/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvpor blev Erik Pedersen, Østrup Sogn af
Fra : 2601
Vist : 775 gange
400 point
Dato : 23-01-11 17:23

Jeg søger en Erik Pedersen født 24 februar 1825 i Østrup Sogn, Lunde Herde i Odense Amt.
Han var søn af Gårdmand Peder Pedersen og Karen Jeppesdatter og blev konfirmeret 23 april 1843 i Østrup Sogn.
Han opholdt sig hjemme ved FT 1845:
Folketælling - 1845.
Odense, Lunde, Østrup, Østrup Bye, En Gaard, 22,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karen Jeppesdatter 56 Enke(mand) Gaardmandsenke Allesøe S., Odense A.
Anne Marie Pedersdatter 33 Ugift Barn [Karen Jeppesdatter] Her i Sognet
Jørgen Petersen 28 Ugift Barn [Karen Jeppesdatter], driver Gaarden Her i Sognet
Jeppe Petersen 26 Ugift Barn [Karen Jeppesdatter] Her i Sognet
Erik Petersen 20 Ugift Barn [Karen Jeppesdatter], driver Snedkerprofession Her i Sognet
Hans Petersen 14 Ugift Barn [Karen Jeppesdatter],deltager i Gaardens Avling Her i Sognet

Jeg har set Afgangslisten for Østrup Sogn samt døde mænd fra 1844 til 1858 uden at finde ham.
Jeg har ogsåset FT for Svendborg Amt igennem.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-11 17:50

Oplysninger om fødsel er rigtige nok:

Erik Pedersen
Birth: 24 FEB 1825 Ostrup, Odense, Denmark
Parents:
Father: Peder Pedersen Family
Mother: Karen Jeppesen

kommer tilbage med mere...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-01-11 17:58

Prøv at kigge FT 1850, Odense Amt, Lunde Herred, Østrup Sogn.. Opslag 4, nede ved nr. 15 en Gaard der finder du moderen, Karen Jeppesdatter, 61 aar, og enke
næste jeg tror der står Hans Petersen, 22 Aar, ugift
og så har du Erik Petersen 25 Aar. ugift
De næste er tjenestefolk.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-11 18:08

I 1855 bor han stadig hos moderen, med lillebror Hans
"
Odense, Lunde, Østrup, Østrup By, En Gaard, 45, FT-1855
Karen Jeppesdatter 66 Enke "Gaardmandsenke, lever af Gaarden" Allesø Sogn,Odense Amt
Erik Petersen 30 Ugift Søn [Karen Jeppesdatter] Her i Sognet
Hans Petersen 27 Ugift Søn [Karen Jeppesdatter] Her i Sognet
"

I 1860 har lillebror Hans overtaget gården og Erik er enten død eller rejst:
"
Odense, Lunde, Østrup, Østrup By, En Gaard, 31, FT-1860,
Hans Pedersen 32 Gift Gaardmand, Huusfader Her i Sognet
Anne Margrethe Hansdatter 22 Gift Hans Kone [Hans Pedersen] Her i Sognet
Karen Jeppesdatter 71 Enke Aftægtskone Broby Sogn, Odense Amt
"
bare for at indsnævre søgningen...

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 23-01-11 18:09

Ft 1855 finder du ham Odense Amt, Lunde Herred, Østrup Sogn.. Opslag 13 nr. 45 En gaard.
Der er moderen 66 Aar gammel og Gaardmandsenke
Erik Petersen er nu 30 Aar gammel og stadig ugift,
og Hans Petersen er 27 Aar og ugift, der staar det er hendes sønner.
Hilsen jytte

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-11 18:29

Hej
Hvad siger du til denne?

PEDER ERIKSEN
Christening: 03 JUN 1860 Ostrup, Odense, Denmark
Parents:
Father: ERIK PEDERSEN
Mother: KAREN PEDERSDR

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-11 18:31

Ja jyttemor, vi er helt enige...

Er man i live som 30 årig, er man det nok også som 35 årig,
det var kun det med krigene i 1848 og 1864 der fik mig til at skrive død,
men i 1848 lever han stadig og han er væk før 1864, altså fra Østrup...

