/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
fugle dør pludseligt??
Fra : skjw
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 09-01-11 08:58

mine fugle døde pludseligt
Jeg har zebrafinker, mågefinker, og dværgvagler
da jeg syntes de ikke klarede sig så godt ude hvor de plejer at overvintre ( enkelte fugle døde), flyttede jeg dem ind i stort bur i køligt rum ca 15 grader, det gik fint og de så ud til at klare sig fint, men 2. morgen jeg kom op lå pludseligt 8 fygle døde 1. vagel, 6 zebra finker og 3 mågefinker.
en vagel ser ikke frisk ud, men ellers er der ikke noget at se på de resterende fugle.
har nogen en ide om hvad der kan være årsagen ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-01-11 09:24

Kuldepåvirkning eller en luftbåren virus.

Du kan tage en af fuglene med til en dyrlæge og få den obduceret.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 09-01-11 12:32

Hej

Du skal passe meget på at dit fuglefrø ikke er spiret og er for gammel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-01-11 13:40

Det kunne være stressrelateret.

Annuller spørgsmålet
Fra : skjw

Dato : 09-01-11 15:47

Jeg har desværre opdaget at de har fået adgang til advokado som jo er ren gift for fuglene.
men ellers tak for jeres gode svar