/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
40mm aksel på 180cm
Fra : mi-to
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 17-01-11 14:56

Nogle der ved hvor man køber sådan et stykke til billige penge eller måske selv ligger inde med et??

Mvh Michael

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-11 15:29

Tilfældigvis har jeg lige set nogle der ligner i affalds containeren på vor lokale losseplads, og det
er da billigt, men det hjælper dig nok ikke, jeg bor på Als. Men prøv din egen lokale fyldeplads...

Må det være hult, så findes der masser af gamle rør?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-01-11 15:45

Hvis det er til bænkpres, så er det billigere at købe et sæt i Harald-godtnok..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-01-11 15:47

-ved du godt at sådan et stykke vejer ca. 18 kg??

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 17-01-11 16:29

det er til en offroad gokart med 750ccm motorcykel motor

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 17-01-11 16:29

rør kan måske godt holde til de kræfter

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-01-11 16:44

rør kan da sagtens holde,...
et 'rigtigt' gokart chassis er bygget af rør,.. det samme er mange sportsvogne,
et rør er stærkere end en massiv aksel, !
samtidig er rør betydelig lettere,

du kan evt. købe udstødningsrør i metermål, (billigt)
fås i flere autoudstyrs forretninger, mm.

Kommentar
Fra : mi-to

Dato : 17-01-11 17:13

øhh det er altså til bagakslen det glemte jeg og skrive

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-11 19:30

Måske kan forakslen på en gammel traktor bruges som bagaksel på en Go Cart,
dem er der mange af i ophugget tilstand...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-01-11 22:31

Den lokale maskinstation har det, og til tider får du det i hovedet, på vejen ud.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-11 22:35

engang i tidernes morgen,. har jeg i forbindelse med ombygning af en gl amerikanerbil,
(motor for,. og baghjulstræk) ... savet kardanakslen over, for at forlænge den,
det viste sig at være et rør,.. ca. 3 mm godstykkelse og ca Ø 50 -70 mm,
ps. det var en gl Dodge med 325 HK

hvis du vil bruge en massiv aksel,.. skal du min bruge 'akselstål' (kulstofindhold ca. 0,50)
alm. rundjern bøjer utrolig let

Godkendelse af svar
Fra : mi-to

Dato : 20-01-11 18:10

Tak for svaret EA_HS.