/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Moske-nej-nej-nej
Fra : stilkene
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 17-01-11 16:07

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-01-11 16:10

Det er da en god ide!

Længe leve mangfoldigheden!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-11 16:28

Stakkels naboer, nu skal de høre indkaldelse til bøn 5 gange om dagen.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-01-11 16:50

Indkaldelse til bøn..

Der hvor jeg bor er der blevet installeret klokkespil, det bimler løs mange flere gange om dagen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-11 17:09

Fortæl hvad det handler om, jeg gider ikke læse et link for at svare

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 17-01-11 17:25

Vi har de politikere som borgerne har valgt - jeg har heldigvis ingen aktier i disse projekter - men jeg synes, at det er deprimerende. Ordene inklusion og sammenhængskraft opfundet fordi integration har spillet fallit og vil medføre at hele bydele af København vil forvandles til muslimsk forvaltede områder hvor dansk vil være fremmesprog og imamerne spørges til råds i alle livets spørgsmål

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-11 18:07

Hvad skulle der være galt med en kirke mere
Jeg troede du viste at det er de fremmede der bestemmer her i Danmark og hvis de vil have andre kirker ende vores, så bygger de dem. Hvor meget de skal larme betyder intet. De må mere end os danskere. Sådan er det og det bliver det ved med.
Folk på Christiansborg skulle have hørt efter en vis hr Glistrup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-11 18:15

Øv - endnu et skridt på vej til den Danske tilintetgørelse.
Mangfoldighed................nej nej ensretning hen mod middelalderen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-01-11 18:24

Helt enig med hawaii7.Med god hjælp af vore vatpikke politikkere,har vi allerede tabt til det muslimske krapyl.Bare se hvordan Hizb-ut-Tahrir,gebærder sig her i landet.Var det danskere der gjorde det samme,var de sku`forlængst spærret inde.

Men glæd jer:Om een 15-20 år,er det en imam,der sidder i Folketingets formandsstol.
Joe,vi har noget at se frem til.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-11 18:30

I er squ ikke andet end en flok bonderøve der ikke tåler andre mennesker.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-01-11 18:39

Teil.

Nu har jeg aldrig været i tvivl om hvor du stammer fra.Du må efterhånden ha`hård hud på knæernee.

Hvad med om pengene blev investeret i nye fængsler i stedet.Til opbevaring af det muslimske afkom.
Det har vi hårdt brug for.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-01-11 18:48

Hvorfor er det hele tiden den religiøse forskellighed der er i centrum

Hvorfor fokuceres der på hvad vi ikke har til fælles

Hvorfor er man bekymret for andres religion,-når vores egne kirker står tomme?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-11 19:02

Citat
Hvorfor er man bekymret for andres religion,-når vores egne kirker står tomme

Der rammer du plet michael

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-01-11 19:03

Hvorfor skulle de ikke have lov til, at opføre moskeer.

Alle andre trossamfund har også deres kirker, synagoer, bedehuse m.m.

Og mig bekendt har de allerede en moske i områder (en gammel industri ejendom), hvorfor må de ikke gøre bygningen pænere (for egne penge).

Jeg har tidligere selv boet ved siden af den jødiske synagoe i København i mere end 20 år - de havde også deres egne ideer om, hvordan vi andre skulle opføre os.

Vi må lære, at forstå hinanden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-11 19:21

Citat
Hvorfor er det hele tiden den religiøse forskellighed der er i centrum

Nej nej - det er ikke religionen som er prolemet, men den middelalderlige grundholdning.
Alle andre af de fremmede ikke etniske danske borgere, lever bare i vores samfund uden at fremture med antitolerante og antidemokratisk holdning.

Nu havde vi næsten opnået ligeret for kvinder............................... og demokrati er i landet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-01-11 19:49

Vi har religionsfrihed i Danmark, det betyder at folk har lov til at samles om at dyrke deres religion. Der findes da også allerede moskeer i Danmark, det nye er blot at der er nogen der bygger en moske, så man får en moske der ligner en moske og ikke en fabrikshal.

Men selvfølgelig er der nogen snævertsynede der bruger chancen til at skælde ud på dem der er anderledes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-01-11 20:05

Skal vi ikke forbyde nazistpartiet når vi er igang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-11 00:17

De kristne har kirker, jøderne har synagoger og muhamedanerne har moskeer. Fred være med dem, selvfølgelig skal de have moske, vi lever i et land med demokrati. Fri tro.

At de som folk fylder meget i medierne, det er en anden ting. Men de har lov og ret til at dyrke deres egen tro.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 09:57

granner01 > Er det så ok med kvindeundertrykkelse, som de påstår er en del af deres tro.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-11 11:49

Citat
Er det så ok med kvindeundertrykkelse

Kvindeundertrykkelsen er jo ekstrem i visse islamiske kredse, men ses jo mere eller mindre i hele verden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-11 16:22

Danskere dyrker også kvindeundertrykkelse, måske ikke mange, men det er mange mænds drøm.

Afrikanerne gør det. Mange andre kulturer gør det.

Og husk lige at religioner er lavet af mænd. Koranen, biblen er skrevet af mænd.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-01-11 16:49

Citat
Og husk lige at religioner er lavet af mænd. Koranen, biblen er skrevet af mænd

Hvad skal kvinder også med en bibel, de har jo Alt For Damerne, Paradise Hotel, catwalks og meget andet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 16:50

granneree - du svarede vist ikke på spørgsmålet.

Citat
granner01 > Er det så ok med kvindeundertrykkelse, som de påstår er en del af deres tro.

Jeg kan oplyse at det ikke er en del af deres tro..............men en middelalderkultur.

Til oplysning:
Jeg har ikke noget imod fremmede - men kan ikke tolerere intolerante samfundsødelæggere.

Accepteret svar
Fra : gribben1

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-11 16:59

Citat
Nej nej - det er ikke religionen som er problemet, men den middelalderlige grundholdning.

Det er lige præcis det, der er problemet.

Iflg. JP er de i den grad overrepræsenteret i både kontanthjælp/førtidspension som i kriminalstatistikken - hvor er lige berigelsen af anden etnisk "kultur" - seneste nyt er bandekrige i efterhånden alle større byer, og det er ikke kvinderne, der står bag, men deres mandschavunistisk opdragede sønner i alle aldre helt ned til 8 år.

Krisecentrene er efterhånden fyldt med flygtende kvinder, med små børn og er af anden etnisk oprindelse, har fattet, at frihed til selv at vælge, har man krav på i et demokratisk land.

Skal vi så også trækkes med larm fra moskéer - no way

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-11 18:24

Jamen hvem er problemet? De der kom til landet for 40 år siden og hvis børn i dag (undtagen enkelte) har arbejde. Eller de mennesker der kommer fra Afrika?

For vi kunne rumme vietnameserne, joguslaverne, pakistanerne, kineserne, itallienerne, polakkerne.

Så hvem er det lige vi ikke kan rumme?
Er det tyrkerne? pakistanerne? somalierne? Eller hvem?

Eller er det de få der er gammeldags og går ind for kvindeundertrykkelse?

Det kan ikke være islam, for den er ikke kvindeundertrykkende. Mænd der tolker koranen, de kan være kvindeundertrykkende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-11 18:41

Tak granner - jeg regnede nu heller ikke med at du var naiv.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-11 19:16

Citat
Jamen hvem er problemet?

Sålænge der er DANSKERE,der har fattet så lidt af virkeligheden,kan jeg godt forstå at vi har de politikere vi har.(Vatpikke).Er der virkelig DANSKERE der aldrig ser nyheder,eller læser aviser.Så kan jeg fortælle at vore fængsler er overfyldte af "vore islamiske brødre".Der er næsten daglige skudvekslinger,i de større byer.Heldigvis er de begyndt at bekrige hinanden indbyrdes.Det er dog et fremskridt.Store bydele,hvor det er mere eller mindre livsfarlig,for redningsfolk og politi,at bevæge sig ind i.Plus at de snyder og bedrager,det danske samfund i den grad.Så godt som daglig,kan man læse om at nogle bliver taget i lufthavnen,med kæmpe pengebeløb,på vej til "ferie".
De har allerede vedtaget,deres egne "love og regler".Hvor de skider det danske samfund,et langt lige stykke.
Men okay,i 1940 valgte vore politikere og halvdelen af den danske befolkning,også at ta`skyklapper på,og samarbejdede med nazisterne.
Vores nuværende situation,er bare langt mere alvorlig og håbløst,så længe vi vælger strudsens filosofi.

NB.: Kan nogen nævne en eneste positiv ting,angående den islamiske indflydelse/udbredelse,her i landet.
Jaja,jeg ved godt det giver fuld beskæftigelse,til politi og retsvæsen samt told og skat. Men derudover............

