/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Rustfri stålstænger
Fra : serpyc
Vist : 4891 gange
500 point
Dato : 19-01-11 19:47

Hvor kan man købe rustfri 5mm stålstænger til rimelige priser?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-01-11 20:01

Jeg ved ikke hvad du skal bruge det til - mangler noget med længden osv.

tænker du noget i stil med eger til en cykel
???

http://www.valomak.dk/go/search/idx/3070904/mot/Eger/t/1/go.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-01-11 20:05
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-11 20:42

jem & fix

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-11 21:10

Rustfri er mange ting, så hvad skal de stænger bruges til.
Syrefast materiale er temmelig robust over for angeb.
Hvis du varmer materialet op for svejsning eller formning skal det behandles på overfladen igen.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 20-01-11 03:58

Smuller, på de ovennævnte hjemmesider kunne jeg ikke finde noget.

Det jeg søger:
Stålstænger rustfri. Cirka 25-30 centimeter lange, 5 m/m diameter rustfri stål #304.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-01-11 05:04

jeg ville på din lokale smed

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-01-11 07:24

Jeg ville også gå til en smed.

Nogle rustfri ståltyper er knaldhårde og skal bearbejdes med specialværktøj. Jeg ville engang bore et 5 mm hul med HSS bor i en 12 mm stang......boret smeltede efter få mm.
Jeg måtte så sætte bænkboremaskinen ned på laveste hastighed og spraye med olie hele tiden.
Og stangen gjorde et kæmpe indhug i en vinkelsliber da den skulle skæres over.

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 500 point
Dato : 20-01-11 08:24

hej .

http://www.lemu.dk/Rustfrit_stål_og_fittings-3377.aspx

her kan du købe det stål du skal bruge

http://www.sanistaal.dk/da/produkter/produktkatalog.html

her er også et sted.

hilsen lally

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-01-11 09:08

Hvis det er til glasperler er 3mm nok

Hvis du skal købe hos sanistål skal du ha for 1500kr +moms

Hvis du syntes 3mm er nok kan du købe svejsetråd i 1mtr længde
hos en smed eller hos en der forhandler svejsegrej

Godkendelse af svar
Fra : serpyc

Dato : 20-01-11 09:21

Tak for svaret lally.

Kommentar
Fra : slander

Dato : 20-01-11 10:22

Jeg har købt 5 og 6 mm rustfri stål stænger ved den lokale smed (ca 10 kr pr m) du skal spørge efter "Akselstål"