/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Deponering af nummerplade.
Fra : nomore
Vist : 4811 gange
100 point
Dato : 21-01-11 00:04

Nogen herinde der kender prisen på det
samt hvordan det modregnes den årlige præmie
Har GF forsikring

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 21-01-11 00:13

Kan det i det hele taget lade sig gøre mere? Så vidt jeg ved, så er du slet ikke forsikret i de værste vintermåneder og derfor må du slet ikke køre. Hvis du alligevel vil køre, så skal du vist betale en tillægspræmie.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-01-11 00:32

9.7

Hvis forsikringen alene omfatter ansvarsforsikring, og hvis motorcyklen
i en periode ikke benyttes, kan deponering af nummerplade ske i forsik­
ringsklubben eller på selskabets kontor. Deponeringen skal være af en
varighed af mindst en måned. I forbindelse med deponering skal betales
et administrationsgebyr.

9.8

Hvis forsikringen omfatter ansvars­ og kaskoforsikring, kan deponering af
nummerplade ikke ske.

http://www.gf-forsikring.dk/Ny-kunde/Koretojer/~/media/F533DE216361499895D4FCAB7FD06BE7.ashx

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-01-11 00:37
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-11 10:17

Citat
du slet ikke forsikret i de værste vintermåneder

Hvor står det henne.

Citat
9.7

Hvis forsikringen alene omfatter ansvarsforsikring, og hvis motorcyklen
i en periode ikke benyttes, kan deponering af nummerplade ske i forsik­
ringsklubben eller på selskabets kontor. Deponeringen skal være af en
varighed af mindst en måned. I forbindelse med deponering skal betales
et administrationsgebyr.

9.8

Hvis forsikringen omfatter ansvars­ og kaskoforsikring, kan deponering af
nummerplade ikke ske.

Den modsiger sig selv, eller,
Men ok, hvordan modregnes deponering så i forhold til præmien,
bliver det fratrukket næste forsikringsår = Da jeg jo ikke kører på den.
Og i tilfælde af at deponeringen går ind i et nyt forsikringsår?
hvad så, skal der så betales for deponering eller fuld forsikring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-01-11 14:03

Deponering af nummerplade på Bil/MC er alene et forsikringsspørgsmål og har intet med registrering af køretøjet at gøre.

Når man ikke ønsker at bruge køretøjet i en periode, kan m,an aftale med sit forsikringsselskab, at du fx afleverer nr. pladen til selskabet. Du skal så betale en "stilstandspræmie" for den periode, hvor køretøjet ikke bliver brugt.

Fordelen er, at man betaler mindre i præmie for den pågældende periode, of man skal ikke købe ny/nye nummerplader eller evt. have køretøjet til syn i denne forbindelse. Nogle selskaber bruger "en tro og love erklæring" i stedet for, at afmontere/aflevere nummerpladen til selskabet. Hvis man afligevel kører under "stilstandspræmieperioden", kan det komme til at koste rigtigt dyrt, hvis der sker noget!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-01-11 14:41

Når du bruger GF må de kunne give et fyldes gørende svar, mon ikke.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-11 19:01

Har du kaskoforsikring på motorcyklen kan du ikke deponere nummerpladen...det er det der menes, og derfor ikke noget med, at de modsiger sig selv.

M.h.t. hvor meget der modregnes, så afhænger det jo af hvor længe nummerpladen er deponeret.

Regn ud hvad du giver om måneden og så kan du samtidig se hvad du tjener ved f.eks. at deponere pladen i 4 måneder minus lidt til gebyret.

Men hvis du eks. er elitekører så er det vist begrænset hvad man betaler i ansvarsforsikring, og så kan det ikke betale sig skulle jeg mene.

For mit vedkommende kunne jeg spare ca 200 for en hel vinter hvis selskabet jeg er forsikret i kørte med den ordning...det gider jeg ikke bøvle med

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 21-01-11 19:22

j

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-11 21:15

Citat
Når du bruger GF må de kunne give et fyldes gørende svar, mon ikke.

MON IKKE
Nu spørger jeg herinde i stedet for fare i knoglen, alle kan ringe til deres forsikring.
Citat
Har du kaskoforsikring på motorcyklen kan du ikke deponere nummerpladen...det er det der menes, og derfor ikke noget med, at de modsiger sig selv
.
Mig der læste forkert = tilladt?

Citat
Men hvis du eks. er elitekører så er det vist begrænset hvad man betaler i ansvarsforsikring, og så kan det ikke betale sig skulle jeg mene.

Citat
For mit vedkommende kunne jeg spare ca 200 for en hel vinter hvis selskabet jeg er forsikret i kørte med den ordning...det gider jeg ikke bøvle med

Kører også som elite og helårs, da de par kroner man kan spare ikke betyder noget.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-01-11 21:17

Vender tilbage med yderlige oplysninger og pris

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 22-01-11 20:59

Det koster 100 kr i gebyr for stilstand og nummerpladen skal tages af køretøjet og låses forsvarligt inde, det var i hvert fald hvad jeg fik at vide af GF, da jeg fik stilstand på min op til vinteren.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-03-11 09:24

Citat
Accepteret svar
Fra : dova
Modtaget 100 point
Dato : 21-01-11 19:01

SKAL SÅ LIGE NÆVNE AT
////////////////////////////
DET KOSTER kun 100 = ENGANG
og man skal ikke ? behøver bare at opbevare den = PLADEN forsvaligt
UNDER madrassen/ __ og den kørende forsikring = STÅR stille,
til den dag du sætter pkaden på dyret IGEN..............???

Jeg spurgte DOG ikke om dette gjaldt flere ÅR i træk = for bare at bevare en PLADE.