/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
gem skabelon i word
Fra : hightowernr1
Vist : 1784 gange
100 point
Dato : 11-01-11 14:15

Jeg har lavet en skabelon i word, og vil gerne gemme den. men hvordan gør jeg det???? Ville gerne at når jeg åbner et nyt dok. at jeg kan vælge den skabelon jeg selv har lavet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:32

Det er nok nærmere dette her du eftersøger

Citat
Her er guiden fra WORD 2007:

Skabelonen Normal.dot åbnes, når du starter Microsoft Office Word 2007, og den indeholder standardtypografier og -tilpasninger, der bestemmer et dokuments grundlæggende udseende.

Ændre skabelonen Normal.dot
Ændringer, du foretager i Normal.dot, anvendes i dokumenter, du opretter fremover.

Klik på Microsoft Office-knappen , og klik derefter på Åbn.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
I Microsoft Windows Vista:
Klik på Skabeloner, og dobbeltklik derefter på filen Normal.dotm for at åbne den.

I Microsoft Windows XP eller Microsoft Windows Server 2003:
Klik på Skabeloner ved siden af Filnavn.

Hvis der ikke vises nogen skabeloner på listen i dialogboksen Åbn, skal du klikke på pilen ud for boksen Filtype og derefter klikke på Alle Word-skabeloner (*.dot).
Du kan sikre, at du arbejder i standardskabelonen, ved at kontrollere, at Normal.dotm vises på titellinjen i Word.
Foretag de ønskede ændringer af skrifttyper, margener, afstand og andre indstillinger. Du kan bruge de samme kommandoer og funktioner, som du bruger til at ændre et dokument – men husk, at evt. ændringer, du foretager i Normal.dotm, anvendes på dokumenter, du opretter fremover.
Når du er færdig, skal du klikke på knappen Microsoft Office og derefter klikke på Gem.
Bemærk! Hvis Normal.dot omdøbes, beskadiges eller flyttes, oprettes der automatisk en ny version (der bruger de oprindelige standardindstillinger), næste gang du starter Word. Den nye version indeholder ikke nogen af de tilpasninger, du foretager i den version, du har omdøbt eller flyttet.

Kilde:
http://www.mobildebat.dk/archive/index.php?t-117778.html

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 11-01-11 14:48

Kan simpelthen ikke finde ud af det Kører Office 2010

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 14:57

Om skabelonen Normal.dot eller Normal.dotm
http://wordblog.thedoctools.com/#post60

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 15:44

Det er faktisk meget enkelt, hvis du ønsker det jeg tror når din skabelon er som du ønsker med margener og andet, så gem det tomme dokument, vælg Gem som og giv skabelonen et navn du kan huske for eksempel Min skabelon og gem på skrivebordet, nu skal du for fremtiden åbne (dobbelt klikke) Min skabelon fra skrivebordet og ikke åbne Office programmet først, og husk så at sige nej til at gemme ændringer når du afslutter eller gem ændringer under et andet navn
Måske tager jeg fejl og du ønsker noget helt andet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 15:53

o.v.n. prøv lige at læse ? og link

hightowernr1 vil gerne have sin EGEN skabelon som STANDARD,
og det står i link hvordan man gør det!!!

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 11-01-11 16:15

Okay... prøver lige igen..
Jeg har Office 2010.
Der findes flere skabeloner i programmet
Jeg vil gerne lave en skabelon, som jeg kan bruge flere gange, såsan at når jeg taster noget i felter, bliver det der, når jeg gemmer dok.
Og næstegang jeg skal lave et nyt "skema" åbner jeg den gemte skabelon uden at det er udfyldt.
Det da lidt svært at forklare.... men mon ikke det lykkedes???
Er sgu ved at være træt af jeg ikke kan finde ud af det. Syntes ikke jeg kommer videre med med de der link beklager

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 16:25

Så gør du bare som o.v.n. skriver!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 16:31

Efter at have pudset brillerne og læst spørgsmålet igen, så tror jeg altså at jeg er på sporet, selv om jeg ikke har læst dit link Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 16:46

ja ja

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 11-01-11 18:57

Gem din egen skabelon:
Opret dokument.
lav skabelonen som du ønsker.
Gå i fanen "filer" og tryk "gem som"
Under filnavn skriver du hvad skabelonen skal hedde eks. "min skabelon"
Under filtype markere du "word-skabelon (*.dotx)"
I venstre side af vinduet (Windows7) scroll evt op. er der en mappe under Microsoft word, der hedder skabeloner, marker denne og gem.
Nu skulle skabelonen gerne ligge under <filer<nyt<mine skabeloner
Nu skulle skabelonen gerne være der hver gang man ønsker det.
Prøv om det virker nej egentlig ikke, når man ved det. Har godt nok svedt over denne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-11 22:44

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 12-01-11 09:36

Jeg løste selv problemet