/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
beton i kælder
Fra : kirstenSoft
Vist : 552 gange
20 point
Dato : 14-01-11 23:36

Jeg er ved at købe et hus i forskudt plan, hvor den nedre kælder (ca. 140 x 730) de sidste to år har været plaget af vand. Efter sælgers oplysninger er det ikke voldsomt - højst 10 cm og kun under ekstreme forhold. Der har aldrig været vand i den del af kælderen der ligger lidt højere. Vandet skulle komme op fra gulvet. Der er ikke mulighed for at grave ned og dræne udefra da der er bygget en tilbygning på huset der hvor problemet er. Nu vil jeg så spørge jer om følgende.... da rummet ikke kan bruges til ret meget pga. størrelsen, ville det så være muligt at fylde flydende beton ned i kælder rummet 30-40 cm op så man kunne bruge rummet som en form for skab eller vil vandet "komme ind" selv om gulvet bliver forhøjet???Som I nok kan se har jeg ikke den store erfaring i disse ting og skal selvfølgelig nok have nogen til at lave det, men jeg ville gerne høre jer om ideen med det flydende beton er helt hen i skoven. Tak for jeres svar

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-01-11 06:41

For tre år siden, kiggede vi på hus, fandt et der lige passede, men kælderen havde været oversvømmet én gang, og lugtede svagt af mug/skimmelsvamp, så vi fik en specialist til at checke. Der var skimmelsvamp, ikke bare i gulvet men langt op ad væggene, det ville koste 400.000 at få lagt noget specialbeton, Vandex, der kunne lukke vandet ude. Så vi valgte et andet hus, da sælger ikke ville give det som afslag i prisen.

Jeg vil foreslå dig at prøve at finde et andet hus, selv hvis du fylder 40 cm beton i rummet risikerer du skimmelsvamp, sundhedsfarligt, huset vil være svært at sælge, også uden skimmelsvamp vil et lavloftet kælderrum nok ikke være attraktivt for en senere køber.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 15-01-11 07:34

du skal lave en pumpebrønd i gulvet og sætte en grundvandspumpe ned i den. desuden skal du have god ventilation i rummet for ellers vil det lugte klamt og fugtigt .

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-01-11 12:20

Jeg ville også prøve TRIMARE`s råd. Det er ret omkostningsfrit, men grundvandspumpen vil selvfølgelig tære en lille smule strøm. -Men rum kan man aldrig få for meget af.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 15-01-11 12:56

Flere oplysninger: Hvordan er terræn i forhold til hus? Hvor dyb er de to dele af kælderen i forhold til terræn? Hvor højt er der i kælderen? Er der afløb i kælderen? Hvor i landet er vi? Evt. billeder af det?

Godkendelse af svar
Fra : kirstenSoft

Dato : 16-01-11 19:00

Tak for svaret trimare46.