/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Mit internet fryser
Fra : Steffansteffan
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 13-05-03 15:41

davs

Nu har jeg i et stykke tid haft et stor problem med mit internet, det er når at jeg har mere en et vindue åbne så fryser it internet helt fast kan ikke gøre noget kun trykke på Ctrl - Alt + Delete og så køre jeg videre igen. Der er ingen problemer med kun et vindue åbne med flere kan den ikke hvad kan der være glat?

Oplysninger:
Internet Explorer 5.0
Win XP Pro.

/Steffan

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-05-03 15:49

hej Steffansteffan !
prøv at repereer ie:
skriv i kør i menuen start:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf <--kopiers og sættes ind i kør
find din xp cdrom frem of reindstaller ie igen.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 13-05-03 16:11

det virkede ikke, men det var ellers et meget godt bud.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-05-03 16:52

ok ..
så prøv
skriv i kør:
sfc /scannow
måske overskrider det et hotfix fra opdate men prøv om det her hjælper

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-03 17:13

Hej Steffan!

Prøv at reparere IE se:
http://www.rselby.com/ReinstallorRepairInternetExplorer6.htm

og hvis dette ikke virker så reparer /geninstaller Windows XP:

1:Det første man skal gøre er at boote op på fra Windows XP CD. Bios skal (ved nogle bios) have første
bootdevice til at være cdrom.

Derefter installerer Windows XP nogle foreløbige filer, og derefter skal man:

2: Spring det første tilbud om reparation i Consolemode over og fortsætte installationen
(som en nyinstallation)

3: Herefter kan man så vælge hvilket drev m.v. hvor installation skal være på og her vælger
man samme som det oprindelige sted.

4: Windows medeler nu at der et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller
du vil lave en reparation (R) - her vælger man R.

5: Windows udfører nu en ny installation; men med bevarelse af næsten alle tidligere indstillinger
og med bevarelse af alle almindelige data.

6: Man bliver under installationen bedt om CD-Key igen.

Herefter skulle Windows XP forhåbentligt være klar igen.

Se endvidere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : JurgenJa

Dato : 13-05-03 21:16

Der foreligger også den mulighed, at enten har du for lidt ram/defekt ram eller for lille/defekt grafikkort. Har du mulighed for det så prøv at tage en ramstang ud af gangen og hvis det ikke hjælper, så prøv med en anden grafikkort.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-05-03 01:48

Hej igen Steffan!

Noget der også kan have en medvirkende årsag er fragmenterede filer og måske har du endda nogle filer der er i stykker så prøv derfor også at køre en diskoprydning og kontrol og derefter diskdefragmentering.

Det kan også som JurgenJa nævner være defekte RAM og eller noget med grafikkortet; men det er meget sjældent at RAM, grafikkort og CPU står af med mindre man overclocker.

Prøv endvidere at køre opdateringer via Windows update og prøv også at opdatere drivere til dit grafikkort.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 11-06-03 00:32

Fejlen kan også skyldes spyware. Prøv dette link:
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz