/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Grafik kort update
Fra : mattiasdrengen
Vist : 702 gange
125 point
Dato : 17-01-11 21:10

Hejsa allesammen =P
jeg har det her grafik kort i min bærbar som har siddet der i et par år :P den har kørt fint indtil den endag kom og sagde jeg skulle updatere mit grafik kort på nvidias hjemmeside ?
det prøvede jeg og fandt mit kort : quadro fx2700m.
men da jeg downloadede og kørte updaten var det første den sagde : no application found for which a performance driver can be installed or updatet.
jeg er næsten helt sikker på at det er det rigtige. hvad kan jeg gøre ? den har bedt mig om at update det ! og den siger der er en update klar ? og det er også den jeg downloader ??

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 125 point
Dato : 17-01-11 23:25

Hvis det virker så lad være med at opdatere

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-01-11 13:49

nej for selve problemet er jo at det er nødvendigt at opdatere :P

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-11 13:56

Det er da ikke nødvendigt hvis det virker! Slå den opdatering fra når den kommer og vil opdatere

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-01-11 14:00

jamen pcen lagger ? i counter strike source fks =( har prøvet med driver detektor den siger jeg skal have den opdate for at kunne køre det ordenligt det samme med CoD black ops :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-11 14:01

En bærbar egner sig ikke til CS

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-11 14:03

Ok måske en ny bærbar kan klare det, men du skriver din er en ældre model!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-11 14:05

Citat
den endag kom og sagde jeg skulle updatere mit grafik kort på nvidias hjemmeside ?

DEN sagde

HVEM sagde....

Er det dit styresystem...
Er det spillet....
Eller noget helt tredie

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-01-11 14:08

det er driver detektor/detektiv :P
og jo den har nu kørt det og andre spil fint i lang tid :P

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-11 14:21

Citat
det er driver detektor

Smid dog det "lort" ud....

Det er IKKE meningen man skal rende og tjekke sine drivere....

Programmet der BRUGER driveren skal nok fortælle dig når den vil have en anden....

Og det kan tilsyneladende IKKE siges for tit...

Den NYESTE driver er LANGTFRA den bedste - men det er den driver"søgere" finder

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-01-11 14:23

ok ```?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 16:42

Kig lige på din computer med dette lille program.
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

Klik på pilen i siden af det lille vindue og vælg Call of duty black ops

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-11 17:53

Citat
har prøvet med driver detektor

Den kan ikke fortælle dig om der er en ny driver til dit grafikkort, den kan se at Nvidia der har lavet chippen har en nyere driver end den du kører med, det er slet ikke sikkert at en standard driver fra Nvidia passer til grafikkortet. og da slet ikke i en bærbar.
Husk på at det ikke er Nvidia der laver grafikkortet men kun grafikchippen.

På nogen bærbare er det helt fint at bruge Nvidias standarddriver istedet for producentens driver, på andre ender du med et system der yder dårligere end med den rigtige driver og på nogen ender det med BSOD

Programmer som driverdetector er kun beregnet til nødsituationer hvor du ikke selv kan finde ud af hvilken driver du mangler. og det skal kun bruges som aller sidste udvej

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-01-11 19:35

det er allersidste udvej :)
min pc "lagger" og det er et stort problem:(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-11 19:46

Citat
min pc "lagger" og det er et stort problem

Så køber du bare en kraftigere komputer eller spiller noget andet....

En opdatering af en fungerende driver vil IKKE løse problemet....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 19:48

Test nu lige din comp med det link jeg gav dig.

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 19-01-11 22:06

ja den siger den kan køre det! =P

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-01-11 22:52

Citat
det er allersidste udvej :)
min pc "lagger" og det er et stort problem:(

Nej, du tager fejl. at installere drivere det program finder kan netop være skyld i at du oplever lag da det ikke kan finde de rigtige drivere men kun chipproducenternes standarddrivere

start med at finde de rigtige drivere til dit hardware, check bagefter om du starter unødige processer.

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 20-01-11 13:53

forstår ikke rigtigt :P altså det en bærbar den har aldrig fået skiftet driver ? =P så vidt jeg ved. hvordan finder jeg den rigtige ? har ikke driver detectiv mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-11 14:42

Citat
altså det en bærbar den har aldrig fået skiftet driver

Og det skal den heller ikke....

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 22-01-11 17:30

det fint =P har ikke rigtig fået et gyldigt svar, men kan jo ikke lade pointene gå til spilde så laver lige et spøgesmål mere :P

MIT CSS ER BLEVET HACKED! :( så nu kan jeg kun styre musen op og ned inde i spillet det selve accounten den er gal med ikke pcen har prøvet på andres pcer :P deres accounts virker fint på min men min virker ikke på deres heller :( hvad gør jeg!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-11 18:16

Citat
det fint =P har ikke rigtig fået et gyldigt svar, men kan jo ikke lade pointene gå til spilde så laver lige et spøgesmål mere :P

Du har squ da fået en 10-15 stykker

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 23-01-11 18:23

@klaudi

altså smid den ud hjælper ikke rigtig :S

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-11 19:52

Citat
altså smid den ud hjælper ikke rigtig

Nej det er der da heller ingen der siger du skal

Jeg har lige byttet min skærm, tænkte så at jeg ville opdatere driver til kort, det gjorde jeg så,
i dag fik jeg lige lyst at spille et gammelt spil, det hakkede voldsomt i det, det plejer det ikke at gøre,
så jeg fandt cd'en frem der fulgte med kortet og installerede den gamle driver, voila,
det kører bare igen

Så nye drivere er ikke altid godt

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 23-01-11 19:56

ok =P

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-02-11 23:33

Kommentar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 17-02-11 17:53

Jamen hvem vil så have mine 125 points :) ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-11 18:45

Den DU vælger

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-11 19:04

Nå du er her endnu

Godkendelse af svar
Fra : mattiasdrengen

Dato : 18-02-11 23:07

ehm ja ? =P flest svar ? =P

Kommentar
Fra : Klaudi