/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Søg efter tekst i dokumenter i windows 7
Fra : goebbels
Vist : 6301 gange
500 point
Dato : 19-01-11 13:38

Jeg har en mappe med x antal dokumenter
I et af dokumenterne står der "xyz", men jeg ved ikke hvilket af dem
Hvordan søger jeg efter teksten "xyz" i dokumenterne på samme tid?

Windows 7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 13:41

Hvis dokumentet er gemt i mappen dokumenter, så skal du bare skrive xyz i søgefeltet som er lige over windows logoet nede i venstre højrne af skærmen, når du har klikket på det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 13:44

Du søger da bare i hele mappen...

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 13:48

Mappen ligger på skrivebordet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 13:52

Så prøv da først strukturere alt det du har liggende på skrivebordet,
flyt til relevante underbiblioteker, og søg senere der...

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 13:57

jeg ved ikke hvad du mener svend.
Jeg skal bare søge i en mappe. Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-01-11 14:16

Ja, du kan for eksempel gå ind i Explore, vælge det pågældende underbiblitek.
højre klikke og vælge search...

Ved du det er er word dokument kan du også finde underbiblioteket der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 14:23

I win 7 kan du åbne mappen du vil søge i med Stifinder

Klik på menuen Organiser, vælg Mappe - og søgeindstillinger
klik på fane Søg, marker Søg alti efter filnavn og filindhold
klik ok

oppe i øverste højre hjørne kan du nu søge efter filnavne og indhold i filen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 14:24

tror jeg skal ha' et nyt knappatur

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 14:26

Ellers kan du prøve med dette lille gratis værktøj her
SearchMyFiles
http://www.nirsoft.net/utils/search_my_files.html

der kan man os søge efter indhold i filerne

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 14:36

Jeg har ændret de indstillinger du sagde, men det virker stadig ikke.
Den finder ingen af dokumenterne uanset hvilket af indholdet jeg søger efter.
Jeg vil gerne have det til at virke i windows og ikke i et andet program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 14:52

Tjae det virker fint her, et eks. her har jeg søgt på servi

http://peecee.dk/upload/view/285222/full

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 15:07

Citat
Mappen ligger på skrivebordet

Okay, så er der lige noget du skal vide om Windows 7. Windows 7 indeksere som standard automatisk alt hvad der ligger i bibliotekerne Dokumenter, Billeder, Videoer og Musik, det er samtidig også der Windows 7 starter med at søge. De filer der ligger i de mapper bliver også indekseret og man har derfor mulighed for at søge på indhold i de filer, hvis du fx. søger xyz, så kommer alle de filer frem som har xyz i navnet eller som indhold.

Hvis du søger på indeks samme sted som jeg tidligere skrev så kommer programmet indekserings- indstillinger frem og der kan du tilføje og fjerne mapper der skal indekseres eller ej.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 15:13

Dobbeltklik på den mappe du har på skrivebordet med de dokumenter du vil søge i,
og søg oppe i højre hjørne

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 15:18

ingen af tidligere forslag virker

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 15:20

Jeg tror muligvis den har problemer med PDF filer???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 15:23

Ja du kan jo nok ikke se indholdet af PDF'er

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 15:27

Indholdet i en PDF ser så'n ud, det kan man nok ikke lige søge på
http://peecee.dk/upload/view/285232

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 15:29

Det kan XP. Så må windows 7 da også kunne??????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 15:33

Citat
Det kan XP. Så må windows 7 da også kunne??????

Kan du få den til det?

Det burde den os kunne
Windows Search: Searchable File Types
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/technicalresources/filetypes.mspx

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 16:18

Den akn sagtens søge i PDF filer. Prøv og flyt mappen til dokumenter og lad windows indeksere mappen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 16:31

Citat
Den akn sagtens søge i PDF filer. Prøv og flyt mappen til dokumenter og lad windows indeksere mappen.

Hjælper heller ikke!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 16:42

Har du været inde i indekserings-indstillinger -> Advanceret og klikke på Genopbyg?

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 16:53

Nu tror jeg at jeg har fundet fejlen. Men ved ikke hvordan jeg skal rette den.

Under
index options>file types er PDF vinget af men ud for den står der flg.:
registered ifilter is not found

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 16:57

Installer AdobeReader

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 17:00

Det skal du ikke pille ved, du skal så bare søger for at du har valgt indekser egenskaber og filindhold

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 17:30

Citat
Det skal du ikke pille ved, du skal så bare søger for at du har valgt indekser egenskaber og filindhold

Virker ikke. har slået det til og rebuiled det

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 17:31

har installeret adobe reader den nyeste

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 17:40

Tjae jeg kan heller ikke få det til at virke, men den med registered ifilter is not found
har jeg ikke på min!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-01-11 17:44

husk lige på at pdf filer kan være enten billede eller tekst.
du kan ikke søge i pdffilen hvis den er et billede, så skal den først igennem et ocr program

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-01-11 17:47

nå- nu prøver jeg med dette link, som måske kan gøre det mere konkret:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Find-a-file-or-folder

ellers så smutter jeg igen- da jeg absolut ikke er ekspert

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-01-11 17:57

har lige testet lidt her, jeg har en god sjat pdf filer
ca 80% af dem er tekst filer
Når jeg søger finder jeg kun noget i ca 1/4 af dem.
har lige startet en reindeksering, så må vi se om det hjælper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 18:04

Her virker det sgutte, lige meget hvad man prøver, genindekser og ændre under avanceret mm er prøvet!

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 18:07

Citat
har lige testet lidt her, jeg har en god sjat pdf filer
ca 80% af dem er tekst filer
Når jeg søger finder jeg kun noget i ca 1/4 af dem.
har lige startet en reindeksering, så må vi se om det hjælper

Alle mine er tekst

Kommentar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 18:08

Og virker som sagt i Windows XP

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 18:22

ha, det virker heller ikke på min xp

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 19:50

Jeg kan ikke forklare det bedre, det virker på min windows 7 også på alle mine netværksdrev, mine dokumentmappe på netværket er tilføjet biblioteket på computeren og så er de automatisk kommet med i indekseringen. ved ikke hvad I gør forkert.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 20:12

Måske er der lidt hjælpe og hente?
Dem af jer der lytter på det her spørgsmål, som har problemer som spørger, køre I Adobe ) på 64-bit Windows?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 20:13

Adobe 9*

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 19-01-11 20:40
Godkendelse af svar
Fra : goebbels

Dato : 19-01-11 21:42

Tak for svaret webnoob.
Du er næsten lige så fucking sej som exterminator!!!!!!
PISSE GODT GÅET!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 21:43

Tak til noob'en det virker nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-01-11 21:44

Nåe ja du skal squ da ik sige tak til os andre

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-01-11 21:46

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.