/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Quatarsis i K? Og hvem er afløseren?
Fra : vagnr
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 12-01-11 21:20

Altså, jeg ved godt man ikke staver katarsis (græsk for renselse) som jeg gjorde i overskriften, men den ligger lige til højrebenet, når Lene E. er i Quatar, passer sit job som udenrigsminister, men Brutus og de andre har slebet knivene, og virker som om de er klar til at hugge til.

Spørgsmålet er, holder LE måneden ud, og hvem afløser hende, hvis hun ikke gør?

Lars Barfoed, der hader og bliver hadet af DF
Brian Mikkelsen
Andre fra folketingsgruppen
Connie Hedegaard
Mads Lebech
Andre, Pia Christmas-Møller, Gitte Seberg......

Det kan være, jeg først kan give points efter 1/2

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-01-11 21:27

Hej vagnr.
Citat
Spørgsmålet er, holder LE måneden ud, og hvem afløser hende, hvis hun ikke gør?

Det tror jeg ikke hun gør...hun vælger nok selv at trække sig. Alt andet vil hun se som et nederlag.

Citat
Brian Mikkelsen

Er nok det bedste bud på en efterfølger

Citat
Det kan være, jeg først kan give points efter 1/2

Jaaa jaaa bare træk det i langdrag

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-01-11 21:50

vagnr - du er ikke helt opdateret!

Pia Christmas Møller har været løsgænger i mere end 3 år

Citat
På grund af utilfredshed med ledelsesforholdene og debatkulturen i partiet forlod Pia Christmas-Møller 5. december 2007 den konservative folketingsgruppe og har siden været løsgænger i Folketinget.
- Og jeg tvivler på, at han har lyst til at deltage i slagteriet.

Og blandt de øvrige du nævner, har jeg svært ved at se en fornuftig leder - det nærmeste som jeg kan se det, burde det evt. være Connie Hedegård.

Brian Mikkelsen har ingen profil, og Lars Barfoed kan jeg godt undvære - og med den kritik der er af jyden Lene E. tror jeg ikke hun overlever sommeren over som formand.

Så partiet har et stort problem, og vi som borgere har et endnu værre problem. - Hvor de konservative stemmer hen - forhåbentlig ikke til Liberal Alliance, for så kune man godt overveje at flytte til udlandet.

Men det bliver en interessant valgkamp, formodentlig med mange lig efter kampene - så er det vi har behov for Røde Kors til genoprydning.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-01-11 22:23

Lidt atypisk for K er deres største problem lige for tiden at de ikke rigtigt har nogen egnede kandidater, der også ønsker at være kandidater. I K har de en lang og rig tradition for at dolke den siddende leder i ryggen, men der er tilsyneladende ikke nogen der har lyst for tiden.

Connie Hedegaard er (i mine øjne) den bedst kvalificerede, men hun vil tilsyneladende ikke.

Mit bud er at Lene E får lov til at blive siddende, dels fordi der ikke er nogen modkandidater, og dels fordi K ikke ønsker at skifte leder lige før et valg.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-11 23:15

Jeg mener at Lene skal blive, så er man sikker på at de taber valget. Desuden har de konservative ingen kandidater der bare har en lille smule mental pondus.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-11 05:03

Foreløbig tak for kommentarerne.

Når Pia CM (og Gitte Seberg) er nævnt, er det kun fordi jeg har læst andre nævne Pia CM som emne, og jeg har, som en del andre, svært ved at se den store talentmasse i folketingsgruppen.

Brian M hedder i vores hjem aldrig andet end Brian Barbaren, fordi hans første store indsats som kulturminister var at lancere en kulturcannon, det tog flere dage før han havde lært at sige kanon med tryk på første stavelse. Men han var selvf. også et offer, der ikke fik lov til at skrive i skolebladet

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 13-01-11 10:42

Jeg kom til at tænke på de lange knives nat, ikke i Quatar, men vist i Indien?

