/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Gæld
Fra : patrick85
Vist : 869 gange
20 point
Dato : 18-01-11 12:29

Hej allesammen

Jeg har et spørgsmål.

Det handler om at da mig og eks manden var gift.oprettet vi to lån i mit navn(desværre),pga jeg havde nemmest ved at låne.
vi aftalte så i fællesskab at han tog det ene lån (Leasy) og jeg det andet (DER) med sig.
Det har også gået fint,han har betalt af på det i 8 måneder,nu har leasy så bare lige kontaktet mig fordi han åbenbart ikke har betalt de sidste 2 måneder?????
Så nu er problemet der bare..Vi er IKKE skilt i nu.. det kommer snart,så skal være sikker,for jeg mener jo han skal betale ihvertfald halvdelen af de 2 lån.

Og hvis han ikke skal betale,hvad så med de ting han har fra leasy,som er computerskærm,harddisk og wii.Det står jo i mit navn,og hvis jeg skal betale gælden,skal jeg vil også have tingene???Det vil jeg mene...

Nogen der har nogle svar om der kan gøres noget eller det bare er tabt for mig???

Lidt rodet,men håber i forstå...På forhånd tak

Mvh Pia

Accepteret svar
Fra : Nursie

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-11 12:48

Hej Pia
Sikke noget rod, men jeg har selv prøvet noget lignende.
Uanset hvad, er gælden din, helt alene, hvis det kun er dig, som har skrevet under.
Måske skulle du kontakte en advokat, så I kan få delt boet. De ting som er købt for penge, du har lånt en nemlig dine.
Er I separeret?, men find en advokat under alle omstæbndigheder, så bare for rådgivning

Kommentar
Fra : patrick85

Dato : 18-01-11 13:47

Hej Nursie

Vi er separeret. og vi har delt hjemmet. og flyttet begge 2 til andre steder,nu er det kun skillsmissen vi venter på og så et fælles banklån som de ikke vil dele banken,fordi jeg er på sygedagpenge og ikke kan betale 1500 af om måneden som banken vil have,og statsamtet ang vores søn..

Wii købte vi til vores søn gemmen leasy,og vi har også hele tiden haft den i mit hjem,hvor vores søn bor også,der var bare lige et tidspunkt at sønnen skulle på besøg hos faren og gerne ville have wii med derhjem,og det så jeg nu ikke noget galt i,da det jo er vores søns wii,nu vil han så bare ikke give vores søn den wii med hjem,hvad jeg synes er dybt uretfærdigt,da det ikke er hans men vores søns.

Kan jeg virkelig intet gøre..jeg har jo ikke brugt pengene på mig selv,men vi har brugt dem på ting fælles...????

Godkendelse af svar
Fra : patrick85

Dato : 18-01-11 13:47

Tak for svaret Nursie.