/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fyring!
Fra : TheRealDeal
Vist : 1172 gange
100 point
Dato : 22-01-11 14:50

Kære alle

Kan en jagthundeklub bare "fyre" et underudvalg, uden medlemmernes samtykke?

TRD

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 22-01-11 15:40

Det kommer an på hvem der har nedsat det udvalg, og hvem det består af.
Det er en klubs bestyrelse der leder og beslutter indenfor rammerne af vedtægterne.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 22-01-11 15:53

JA.
Se hvad der står i jeres vedtægter.
Hvis formanden eller bestyrelsen har nedsat et udvalg kan denne og fyre det igen.
Statsministeren kan jo også bare fyre en minister, jo flere jo bedre af de dumme "TØSER".

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-01-11 16:37

Ja da, no problem...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-11 17:05

Enig.

Men derudover burde en klub for "stående hunde" have "stående udvalg".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-11 17:12

"Indsendt af Bent Ballegaard. 20 January, 2011, 10:17
Kære Søren.
Det har Ole bestemt også gjort lokalt i næsten alle 29 år, men som hovedklubben er skruet sammen og valget til dens bestyrelser foregår, uden om lokal indflydelse. Så er det helt forklarligt, at nogle vælger, at sige ”Nu kan det efterhånden være nok”.
Lokalt afholder vi aktivistvalg, men vi har ingen mulighed for at vælge en kandidat til hovedklubbens bestyrelse – ham udpeger de selv, så møder han op til generalforsamlingen og vupti er han pludselig vores lokale repræsentant".

Nå, det er derfor!!!
Men - for Herlevbygade da - Balladegaard. Det er jo samme opbygning som i DJ - og der brokker du dig aldrig. Tsk, tsk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 22-01-11 23:04

Nu er der skisme en på DMK hjemmesiden der kalder Knudsen for et skvaderhoved

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-11 23:07

Bortset fra disse mørke ølskyer, så burde man mere gå efter urafstemninger, hvor formand og bestyrelse vælges efter det antal stemmer de har modtaget. Det andet fis og kammerateri ødelægger og korumperer enhver forening.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-01-11 06:39

Naturligvis kan de dét !

Men det er interessant at følge bb1's skriverier. Den person der kalder bb1 for et skvadderhoved, bliver straks belært om fra bb1's "STASI" om, at vedkommende ikke deltager så ofte på DMK's generalforsamlinger !!
Gad vide, om det er én af de skrivende personer på DMK's hjemmeside der er i søgelyset som værende ØJENVIDNET4 eller skal vi lede helt andre steder ???

Øjenvidnet4
Ikke medlem af DMK, men er interesseret........
Strandby

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 08:01

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-11 23:07

--------------------------------------------------------------------------------
Bortset fra disse mørke ølskyer, så burde man mere gå efter urafstemninger, hvor formand og bestyrelse vælges efter det antal stemmer de har modtaget. Det andet fis og kammerateri ødelægger og korumperer enhver forening.

Mvh.
Tonganeseren

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

For førstegang i flere år er jeg 100 % enig med Tonganeseren=E.B.B. Berthelsen Dansk land og strandjagt forenings orakel med møde ret i ministerielt nedsatte udvalg.

Det undre mig dog meget, at han kan være medlem af Dansk Land og strandjagtforening med den indstilling. For ingen jagt lig forening er mere top styret end Dansk Land og strandjagt!!!!

Foreningens hoved bestyrelse bestemmer suverænt, helt ifølge foreningens love, hvem der kan få adgang til foreningens landsmøde, hvor den selv vælges. Det er derfor også hovedbestyrelsen, der vælger formanden.
Jeg har i mange år på peget denne skævhed. Uden at kloge hoveder, som eksempelvis E.B.Berthelsen har foretaget sig det mindste for at ændre på tingene – så tag hans indlæg med et gran salt, det gør jeg!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-01-11 08:34

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet
Dato : 22-01-11 23:04
--------------------------------------------------------------------------------
Nu er der skisme en på DMK hjemmesiden der kalder Knudsen for et skvaderhoved
--------------------------------------------------------------------------------

Kæreste lille Balledoof !!

