/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kalorie forbrænding !!
Fra : piaskov
Vist : 1822 gange
100 point
Dato : 22-01-11 22:00

Go' aften alle.
Sidder og diskuterer hvor mange kalorier man skal forbrænde før man har tabt sig 1 kg.
Nogen der kan finde noget om det eller ved det ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-11 22:07

Så simpelt kan det desværre ikke stilles op, det afhænger også af hvor meget personen vejer

Citat
Regneeksempler:

Hvis man vejer 70 kg og går eller løber 1 km, så forbrænder man 70 kcal
Hvis man vejer 100 kg og går eller løber 1 km, så forbrænder man 100 kcal
Hvis man vejer 50 kg og går eller løber 10 km, så forbrænder man 500 kcal
Hvis man vejer 100 kg og går eller løber 5 km, så forbrænder man 500 kcal.
Jo mere man vejer, jo mere forbrænder man, når man tilbagelægger en given strækning

http://www.walk-up.dk/viden/godt-at-vide/32-fra-kalorier-til-skridt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-01-11 22:10

Ja ok .. ved godt det ikke er nemt...men har hørt nogle snakke om at det er CA... 7000 kalorier.
Hvor de så har det fra aner jeg ikke. Men det er da ikke noget man hører folk tale om.
Man taler jo KUN om ...at man ikke kan se på et stykke chokolade før man har taget 1 kg. på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-11 22:17

I mit link står der

Citat
Det koster 9 kcal at forbrænde 1 gram fedt. Fedtvæv binder noget vand og vi regner derfor med at det koster ca 9000 kcal at forbrænde 1 kg fedt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-01-11 22:21

Citat
Det koster 9 kcal at forbrænde 1 gram fedt.

Det vil så sige at jeg "KUN" skal tabe 63000 kalorier

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-11 22:30

Muligvis... og så dyrke motion.... og det er ikke nok at hoppe over havregrøden

Denne øvelse er også god (den betyder i denne forbindelse - nej tak)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-01-11 22:31

Citat
den betyder i denne forbindelse - nej tak)

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-11 22:35

piaskov

Beregn din forbrænding her

http://www.webfit.dk/beregn.php

Ingen kan give et konkret svar på dit spørgsmål, da vi ikke er "ens"

Men det med de 7000 kalorier er måske fra denne side

Citat
For hver gang du har 7 kalorier i underskud taber du 1 g fedt.

http://sund-slankekur.blogspot.com/2010/06/kalorieforbrnding-beregning.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-01-11 22:50

Der er meget bævl i oplysningerne her.

Kalorier er ikke noget man forbrænder fordi.

Det heddeker calorier eller kilocalorier. Det sidste er 1000 gange så meget

symbolerne er cal og kcal.

Når der står kalorier ved man ikke præcis hvad de mener , selv on det plejer at være kcal.

Men de er heller ikke noget man forbrænder, men en måleenhed for varme.

Ved forbrænding af 1kg fedt udvikles en varme på ca. 9000 kcal.

Det er ret håbløst at prøve at tabe sig via øget forbrænding ved motion.

Men motion giver mere muskelvæv og muskler kræver energi ved forbrænding, også når man er i hvile. Desuden virker motion regulerende på appetitten.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 30-01-11 20:35

Tak for svaret ans.
Et godt link og det der var nærmest.
jeg har netop fulgt med i by på skrump ..genudsendelsen har lige været på TV2 ..og der blev sagt at 1 kg. svarer til 7800 kalorier.