kan sætte den til efter installationen, klik på Hardware og find dit lydkort, fortæl os hvad lydkortet hedder så vi kan hjælpe med at finde en driver:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
du skal ikke klikke på Donate medmindre du du vil støtte udvikleren med lidt kroner

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 19:21

når jeg trykker på alle de andre ting som f.eks video osv. så dukker der en masse ting op. men når jeg trykker på sound device kommer der ingenting, hvorfor? (kan det være fordi den er i stykker eller sådan noget?)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 19:37

Hvordan trykker du og hvor? Er inde i computeren med en finger eller hvad?
Det kan ikke afvises at lydkortet er stået af, det ved vi alt for lidt til at kunne bedømme endnu, prøv nu først at finde ud af hvad SIW fortæller om dit hardware

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 19:40

Forsvandt lyden pludselig? Hvad gjorde du med computeren for at få lyden væk? Installerede et nyt program måske?
Eller har der altid været problemer?

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 19:41

jeg har åbnet det program som du gav mig, så jeg har åbnet det så går jeg over i venstre side trykker sound device men den viser ingenting :/

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 19:43

jeg kom til at ødelægge min pc ved at slukke på stik kontakten da den var ved at installere et spil for 2 år siden, siden har den stået og nu har jeg fået den reperet men af en eller anden grund er der ingen lydenhed :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 19:54

Har du klikket på det lille + ud for Devices rulle ned og set om der en ikon med en højtaler?
Hvis der ikke er så er jeg bange for at lydkortet er gået til de evige komponent marker.
Måske skal du en tur i BIOS og se om lyden måske er deaktiveret der, hvis den er så er der håb endnu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-11 19:58

Hvordan ser det ud i enhedshånderingen?

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 20:05

i enhedshåndteringen står der gult med spørgsmålstegn og udråbstegn hvor der står multimedielydkort, multimediekort, skærmkort, skærmkort (vga-kompatibel), sm-buscontroller

og den lille højtaler er der og der står bla. enheder til lyd, video og spil

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 20:07

det ser sådan herud inde i enhedshåndteringen:

Other devices
Multimediekort
Multimedielydkort
SM-buscontroller
Skærmkort
Skærmkort (VGA-kompatibel)

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 20:34

tror det her er lyd driveren: Realtek ALC655 @ ATI SB400 - AC'97 Audio Controller

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 20:38

Det lyder meget sandsynlig, den burde være nem at finde - vent lige lidt

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 20:39

okay tak håber du finder den!!!!! :)

Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 20:44

er den sunket i jorden? :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 20:51

Den her skal kunne bruges, hent den og installer den, hvis det stadig ikke virker så prøv at opdater fra Enhedshåndtering, højre klik på den enhed med det gule spørgsmålstegn og vælg Opdater driver, vælg at bladre dig frem til placeringen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 280 point
Dato : 23-01-11 20:52
Kommentar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 21:05

det virker fuck jeg er glad!!!!!! mange mange mange tak så slipper jeg for at sende den til reperation igen!

Godkendelse af svar
Fra : nick3095

Dato : 23-01-11 21:07

Tak for svaret o.v.n..

du hjalp mig med alt det er fandme fedt!

du deme dejlig fortsat god weekend med 280 velfortjente point

venlig hilsen anonym 16 år :P

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 21:37

Selv tak - godt du fik lyd på igen her virkede Kandu så efter hensigten: Hurtig hjælp fra bruger til bruger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-11 21:38

Også en god rest weekend til dig