Nu kan jeg afsløre for dig, hvem én af dine "fjender" er !! Sandhedsvidnet = Preben Heide, tidligere skattet journalist hos DR, Provinsafdelingen !!
PH var en fin og flittig journalist af den gamle type - bandede aldrig i TV m.v. Hans lidt pudsige udseende med de store fortænder og mellemrum, blev genstand for mangen en karikaturtegners pen og ligeledes i radioens elskelige program hver søndag morgen: Holdningsløse Tidende, hvor forskellige forfattere skiftedes til at skrive. De faste medvirkende, Ulf Pilgaard, Lotte Tarp og ikke mindst Bent Schjærff, fremførte teksterne så ikke et øje var tørt. Hvem var "født" til at være PH ? Ulf P., naturligvis ! På ægte overdrevet århusiansk vis fortalte han mangt og meget, men uden bandeord, dog kunne der indsnige sig et enkelt skisme i teksten !! Et, efter min mening, overordentligt morsomt program som ikke er overgået siden, selv om Søndags Kanalen o.a. prøvede, men den ægte vare var HT for Holdingsløse Tidende.

Men nu håber jeg, lille Balledreng, at du er glad for afsløringen, så du kan koncentrere dig om mig, Øjenvidnet4

Øjenvidnet4
Esbern Snares Vej 39
Ølgod

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 09:47

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-11 10:22

a : bb1

Dato : 23-01-11 08:01

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-01-11 23:07

--------------------------------------------------------------------------------
Bortset fra disse mørke ølskyer, så burde man mere gå efter urafstemninger, hvor formand og bestyrelse vælges efter det antal stemmer de har modtaget. Det andet fis og kammerateri ødelægger og korumperer enhver forening.

Mvh.
Tonganeseren

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

For førstegang i flere år er jeg 100 % enig med Tonganeseren=E.B.B. Berthelsen Dansk land og strandjagt forenings orakel med møde ret i ministerielt nedsatte udvalg.

Det undre mig dog meget, at han kan være medlem af Dansk Land og strandjagtforening med den indstilling. For ingen jagt lig forening er mere top styret end Dansk Land og strandjagt!!!!

Foreningens hoved bestyrelse bestemmer suverænt, helt ifølge foreningens love, hvem der kan få adgang til foreningens landsmøde, hvor den selv vælges. Det er derfor også hovedbestyrelsen, der vælger formanden.
Jeg har i mange år på peget denne skævhed. Uden at kloge hoveder, som eksempelvis E.B.Berthelsen har foretaget sig det mindste for at ændre på tingene – så tag hans indlæg med et gran salt, det gør jeg!!

Nemlig - Ballehyler. Og vis mig så lige det sted, hvor du brokker dig over topstyringen i Danmarks Jægerforbund.
I øvrigt har DLS og DJ samme foreningsstruktur. Du er bare for dum til at forstå det.

Sakset fra DMK:

Indsendt af John Hilmer 22 January, 2011, 18:47
Bent for fan..., hvor er du et skvadderhoved at høre på. Prøv dog at læs hvad du selv skriver eller lad være med at skrive noget

Balleknalderen ved squda ikke, hvad han selv skriver. Det er han for dum til.

Mvh.
Tonganeseren

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-11 11:08

Hmmmmmm!! Min tvilingebror blandede sig lige her.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-01-11 11:31

Citat
Bortset fra disse mørke ølskyer, så burde man mere gå efter urafstemninger, hvor formand og bestyrelse vælges efter det antal stemmer de har modtaget. Det andet fis og kammerateri ødelægger og korumperer enhver forening.

Hvis dette var reglen i foreningslivet, var meget nået og en del, fastfrossene formænd m.m. ville få en brat opvågning fra Tornerosesøvnen, og skulle begynde at arbejde for sagen.
Hvordan vil det stille sig her; - et udvalg bliver sammensat og valgt af medlemmerne, på en ordinær genralforsamling. Har bestyrelsen så ret til, at nedlægge udvalget henover det bestemmende general forsamling uden prøvelse, altså kun på bestyrelsesniveau, når generalforsamling tydeligt, har valgt og ønsket dette udvalg ?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 12:39

Hvorfor er Tombe så ikke medlem af Danmarks Jægerforbund???

Jeg skal gerne røbe det her!!!

FORDI DANMARKS JÆGERFORBUND DENGANG DA DEN HED DANSK JAGTFORENING HAVDE SAMME STRUKTUR.....

Det har den altså ikke i dag langtfra!!!

Dansk Land og strandjagt love blev væsentligt strammet i 2002 Da man skulle dække over ekskluderingerne - Hvor i DJ.`s love står der noget om det emne???? Og hvor mange af DJ`s medlemmer er igennem de sidste 50 år blevet ekskluderet?? INGEN !!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 12:41

Jeg glemte lige:

Ekskluderede af Dansk Land og strandjagt F I R E og jeg er stolt over, at være en af dem!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-11 13:51

Og ved du hvad - Balleklasker? Det er vi meget glade for i DLS, hvor dit medlemskab ville have betydet en forringelse af det gennemsnitlige intelligensniveau. Tak endnu engang.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-11 13:52

Det har den altså ikke i dag langtfra!!!

OK! Balleklasker. Så redegør lige for forskellene i vedtægterne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-01-11 15:27

DJ nåede det ikke, med et HB medlem fra vestkysten.
For så skulle så og sige hele HB været smidt på porten, undtaget et pat enkelte stykker, men de var så selvfede og smurt ind i alskens snyd om humbug, så det havde været et rent HB selvmord, og det er de klister bengnavere, og det der er værre, da ikke synderligt begejsteret for så de holder stadig ved bordkanten de som er tilbage.

Ballesvupper:- ingen kan da have dig til at sidde i nogen form for forening, som du teer dig ude i marken. Der er vist kun en vej, for hentydninger og klar tale, smutter jo ikke ligefem ind i betonblandren på dig og sætter gang i rørreriet i den grå substans, med efterfølgende logisk reaktions mønster vel.

Når og hvis du skal ud af døren, er det da kun sparket med fuld honnør der fungerer, og når det er fuld fortjent, så tag det dog som en fuldgyldig SM mand, istedet for det hyleri over,- ( er det ikke 13 år, de gode DLS folk, kan fejre fra befrielsen fra dig efterhånden)- den retfærdige behandling du fik den gang af DLS.
Det var sgu lidt dumt med den Rank Arena dobbelt spolebåndoptager, model 1968 du havde slæbt med, sammen med skæg og blå briller. Den med at du skulle have nogen til at hjælpe med at finde stikkontakten til din røde forlængerledning, var heller ikke til UG
Hvorfor kaldte du dig for Smalle Snagegaard Tudsen forøvrigt, nå men ud kom du, lige meget hjalp det jo . Godt du stjal alle deres medaljer, så har du noget at pynte dig med, som passer til resten af din samling af lovlige ting og sager; Kvaspande.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 16:00

Jeg gider ikke - for en fornuftig dialog kan ikke føres med rabiate HYLERE.

Der er en meget stor forskel på D.L.S. og DJ`s vedtægter og hvor mange af den HB der var under KR er tilbage?

Fjolser kan I selv se det??????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-01-11 16:15

Ja vi kan se, at du ikke har noget eksakt at komme med også i denne sag, andet end, en gang fis i en hornlygte. Hvordan lyder vedtægterne og hvori ligger forskellen i DJ og DLS vedtæger ! kvaspande!!

Hele den gamle HB burde frivviligt havde trukket sig, som havde deltaget i tyveriet af medlemmernes kontingent kroner, og andre julelege men det kræver mænd af rette støbning og holdninger. Det har de nok også " holdninger " , men kun til deres eget bengnaveri og selvsnuppede " frynsegoder"

BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-01-11 20:01

Endelig - Balledoof indrømmer at være ekskluderet af DLS, men det har sgi også taget sin tid !!

Ekskluderede af Dansk Land og strandjagt F I R E og jeg er stolt over, at være en af dem!!!!
Han indrømmer jo samtidig at have haft for lange fingre - én gang tyv, altid tyv !

Øjenvidnet4
MULTI-X
blablablabla
Aarhus C

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-01-11 20:33

Nemlig! Her har idioten, gang på gang, påstået at han gik selv. Men - ærlig talt! Hvem stoler på idioten?

Mvh.

Tonganeseren
Hudelihut

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-01-11 21:30

Han indrømmer jo samtidig at have haft for lange fingre - én gang tyv, altid tyv !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pas nu på hvad du skriver Øjenvidne, man kan ekskluderes af en forening af andre grunde ind tyveri og mig bekendt er ingen af de fem ( jeg kender ikke årsagen til den femtes eksklution ) dømt eller beskyldt for tyveri fra Dansk Land og strandjagt...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nej indrøm i nu bare, at I er medlem af Danmarks mest topstyrede jagtforening...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 00:14

Og så trasker Ballegaard igen rundt i sin rundkørsel. Det må have gjort et enormt indtryk på ham, at han blev ekskluderet. Han mener stadig, at forbundet derved mistede en af de mest lysende begavelser i Dronningeriget,

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-11 04:50

Hvad for et forbund?????

Er Dansk land og strand jagt forening nu pludseligt blevet et forbund???

-Hvad er det da du har rodet dig ind i Tombe???

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-01-11 10:15

"Pas nu på hvad du skriver Øjenvidne, man kan ekskluderes af en forening af andre grundeind tyveri og mig bekendt er ingen af de fem ( jeg kender ikke årsagen til den femtes eksklution ) dømt eller beskyldt for tyveri fra Dansk Land og strandjagt..."

Mener du ikke end ?

Men lille Balledoof: Det er dig der var tyveknægten i hele sagen om din eksklusion af DLS !!

