/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Inkasso
Fra : Søsser
Vist : 1217 gange
50 point
Dato : 12-01-11 13:57

Hej, jeg er en af dem der er endt med en inkasso fra biosoft pharma, da jeg har nægtet at betale deres uopfordret produkt. Jeg sidder stadig med produktet, da jeg har været bange for, at de ligesom ved andre, ignorere returen og sender flere. Hvad sker der hvis jeg ignorerer inkasso? Hvor langt går der før man evt ryger i retten?
Jeg mener ikke selv jeg har bestilt produktet, men de siger jeg har gjort det via en forbrugerundersøgelse, de kan dog ikke sige hvilken. Hvor godt stillet er jeg?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-01-11 13:58

Det er op til em at dokumentere at u har bestilt produktet, men du kan også få problemer ved ikke at reagere, så da du modtog produktet, tog du da kontakt til dem for at udrede misforståelsen?

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 12-01-11 14:10

Ja jeg tog kontakt via mail og tlf, har dog ingen beviser på dette

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-01-11 14:12

Lav en telefonopringning til firmaet og meld, at du har returneret varen og ikke ønsker at få noget. Du har 14 dages returret og send det med modtagerkvittering. Følg det op med et brev med modtageren kvitterer for modtagelsen af brevet,hvor du afbestiller fremtidige leverencer. Hvis du får flere, hvad du sikkeert gør, sørg for at lade være med at modtage - retur til afsender. Gem naturligvis kopier eller skriv ned, hvad der sker. Nogle virksomheder spekulerer i, at man ikke orker at returnere, men bare betaler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-11 14:22

Citat
Jeg mener ikke selv jeg har bestilt produktet

Det er der næppe tvivl om du har, eller en anden i dit navn.....

Citat
Jeg sidder stadig med produktet, da jeg har været bange for, at de ligesom ved andre, ignorere returen og sender flere

Citat
Hej, jeg er en af dem der er endt med en inkasso fra biosoft pharma

Der er MÅNEDER mellem de to udtalelser

Hvorfor har du ikke bare returneret det indenfor de 14 dage loven foreskriver....

Hvis de skulle nægte modtagelse, ved postvæsenet det jo - og så er DIN ryg fri....

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-01-11 14:23

Jamen Søsser dog!

Jeg har prøvet næstet samme med samme firma, jeg fik en rykker, men da jeg ikke kendte noget som helst til den gule kasse der pludselig lå i min postkasse med indlagt fakture blev jeg gal, og ringede til dem og fortalte min version og i øvrigt truede dem med advokat, så lad for guds skyld la´vær´at betale for noget du ikke har bestilt, det er nu deres problem, at bevise du virkelig har bestilt produktet, der i øvrigt er ganske udmærket, jeg har spurgt min læge, men det er en anden sag.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-01-11 16:24
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-01-11 16:26

Faktum er, at hvis du ikke har reageret da du modtog pakken, så har du indgået en stiltiende accpet af aftalen, og så kommer du til at betale

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-01-11 16:49

Citat
Faktum er, at hvis du ikke har reageret da du modtog pakken, så har du indgået en stiltiende accpet af aftalen, og så kommer du til at betale

En forudsætning for at der kan starte en handel er jo at man har bedt om produktet. Det er bindende. En virksomhed kan selvfølgelig ikke bare sende varer ud til menensker i håb om at de ikke reagerer, og så komme bagefter og kræve penge. I den sammenhæng må der hvile det, at enten afleverer man varen igen eller betaler for den. Der er så ingen tidsmæssig binding - 14 dage, idet man jo ikke har bestilt varen. Hvis det er muligt kan man jo bare lægge den i postkassen igen - og lade dengå retur. Nægt at modtage en pakke. Ellers returner varen og afkræv virksomheden for fragtomkostninger, før du sender. En telefonisk kontakt kan iøvrigt ofte klare mange problemer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-01-11 17:35

hvis du har kontaktet firmaet pr mail, må der ligge en kopi af mailen i mappen sendt post.

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 13-01-11 19:30

Problem løst, skrev til inkasse at de skulle komme med et skriftligt bevis på at jeg har bestil noget hos biosoft, mend et kunne de ikke og afsluttede sagen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-01-11 03:57

hvis problemmet er løst så husk at lukke spørgsmålet tak

Annuller spørgsmålet
Fra : Søsser

Dato : 08-02-11 10:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål