/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagrende og fugtproblemer
Fra : bentpedersen
Vist : 539 gange
70 point
Dato : 13-05-03 13:29

Jeg har en carport med eternittag og muret væg på 8 meter ind mod nabo, hvor tagrenden er monteret ovenpå denne væg. Problemet er, at når det regner meget eller sne tør hurtigt, kommer der vand fra tagrenden ned i væggen, som består af mursten på begge sider med hulrum i midten. Vandet løber således ned i dette hulrum og medfører fugt i væggen og i tilstødende udhus.
Ind mod naboen er muren øverst afsluttet med et par sternbrædder og tagrenden er hermed lukket inde.
Jeg har tænkt mig at fjerne brædderne og gøre muren vandtæt øverst, hvor tagrenden er placeret.
Hvordan laver jeg en afslutning der kan holde "vand" ? Tagrenden kan ikke placeres anderledes, men jeg må lave en afdækning under denne, så evt. overskydende vand kommer til at løbe på ydersiden af muren og ikke ned midt i væggen.

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 80 point
Dato : 13-05-03 13:56

Hej bentpedersen

Umiddelbart lyder det som om du skal fremstille eller få fremstillet en zinkafdækning i hele murens længde. Pladen/profilen skal være udstyret med en drypnæse og hele balladen kan sætte på med silicone. Derefter skal tagrenden monteres igen og sør for et fald på ca 10mm pr meter.(hvis det han lade sig gøre)

God arbejdslyst

Søren

Godkendelse af svar
Fra : bentpedersen

Dato : 20-05-03 19:53

Tak for svaret ibasa.
Når regnet forhåbentligt snart holder op, vil jeg gå i krig med opgaven.
hilsen Bent