/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vi bli'r flere og flere...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 09-01-11 17:16

Flere og får øje på jagtens glæder.
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1821

Tør man håbe på at fremgangen fortsætter.??

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-11 17:17

Øv..!!! i 1. linje skal der stå; Flere og flere....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-11 18:20

Ja det tror jeg på. Det vi foretager os, at gå på jagt, er i den sidste tid, blevet forklaret på en god forståelig måde, om man så kan lide de medvirkene eller ej er komplet underordnet.

Her tænker jeg på Nak Og Æd, sådan en udsendelse sætter jagten i perspektiv, til hvad vi jægere i bund og grund står for.
At disse udsendelser, så er lavet i samarbejde med en glimrende kok og ditto havemand, helt nede på jorden, og uden den store jagtlige erfaring, gør dem bare bedre. Såvidt også Bubbers forsøg på jagtens sti, og store personlige overvejelser om skyde et dyr giver, efter min mening også jægerne rigtig god kredit, for kødspiser er han jo.
En del mennesker som kan lide friluftsliv, og ikke per definition bare ikke kan lide jægere, får lyst til at prøve til. Så jo,- jeg tror vi bliver flere ,og ikke mindst får det fornødne råderum til vores hobby. DJ kunne lære meget af de pågældende film, jeg syntes de er glimrende og fortæller tingene som de er, den med at spise ræven, hvis de ikke skød noget, var et vådeskud, det bør man aldrig gøre på grund af diverse sygdomme.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-11 19:19

Nu er der jo ikke tale om en flok lemminger på vej men en årlig normal tilgangsrate, hvis skemaet ellers skal tages for gode varer.
Det betyder også, at der vil være et stigende antal bøsseholdere i DK, hvor jagttegnet har været en del af personalegoderne, som virksomhederne har smidt i hovedet på deres ansatte. Der vil derfor være tale om et stigende antal urutinerede jægere, og det er ikke så godt.
Det betyder også, at de stakkel jagtlejere vil blive udsat for stigende konkurrence - og højere priser.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-01-11 20:13

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-11 19:19

--------------------------------------------------------------------------------
Nu er der jo ikke tale om en flok lemminger på vej men en årlig normal tilgangsrate, hvis skemaet ellers skal tages for gode varer.
Det betyder også, at der vil være et stigende antal bøsseholdere i DK, hvor jagttegnet har været en del af personalegoderne, som virksomhederne har smidt i hovedet på deres ansatte. Der vil derfor være tale om et stigende antal urutinerede jægere, og det er ikke så godt.
Det betyder også, at de stakkel jagtlejere vil blive udsat for stigende konkurrence - og højere priser.

Mvh.
Tonganeseren

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mave sure TOMBE - kan du da virkelig ikke glæde dig over andre mennesker - Hvorfor skulle de nye jægere være anderledes end da du selv blev jæger. De har dog alle bestået riffelprøven og jagttegnsprøven.
Det har du ikke for du er en TOMBE - Der ikke kan.....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 10-01-11 07:52

Godmorgen Heidi-Ho.

Jeg synes det er positivt, at der for en gangs skyld er fremskridt at spore for tilgangen af nye jægere.
Naturligvis er disse nye jægere urutinerede - det har vi andre sandelig også været - men så må vi hjælpe de nye så godt vi formår, uden at skulle være "omklamrende" og alt for bedrevidende.
Lad os byde de nye velkomne og være behjælpelige med en lille plads på en jagt - de kan så til gengæld hjælpe med at fodre og beskære, når den tid kommer. På den måde lærer man hinanden at kende og de spørgsmål der måtte være, kommer helt sikkert !

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Agertoften 6, Nr. Lyndelse

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-11 08:26

Herfra skal der også lyde en velkomst til nye jægere, uanset hvor gamle de er ! De har valgt en fritidsbeskæftigelse, som er så givende for krop og sjæl at det skulle mange flere forundt.

Hvorfor skulle de nye jægere være anderledes end da du selv blev jæger. De har dog alle bestået riffelprøven og jagttegnsprøven.
For én gangs skyld skriver bb1 lidt fornuftigt, bortset fra det med den beståede riffelprøve - det er da mig bekendt ikke et must for at få et jagttegn !!
Har bb1 forresten haft mødt mig eller dén han troede er mig ?? Og hvad blev udfaldet ? Det siges, at han går rundt med et blåt øje, men jeg ved ikke om det er rigtigt - det er kun noget jeg har hørt !

De nye jægere har en fantastisk tid foran sig - glæd jer !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kammerslusen 1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-01-11 08:56

Øjenvidne - man skal ikke tro man skal vide!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 10:03

Så absolut da - en rigtig god nyhed.
Endelig vendes en tilbagegang til en fremgang. Det hilses med glæde.

Om jagtlejen så skulle blive dyrere, fordi der bliver flere jægere.? Det tillader jeg mig at tvivle på.

Jeg tror på, at jagtudlejerne hellere vil leje jagten ud til jægere der passer og plejer jagten, med en rigtigt afskydningskvote tilfølge, end bare fokusere på usselt mammon ved at udleje til en flok jægere, der bare skyder revl og krat. Derved får jagtudlejeren ødelagt sin egen indtjening på den lange bane...... (for nu at bruge et moderne udtryk...Ja, ja, man er vel et moderne menneske)

Mvh.
HH.
Der nu er velduftende efter badet og morgenbarberingen.
Den fik ikke for lidt deodorant og after shave.....Nabokonen kommer på besøg.
Konen er smuttet på jobbet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-01-11 10:26

Pas nu på H.H. nabo konen kan også falde ned af trappen....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 10:34

Rolig nu, bb1.
Nabokonen skal ikke længere ind end til køkkendøren.
Hun skal såmænd blot låne lidt husgeråd.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-01-11 13:16

Har bb1 forresten haft mødt mig eller dén han troede er mig ?? Og hvad blev udfaldet ? Det siges, at han går rundt med et blåt øje, men jeg ved ikke om det er rigtigt - det er kun noget jeg har hørt !

Joh, den skulle være rigtig nok. Årsag: Pga. sin fede vom kunne Ballehyleren ikke overskue føret forude - og gik på snuden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 13:48

Citat
Årsag: Pga. sin fede vom kunne Ballehyleren ikke overskue føret forude - og gik på snuden.
Vil det så sige, at bb1 ikke kan få øje på sin lille tissetrold, med mindre han sætter et spejl fast mellem knæene.?

HH.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-01-11 14:55

Så blev hylerne lukket ind på blå stue igen....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 15:05

Hej bb1.
Kig i dit eget indlæg - 09-01- klokken 20.13. og du vil opdage, at det var dig selv der startede balladen.................som sædvanligt.

HH.
Der nu vil hanke op i hunden og spadsere en laaaaang tur.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-01-11 16:09

Måske - men I kunne altså heller ikke holde Jer tilbage!!!!!

Dog vil jeg nok påstå, at det var dig, der pralede med, at nabokonen kom på besøg,men sådan er der jo så meget.......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-01-11 16:28

--------------------------------------------------------------------------------
Måske - men I kunne altså heller ikke holde Jer tilbage!!!!!

En helt igennem syg problemstilling.

"Moar! Knud slog tilbage fordi jeg slog ham".

Barnerøv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 16:40

Citat
Dog vil jeg nok påstå, at det var dig, der pralede med, at nabokonen kom på besøg,men sådan er der jo så meget.......
Det var overhovedt ikke pral.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-11 16:44

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-01-11 20:59

Tak for points, min gode Heidi.