/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
ISDN router
Fra : fupsi
Vist : 551 gange
274 point
Dato : 13-05-03 07:57

Hej

Problemet er at min router går på nettet bare jeg sender et printerjob igennem den, den har 4 lan porte hvor der er koblet 2 pcer og en printerserver til.

Kan man få et ikon frem på skrivebordet hvor man manuelt kan koble routeren til og fra nettet, eller er der andre løsninger?

Kører ME.

En router fra 3com, 3C891.

Fupsi

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 13-05-03 08:17

Hej Fupsi;

Det skyldes alene, at du kører med TCP/IP kommunikation til din printer!
Du kan løse det ved, at ændre kommunikationsprotokol til din printer. Brug f.eks. IPX protocol til dette formål.

Jeg havde selv problemet tidligere; og løste det ved at installere IPX på printeren. Du skal samtidig være opmærksom på, at din 3Com router ikke skal omkonfigureres; du skal kigge på din printserver - det er den der skal ændres på.

Håber det hjalp lidt; ellers skriv igen med lidt mere omkring printer, etc.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 15-05-03 09:00

Hej

Det skal prøves, det med IPX, men det kunne være rart hvis der kan installeres et eller andet f.eks. i værktøjslinien der viser om routeren er koblet op eller ej, og manuelt koble den ud og ind.

Hvis vi spiller over netværket med de to PCer vi har sker det også at den går på nettet uden der er åbnet en browser.

Det gir indimellem nogle store regninger, så kablet fra routeren til ISDN boksen tager jed sommetider af for at undgå det, og det er noget bøvl.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 15-05-03 16:43

Hej igen Fupsi;

Samme problem som med din printer! Det har intet med din browser at gøre - men alene med din TCP/IP.
De fleste spil kører standard med TCP/IP protokol ( nogle kan ændres til anden protokol - andre kan ikke ).

Hver gang du starter et spil kommer der altså liv i din TCP/IP protokol - og da det passerer routeren - så reagerer den som den er indstillet til - kalder op til din internetudbyder - selvom det ikke er nødvendigt.

Jeg prøver lige at "spørge" en bekendt om man kan ændre på dette i din Windows eller router - eller om løsningen er den du har fat i! Ud med kabelet.....

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 274 point
Dato : 20-05-03 00:01

Hej igen Fupsi;

Så er der svar fra "Kloge Åge" - dvs. vil sige min bekndte som er EDB teknikker.
Desværre er svaret nedslående! Hans forslag er et af følgende:
a). Skift til ADSL
b). Knaldhård programmering, som vil sætte alt for mange begrænsninger på andre dele af internettet.

.... eller sagt på anden måde; Han kender ikke nogle muligheder, som kan gøre tingene nemmere for dig.
Beklager meget at jeg ikke kan hjælpe dig yderligere.

/MVH Smitty

Godkendelse af svar
Fra : fupsi

Dato : 05-06-03 13:15

Tak for svaret Smitty.

Det bliver nok en konvertering til ADSL på et tidspunkt.

Fupsi