/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
systemtool
Fra : hightowernr1
Vist : 1000 gange
100 point
Dato : 09-01-11 14:27

Sidder med en pc, der inficeret med trojan: system tool
jeg har brug for hjælp til at fjerne det. Har hentet STOPzilla setup, men kan ikke køre programmet.
Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-11 14:43

Prøv at køre programmet i fejlsikret tilstand............................. F8 lige når windows starter.

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 09-01-11 14:56

kan downloade den seneste version, og så skriver den forbereder installation, og så sker der ikke mere?? gør det i fejlsikret tilstand.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 09-01-11 15:10

Prøv at starte i fejlsikret tilstand, med internetadgang. Klik ind på http://healthcheck.f-secure.com/ og check så din PC. Giv den tid til at køre helt til ende. Denne On-line scanner er altid opdateret, så det link er rart at have liggende på skrivebordet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 16:53

Den bedste medicin mod en inficeret computer er format C:. Man kan aldrig være 100% sikker på man har fået fjernet en virus.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 17:23

Ind i et sikkerheds forum og stil dit spørgsmål, ellers kan du ikke være helt sikker på at computeren er ren, eksperterne der slipper dig ikke før computeren er helt renset.
http://www.malwarecheck.dk/forum/

eller
http://www.spywarefri.dk/forum/

eller formater computeren og læg Windows ind på en helt ny og ren partion

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-11 21:51

Jeg syntes det er et lidt sygt forslag, blot at forslå, at man skal formatere C-drevet.
Inden man gør dette, så skal man lave backup af de vigtigste filer, som man har liggende på dette drev.

Jeg forslår du sætter masser af tid af til en gennemgribende rensning, gerne med flere forskellige programmer, så d får fjernet det værste snavs, før du evt. laver backup og formatere.

Man køber jo heller ikke en ny bil, fordi askebægret er fyldt!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 22:30

Format C: er mit forslag uanset hvad du måtte mene severino, at man ikke skal tage backup først er folks egen beslutning, men selvfølgelig ville jeg gøre det ;) Men folk kan vel selv tænke så langt, eller mener du vi skal holde dem i hånden hele vejen?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-01-11 08:59

Jeg ville meget nødigt formatere noget . og hvis.. så husk webnoob,
at det er muligt spild af tid, det er ikke alt på en harddisk der formateres, og det benytter visse snuskede programmer sig af, og overlever på denne måde.. åhh ja og mange har jo et lille hjemmenetværk, plus diverse usb/kamera/mobildimser..
Format C: ... ARGGGGGHHH mit system ligger vist på H: eller J:
Det her er ikke kun et askebæger.. det er min baby :)

nå men skal et drev helt ryddes, hedder det lowlevelformatering:

http://www.howtogeek.com/forum/topic/how-to-get-rid-of-system-tool-trojan-help

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-11 09:25

Tak for svaret severino.
Jeg gik i fejlsikret tilstand, og kørte 4 programmer:
ccleaner
et anti malware program
combofix
og Hijackthis
efterfølgene kørte jeg programmet healthcheck.f-secure og scannede hele pc med antivirus programmet som er på pc.
Den bedste hjælp, var du sagde jeg skulle gå i fejlsikret tilstand, så kunne man da gøre noget.
Og ang. foreslag til at formatere.... Det sgu for nemt. Det re da bedre at man løser problemet. Så tak for hjælpen.