Når han flytter hjemmefra mellem 1855 og 1860, som 30-35 årig,
er det mest sandsynlige at han gifter sig, så søg på viede i nabo sogne i dette tidsrum...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-11 18:40

Begynd med at søge her:

Allese sogn 4 2 1 1
Hjadstrup sogn 2 2
Lumby sogn 6 2 2 1 1
Lunde sogn 3 1 1 1
Norup sogn 3 1 1 1
Otterup sogn 7 1 1 3 2
Skeby sogn 7 1 1 1 1 3
Østrup sogn 3 1 2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-11 18:45

Hej Svend
Hvorfor den "omvej"

ERIK PEDERSEN
Marriages:
Spouse: KAREN PEDERSDR
Marriage: 07 NOV 1857 Ostrup, Odense, Denmark
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-11 18:53

Ja, den er god med dig mor, jeg søger jo bare systematisk, ikke synsk...
og når nu 2601 har undersøgt Østrup Sogn?

Han lever så stadig hjemme i Østrup i 1880
"
Odense, Lunde, Østrup, Østrup Sogn og By, En Gaard, 63, FT-1880,
Erik Pedersen 54 Enkemand Husfader, Gaardeier Her i Sognet (Østrup)
Peder Eriksen 19 Ugift Hans Søn Her i Sognet (Østrup)
Kathrine Marie Pedersen 28 Ugift Husholderske Otterup Sogn, Odense
"
Søg på døde i Østrup efter 1880 før 1910...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-11 19:09

Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Østrup, Østrup ??, Et Boelssted, 43, FT-1860, C0292
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Erik Pedersen 35 Gift Boelsmand, Huusfader Her i Sognet
Karen Pedersdatter 34 Gift Hans Kone (Erik Pedersen) Lunde Sogn, Odense Amt
Marie Nielsen 15 Ugift Tjenestepige Her i Sognet

MVH
modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-01-11 19:12

Samtlige personer i husstanden

Odense, Lunde, Østrup, Østrup, Et Huus, 45, FT-1845, B1296
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Eriksen 45 Gift Huusmand med Jord og Snedker Her i Sognet
Anne Olsdatter 65 Gift Hans Kone [Peder Eriksen] Lunde S., Odense A.
Karen Pedersdatter 19 Ugift Barn [Peder Eriksen] Lunde S., Odense A.

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-01-11 21:48

Til svendgiversen og jyttemor.

Må jeg sige jer tak for hjælpen. Hvorfor kunne jeg ikke få de FT frem når i kunne?????
Nå de må jeg se at finde ud af.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-01-11 21:53

Til Modersvilje.

Må jeg sige dig tak for hjælpen. Jeg vil nu se på hvem forloverne er samt fadderne til barnet er. Jeg kommer tilbage.

mvh.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-01-11 11:21

Til alle.

Det må være mig der er dum, men jeg kan ikke finde Erik Pedersen og Karen Pedersdatters vielse den 7 november 1857 i Østrup sogn i Lunde herred, Odense amt, samt deres barn Peder Eriksen dab den 3. juni 1860 i Østrup.

Jeg har fundet Karen Pedersdatters dån den 17. October 1826 i Lunde Kirkebog.

mvh.

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 24-01-11 15:53

Prøv at gå ind i Odense Amt, Lunde Herred og Østrup sogn , 1841-1879
fødte opslag 18, nr. 7 , Peder Eriksen, født 21 april 1860, dåben 3 juni 1860, det må være sønnens indskrivning.
Hilsen Jytte

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 400 point
Dato : 24-01-11 16:07

Samme bog gå ned i opslag 83 der er copulerede 1857 ved nr. 3 finder du Erik Petersen og Karen Pedersdatter.
Hilsen Jytte

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 24-01-11 16:43

Tak for svaret jyttemor.

Det var pokkers. Må jeg sige dig mange tak for hjælpen det er min Eril Pedersen.

Endnu en gang tak.

Mvh.

Jeg har givet dig 100 point mere så glad er jeg for dit svat.