/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
trykløs el vandvarmer?
Fra : zantos
Vist : 1063 gange
100 point
Dato : 17-01-11 22:34

Ved og lave nyt køkken,og har købt en 5l metro vandvarmer til montering under vask.Den er trykløs og skal monteres med et specielt batteri,som er dyrt og grimt.Kan man ikke montere den almindeligt med en overtrykventil og til et alm.Batteri???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-01-11 00:30

Nej med et almindeligt batterei , vil der komme vandværkstryk på varmerens beholder, plus de trukstød , som nemt kommer i et vandsuystem. Det betyder at beholderen skal være dimensioneret, som trykbeholder. Det kommer du ikke udenom med en overtryksventil.

Hvad mener du i øvrigt den ventil skulle virke ved af tryk?

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-11 00:37

Citat
Kan man ikke montere den almindeligt med en overtrykventil og til et alm.Batteri???

nej, det kan man ikke !
På den måde for du jo tryk i selve beholderen, og det er den ikke lavet til.
Det er kun lovligt at montere den med Metro´s egne overløbsbatterier, det fremgår også tydeligt af de medfølgende papirer og står tydeligt skrevet på deres hjemmeside også.
Hvis du ønsker at bruge et andet batteri, så skal du også vælge en anden type beholder til opvarmning af dit vand.
mvh
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : zantos

Dato : 18-01-11 19:52

Tak for svaret bennymanden.