/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Classic 50 - gearskifteproblem?
Fra : bennymanden
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 18-01-11 00:58

Hej.
Jeg har sådan en Aprilia Classic 50 - pludselig kan jeg ikke få den opad i gearerne.
1. gear er nedad og resten opad, der er 5 ialt, men jeg kan ikke få den længere op end 2. gear -
Jeg har prøvet flere forskellige ting, men den lader sig simpelthen ikke rykke højere op.
Der er ingen problemer med at gå ned i 1. og så i frigear, som ligger mellem 1. og 2. - også op i 2. gear går fint, men så er det slut.
Nogen der ved hvad årsagen kan være, evt. nogen som har været ude for problemet.
på forhånd tak
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-01-11 01:20

hej bennymanden jeg tror at det er inde i geerkassen det er galt, prøv at kikke ind i den og se hvad der er galt derinde.
Slå op og se hvordan en normal ser ud og så sammenligne med din egen.
MVH: Alan.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-01-11 01:27

OK Alan - foreløbig tak - det kunne være et forsøg værd .........

Annuller spørgsmålet
Fra : bennymanden

Dato : 06-02-11 19:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Aprilia´en står fortsat på værksted - det er noget med nogle stænger som sidder i skiftesystemet som er bøjet - desværre bliver det nok et kostbart ophold på værkstedet - der var åbenbart ingen her på sitet som havde nogen brugbare forslag, så jeg må IGEN klare mig selv ......
tak ska´ i ha´ .....