/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Oversættelse: Forskel på brønd-termer
Fra : Nanabn
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 13-01-11 14:36

Hejsa

Jeg skal bruge forskellen mellem chamber og manhole?

Kan nogen hjælpe?

P.f.t.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-11 14:43

manhole, mandehul, et hul man kan kravle igennem for at komme ned i brønden

chamber, kammer, et kammer!? i en trix tank måske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-11 16:05

Der kunne godt være et mandehul i en tank / brønd / kammer (forbrændingskammer) til at udføre service.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-01-11 17:35
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-01-11 17:39

mandehul sb. -let, -ler, -lerne o en snæver åbning, fx i en dampkedel el. et panserkøretøj, hvorigennem en mand kan krybe ind og ud ¯ mandehulsdæksel · mandehulsdør

kammer [ZkHmOP] sb. -et (el. kamret), kamre, kamrene 1. et mindre værelse ¯ lejligheden består af to værelser og et kammer · hun boede i et lille kammer ved siden af køkkenet ¯ forrådskammer · karlekammer · loftskammer · pigekammer · pulterkammer 2. et rum i en maskine el. i et skydevåben ¯ pumpekammer · trykkammer 3. en forsamling i et parlament, hvor medlemmerne kan være folkevalgte, fødte medlemmer el. udpeget af fx regeringschefen ¯ det engelske parlament har to kamre ETYMOLOGI: fra latin camera ¯ græsk kamára 'hvælvet rum'

Godkendelse af svar
Fra : Nanabn

Dato : 17-01-11 07:59

Tak for svaret Klaudi.