/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Asus P7P55D-E lx bundkort lydproblemer
Fra : biksemad
Vist : 667 gange
160 point
Dato : 20-01-11 22:20

Hej

Har fået ny computer, som er købt samlet med windows 7 premium 64 bit, med et Asus bundkort p7p55d-e lx , nu er mit problem så at når windows starter op, og når man klikker på noget andet , så er der ligesom en scratch lyd altså knas .

Hvis jeg nu vil prøve og installere , den nyeste audio driver fra Asus hjemmeside, skal den gamle så uinstalleres eller kan man bare installere den nye oveni eller hvordan ?

Eller hvad kan man prøve her der er galt fra højtalerne og også når det er head settet der er sat til på fronten , så det må vel være noget med lydkortet, som er på bundkortet ?

Mvh biks

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-01-11 23:54

Har du husket at installere chipsætdriveren først?

ellers skal du starte med den
derefter audio og hvad du ellers mangler

http://support.asus.com/download/download.aspx?model=P7P55D-E%20LX&os=30&SLanguage=en-us

Det burde ikke være nødvendigt at afinstallere først

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 21-01-11 08:50

Nu er det butikken der har gjort det , og han har taget chipset driveren først.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-01-11 09:25

Med den korte beskrivelse lyder for mig som om det er en eller begge højtalere der bør blive skiftet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-01-11 22:15

Citat
Nu er det butikken der har gjort det , og han har taget chipset driveren først.

Hvis fejlen ikke var der før, så ned i butikken igen

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 23-01-11 14:31

Det er ikke højtalerne det er galt med , har prøvet med nogle nye, men det er en computer som butikken har bygget op fra bunden, og nu er der altså lidt scratch nå r man starter windows 7 64 bit op, og når man skifter rundt i hjemmesider , altså klikker på forskellige ting , der kan jo også være fejl i bundkortet eller hvad ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-11 14:38

Tror ikke det er bundkortet, det ville nok nærmere være lydkortet, men det kan jo også være integreret på bundkortet.

Er der også scratch med de nye højtalere?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 15:09

Der er som regel lyd på når man klikker på link, slå det fra i Lyde

højreklik på højtaler nederst til højre og vælg Lyde
i Programhændelse finder du punktet Windows Stifinder
find så Start navigation og klik en gang på den
i ruden med Lyde vælger du Ingen
klik Anvend og OK

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 23-01-11 18:45

Ja lydkortet er integreret på bundkortet,og ja der er scratch med de nye højtalerer, og det er ikke den almindelige lyd som der er når man klikker på et link, jeg overvejer selv og installere den nyeste til driver til Audio, men ved ikke om jeg skal installerer chipset driver igen først ?

Eller hvad kan jeg prøve ?

Mvh Biks

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-11 00:10

Hent de seneste drivere her og installer dem oven i de eksisterende

Vælg win 7 64 bit under Operating System
klik på Audio hent denne,
VIA Audio Driver V6.0.1.8700 for 32/64bit Windows XP & Windows Vista & Windows 7.(WHQL)
klik på Global

http://support.asus.com/download/download_item_mkt.aspx?slanguage=en-us&model=P7P55D-E%20LX

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 24-01-11 11:05

Hvad står global (DLM) for ?

Mvh Biks

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 160 point
Dato : 24-01-11 11:36

Det er en DownLoadManager

Brug GLOBAL

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 24-01-11 14:15

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-11 16:10

Velbekomme