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-11 19:22

Mosebaek - det lyder som om, at du kun kan lide de rene racer.
Jeg har hørt om, at de forsøgte de også i Tyskland i 1930-45 - du burde måske have levet der!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-11 19:53

Citat
Mosebaek - det lyder som om, at du kun kan lide de rene racer.
Jeg har hørt om, at de forsøgte de også i Tyskland i 1930-45

Næh,der er du helt forkert på den,med dine antydninger.Er der et folk jeg ser op til i denne verden er det,det Israelske. Her kunne mange andre lære noget.F.eks.araberne. De når ikke Israelerne til sokkeholderne.De er dygtige effektive,og intelligente.Prøv at sætte dig ind i deres præstation,i 1967.
Et lille land med 4 mill. mennesker.Omringet af et arabisk hob på 100 mill. individer. Resultatet burde du selv kunne finde ud af.
Skal vi blive i din tankegang,kan jeg oplyse dig om at der var masser af arabiske lande,der var meget positivt indstillet over for Hitler.Den tyske hær havde hele brigader,af frivillige arabere.
At de ikke var meget værd i kamp,er en anden sag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-11 20:01

Det har du nok ret i - men den måde du argumenterer mod den danske blandede befolkning - lyder i mine ører som racisme. - Men det er formodentligt ikke det du mener.

Vi kan godt diskutere hvordan vi skal opføre os i samfundet, men lad være med at blande religion ind i det. - Det bliver en meget mudret debat.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-11 20:10

Jeg viser lige denne igen:
Citat
NB.: Kan nogen nævne en eneste positiv ting,angående den islamiske indflydelse/udbredelse,her i landet.
Jaja,jeg ved godt det giver fuld beskæftigelse,til politi og retsvæsen samt told og skat. Men derudover............

Kunne jo have forbigået,din opmærksomhed.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-11 20:17

Jeg kan ikke se, at det har noget at gøre med det stillede spørgsmål

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-11 21:06

Citat
Jeg kan ikke se, at det har noget at gøre med det stillede spørgsmål

Næh... helt rigtig set. Men her sidst i tråden,er det vist kun os to,der har vekslet kommentarer.

Men jeg kan hermed konstatere,at du også er "blank",i forhold til dette:
Citat
NB.: Kan nogen nævne en eneste positiv ting,angående den islamiske indflydelse/udbredelse,her i landet.
Jaja,jeg ved godt det giver fuld beskæftigelse,til politi og retsvæsen samt told og skat. Men derudover............

Og det er fuldt forståeligt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-01-11 21:09

Øhhh.....
Citat
Næh... helt rigtig set. Men her sidst i tråden,er det vist kun os to,der har vekslet kommentarer.

Glemte lige: På det sidste.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-01-11 09:07

Alt hvad har med muhammeddanisme at gøre holder jeg på afstand.
I mine yngre dage sejlede jeg, og har været gennem Suez flere gange, og alle som har været i kolonne gennem kanalen, vil nok holde afstand for deres levevis. Vi fik folk ombord, til at sejle trodserne i land, hvis kolonnen af skibe gik i stå. Og som de folk gav indtryk af, kan ikke her genfortælles, det kræver en bog for sig, og den er ikke for børn.
Jeg har været i Aquaba, hvor vi blev frarådet at gå på land, -hvis vil ville, -rådedes det til at vi fulgtes flere ad. -- De rige, og det var selvfølgelig kun hankønnet, havde flere koner, men udover det, skulle også de have en dreng at dyrke sex med.
Jeg sejlede langs østkysten af Afrika, og alt jeg har oplevet som berører den religion, vækker den største afsky.
Jeg har for få år siden været en uge på ferie i Tyrkiet, selvom jeg var betænkelig ved at komme deres tro på så nær hold igen. - Men det var en bedre oplevelse, -dog blev vi vækket tidligt om morgenen af deres brægen i højtalere over byen. -- Men som turist kommer vi også kun i turistområderne.
I basaren talte vi med flere som kun var i deres hjemland i turistsæsonen, -og hvor tror i de så var når turisterne ikke var der. -Ja, så var de i England, Sverige og Danmark, og så kan du så tænke dig selv, hvor deres indkomst så kom fra.
Jeg lader den lige stå lidt, for det giver sikkert nogle kommentarer.

Godkendelse af svar
Fra : stilkene

Dato : 25-01-11 18:47

Tak for svaret gribben1.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 25-01-11 20:32

Tak for points, men points var ikke mit formål, men derfor er jeg glad for dem alligevel - formålet var/er, at give dig ret, hvis du er/var en tvivler, det er jeg ikke.

Religion holder man indenfor hjemmet 4 vægge, og behøver ikke at udbasunere det til hele omegnen, det er rigelig med Hjem Is