Jeg tror hun bliver nødt til at trække sig, og efterløses af Barfoed, der ikke giver det forventede løft.
Og så om et par år har vi en mere garvet Brian som konservativ partiformand...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-11 11:45

Såvidt jeg husker, foregik de lange knives i Tyskland i mellemkrigstiden, men dengang var K jo også fascineret af Hitler, så de har måske lært lidt dolkestød af SS

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-01-11 12:14

Du har ret vagnr, Tyskland, ikke Indien...

Nu spekulerer jeg på, hvad betegnelser var for den nat i Indien, hvor mange englændere blev dræbt??

Men det har jo ikke så meget at gøre med vort hjemlige u blodige dolke-ri, og dog...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-11 13:29

Der var masser af massakrer, både på indfødte og på briter, gennem den lange periode, hvor Indien (og Pakistan samt i en del af perioden Afghanistan) var britisk koloni, så at finde den du lige tænker på er ikke så nemt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-01-11 19:01

Citat
Spørgsmålet er, holder LE måneden ud,

DET GØR HUN IKKE

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-11 19:07

Nej Piaskov, sidder netop og kigger på pressemødet med Lene E.

For første gang imponerer hun mig faktisk, at kunne gennemføre et pressemøde hvor hun reelt opgiver sin politiske karriere med en overflade af godt humør, ros til opbakningen i K osv., uden at krakelere, det er sgu flot.

Hvis hun altid havde virket ligeså god, havde hun nok ikke siddet i den situation i dag.

Men nu er jeg ret sikker på, at jeg snart kan lukke spm

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-01-11 20:02

Pia eller Gitte - bliver det ikke
Lars Barfoed tror jeg heller ikke på.

Mit bedste bud er Mads Lebech.

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-01-11 20:23

Tjah, HH, det er faktisk også mit, men jeg satser på K er for dumme til det.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-01-11 21:16

Hvorfor skulle Mads Lebech stoppe med sit gode job, for at blive formand hos Konservative - hvor de jævnligt dolket hinanden. Jeg tror, at han er fornuftig til at tage den udfordring!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-11 11:23

Nå, og hvem fik så ret?

Og Brian kommer tilbage...
Snart når Barfod kører træt??

Glem det med Indien, det piner mig stadig; måske ikke knive men indiske sabler?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-11 11:33

Pilen peger meget på Lars Barfoed, men jeg venter lige til der kommer en officiel meddelese efter mødet her kl 12. Sjovt nok, er der ingen her, der har budt på LB som "vinder".

Og til Mads Lebech, så virker han ret stålsat på ikke at vende tilbage til politik, men det gjorde fx Frank Jensen jo også, så hvem ved om ikke han en dag vendert tilbage alligevel?

http://www.berlingske.dk/politik/berlingskes-laesere-vaelg-mads-lebech

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-01-11 11:40

Hmmmm.....tilsyneladende er det Barfoed, som skal overtage formandsposten....Spændende valg.!!
Spændende fordi, Barfoed og DF, ikke ligefrem udviser de varmeste følelser for hinanden.
Spændende er også, hvornår Barfoed udfører en nemesis overfor DF. - men omvendt, han skal nok holde sig i skindet, da hans ministerpost hurtigt kan ryge sig en tur, hvis og såfremt Pia & co klipper marionetdukke-snoren over.

HH.
Ihhhhh, hvor jeg glæder mig til det folketingsvalg.!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-11 12:09

>>Sjovt nok, er der ingen her, der har budt på LB som "vinder".

Jeg gentager:
>Jeg tror hun bliver nødt til at trække sig, og efterløses af Barfoed, der ikke giver det forventede løft.
>Og så om et par år har vi en mere garvet Brian som konservativ partiformand...

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-11 12:27

Tak for svaret svendgiversen, jeg havde åbenbart kastet mig så meget over de lange knive, at jeg havde overset resten af indlægget

Og tak for de øvrige bidrag, nu bliver det spændende at se hvad der sker, men man kan vel forvente, at LB holder til i hvert fald et valg, som jeg også glæder mig gevaldigt til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-01-11 12:31

Selv tak,

og omkring de lange dolkes nat stiller jeg måske snart et spørgsmål, om Indien ikke Tyskland.