/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Friture Chili Cheese Top
Fra : Molle7100
Vist : 963 gange
20 point
Dato : 12-01-11 18:17

Hej jeg har købt de kendte Chili Cheese Top Som også hedder Nuggest de er kendt fra Mcd
Hvilken Olie er bedst til dem og hvor mange græder skal man op på og hvor mange minutter skal de have ved at ved en pølse vogn i vejle skal de ca have tre minutter
er der andet man skal være opmærksom på ved at Friturestege dem

Mange hilsner
Morten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-01-11 18:27

Citat
er der andet man skal være opmærksom på ved at Friturestege dem

Ja, læs brugsanvisningen.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-11 18:33

Neutral olie, eks. solsikkeolie eller vindruekerne olie- olien varmer op- og er klar når du kan stikke en tændstik i (altså ikke svovlet) og det bobler omkring tændstikken.

De skal vel bare være gyldne- hvis de er færdigkøbte og frosne, tager det lidt mere end 2 - 3 minutter- måske omkring 5 min.

Hjemmelavede og ikke frosne omkring 2- 3 min.

Hold øje og gå ikke fra gryden- skru ned, når det bobler lystigt-
Hvis uheldet er ude og der går ild i frituren- sluk og læg låg på - endelig ikke vand

Godkendelse af svar
Fra : Molle7100

Dato : 12-01-11 18:48

Tak for svaret smuller54.
Fandt selv ud af det men godt med nogle gode råd mange tak