Nu skal jeg forklare dig hvad et forbund kan være: En sammenslutning af flere grupper, foreninger eller organisationer, hvor formålet er at udgøre en fælles sag- det er den korte version !
Eftersom jagtorganisationerne i bund og grund har samme formål, kan man udmærket benytte forbund, som Tonganeseren har gjort !

Balledoof er en fed og færdig mand i jagtlige forhold - så er det sagt !!

Øjenvidnet4
Ørestaden 8
1212 Kastrup N

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-11 10:30

Nej - det kan man ikke!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 10:46

Idioten Bent Ballegaard Knudsen ved squda ikke hvad et forbund er. Men så må vi andre prøve at banke det ind i skallen på ham. Han har aldrig forstået en skid af noget som helst.
På nøjagtig samme måde som Danmarks Jægerforbund paraplyorganisation for en hulens masse lokale jagtforeninger, er Dansk Land-og Strandjagt paraplyorganisation for de små lokale afdelinger herhjemme. Dermed er det et forbund af lokalafdelinger. DJ kunne lige så godt hedde "Sammenslutningen af Frustrede Umyndiggjorte Fritidsjægere" (SFUF).
Ballegaard! Du er jo idiot (her bruger jeg ordet i klinisk betydning).

Men begrund så hvorfor man, efter din mening, ikke kan bruge ordet "forbund"!!! og fik du nogensinde tilbagemelding fra din kontakt i DLS om hvorfor han ikke rejste eksklusionerne på landsrådsmødet. Du var jo overbevist om, at du ville blive båret på hænder og fødder - frem til formandsposten - efter at den siddende formand var blevet likvideret med nakkeskud.

Mvh.
Tonganeseren
Din allerbedste ven.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-11 11:45

Så er det slut! Hvis Tomben vil snakke med idioter, så må han tale med sig selv...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-01-11 13:02

Så Tonganeser - nu ramte du sgu' en ligtorn igen hos Bajutten Bendt !! Gud ved hvor den sidder hos ham ??
Om ham kan siges: Dum, dummere, Ballegård, så ved alle hvem der henvises til. Manden med egen rundkørsel og skydebane, én af de største vagtel-opdrættere under kummerlige forhold. Ligeledes med en produktion af agerhøns (kassehøns) samt hundedomptør.
Joh, en virkelig kapacitet og menneskekender, men samtidig en løgnhals af Guds nåde !!!

Eftersom jagtorganisationerne i bund og grund har samme formål, kan man udmærket benytte forbund, som Tonganeseren har gjort !

Nej - det kan man ikke!!!

Din benægtelse af fakta underbygger du lige, lille Ballemand !!!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Thisted Bryghus

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 14:17

Hver eneste gang Balleklæberen afæskes et svar, går han i baglås. Han kan intet og er et gabende stort nul (0).

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-11 14:34

En hver der kender de to foreninger ved, at de ikke er opbygget på samme måde - Det er børne lærdom og D.L.S. praler ligefrem med, at: De er foreningen, som har den korteste vej til medlemmerne!!!!!

Hvilket også på en måde er rigtig - - men det er fordi de har så få!!!!

Det er H Y L E R N E S S V A R!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 16:59

Jamen så beskriv forskellen - dit gamle affældige øg. Dit svar siger jo intet som helst. Kom så med en grundig gennemgang af forskellen på strukturen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 18:14

Ballegnieren skriver bl.a.: "En hver der kender de to foreninger ved, at de ikke er opbygget på samme måde - Det er børne lærdom og D.L.S. praler ligefrem med, at: De er foreningen, som har den korteste vej til medlemmerne!!!!!

Hmmmm - Ballegnier! Jeg tror squ du har glemt det hele - pga. senilitet.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-01-11 19:15

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-01-11 20:25

BB1 forklar forskellen på et forbund contra en forening ????

Forklar vedtægts forskellen på DJ og DLS, det må være ganske let, da et hvert barn jo kan den øvelse, ikke sandt! hr Knudsen
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 20:39

Hej Øjenvidnet.

Du spørger om hvor ligtornen på Bent sidder. Aner det ikke, og jeg vil edermageme ikke tjekke det.

Men jeg mener at vide, hvem DJ`s ligtorn er.

Mvh.
Tonganeseren
Er ved at være træt af pizza.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-01-11 20:43

Ja, og BalleBassemand - forklar lige hvad denne sætning betyder:

"Han var forbundet fra isse til hæl".

Betyder det, at en mand er syltet ind i foreningsarbejde, eller betyder det, at han er kommet galt afsted under opsætning af en tagantenne??

Mvh.

Tonganeseren
Multi-X Teamet

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 24-01-11 22:09

Tak for svaret Eyvind.