/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trådløst netværk
Fra : kivi
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 16-01-11 10:35

mit barnebarn har fået et problem med sit trådløse netværk det har virket perfekt men nu siger det signalstyrke ok men begrænset eller ingen forbindelse jeg har slettet og installeret på ny hentet nye driver men???
det er xp pro system

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-01-11 10:40

Og du har prøvet at resette routeren?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-11 11:44

Hvis det ikke hjælper med en reset af routeren, så gå ind i opsætningen af det trådløse netkort, og se efter om du får tildelt de nødvendige IP adresser. Her skal der være tre, hvoraf der kan mangle den ene.
Der skal være en GATWAY-adresse, en Supnetmask-adresse og en lokal tildelt adresse til selve PC'en.
Check også i Routerens menu, om den kan se den PC det drejer sig om. Her kan du både se det i loggen og i listen over aktive på netværket!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-01-11 13:10

hvor kan jeg hente en ethernet controller

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-11 13:12

Jeg tror problemet ligger i at netværkskortet ikke får automatisk IP-adresse.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 17-01-11 19:09

Tak for svaret severino.