/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
SOSU-assistenter tjener kassen
Fra : PeterTheisen
Vist : 3321 gange
10 point
Dato : 09-01-11 10:02

SOSU-assistenter tjener kassen. Ikke nok med, at de får elevløn under hele uddannelsen, dvs. også på skoleforløbet, de tjener også kassen ved færdiggørelsen af studiet. Nedenstående er bruttoløn + feriepenge + pension:

Nyansat: 27.668,08 kr.

Efter fire år: 28.068,51 kr.

Efter 10 år: 31.030,84 kr.

Kan du fortælle mig, hvorfor de ville have lønstigninger for nogle år tilbage?

Kilder:

http://www.e-pages.dk/foa/174/

http://www.bupl.dk/iwfile/BALG-843AM9/$file/Lonninger_a pril_2010.pdf

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-11 10:18

Du læser forkert. Slutgrundløn er på under 25 000 såvidt jeg ved.

Derudover er der så lønvilkårene for SSH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-11 10:22

Det er nogle besynderlige spørgsmål og konklusioner du "roder" dig ud i

Citat
SOSU-assistenter tjener kassen

Hvad er der galt med det Det gør fodboldsspillere også....

Citat
Kan du fortælle mig, hvorfor de ville have lønstigninger for nogle år tilbage?

Kan du virkelig ikke selv gennemskue det

Det vil ALLE - vi lever jo i et samfund hvor penge gør det store udslag.....

Så spørg hellere om hvorfor folk der tjener mere end de nogensinde kan bruge - STADIG VIL HAVE MERE

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-11 10:28

PeterTheisen > du minder mig om en samfundsnedbryder..........hvor kommer du fra i verden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-11 10:31

Citat
hvor kommer du fra i verden

Måske en helt anden planet

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-01-11 10:47

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 09-01-11 11:06

Det må være en venstre mand!!!!

Ny regering nu!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-11 11:18

Citat
Måske en helt anden planet

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 09-01-11 22:15

Lær at læs et lønmagasin, inden du postulerer at nogen tjener kassen. Slutlønnen for en social og sundhedsassistent ligger som nævnt mellem 24.000 - 25.000 alt efter hvor i landet man er ansat. Dertil kommer, at langt de fleste i faget er ansat på gennemsnitlige 30 timer. Der er MEGET FÅ fuldtidsstillinger at få, både i kommunerne og regionerne. Så du har langt fra ret i, at de tjener kassen.