/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
For mange førtidspensionister?
Fra : PeterTheisen
Vist : 621 gange
10 point
Dato : 09-01-11 08:51

Er der ikke for mange førtidspensionister i Danmark? Kan det virkelig passe, at 250.000 danskere er så syge, at de ikke kan bestride et arbejde?

En stor test i England afslørede mange fupinvalide, så det samme gør sig sikkert gældende i Danmark:

http://www.bt.dk/udland/stor-test-afsloerede-640.000-fu p-invalide

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-11 09:02

Citat
Kan det virkelig passe, at 250.000 danskere er så syge, at de ikke kan bestride et arbejde?

Nej - og dine tal og udsagn passer heller ikke sammen....

De 250.000 er et tal der er opnået gennem MANGE år.

Da førtidspension blev indført var der ikke noget der f.eks. hed flexjob - det er indført senere for at "lukke" for en del førtidspensioner...

Mange af de 250.000 fik førtidspension fordi de IKKE kunne bestride et FULDTIDSJOB...

Så kriterierne er ikke tilstede i din påstand.

Men selvfølgelig findes der "fupinvalide...

Der findes også svindlere og bedragere der nyder godt af samfundet UDEN at blive draget til ansvar....

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-01-11 09:04

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 09-01-11 09:10

Hvad vil du så have vi skal gøre, os der ikke kan bestride et job på normalvis, eller slet ikke kan arbejde. tror du vi synes det er sjovt, ikke at kunne stå hver morgen, og føle at man er noget værd. For sådan føler jeg selv. Der er ikke noget jeg hellere vil, end at have noget at stå op til hver morgen. have et mere socialt liv, føle jeg er noget værd, vide at jeg yder 100 procent hver dag, ja, bare det at føle jeg er i live. jeg har i over 10 år, prøvet at få en alm hverdag til at gå, som om jeg ikke fejlede noget,men hver gang jeg er startet i nyt job, er det endt med sygemelding, og idag, er det min egen skyld, at mit helbred er blevet værrre, fordi jeg ikke lyttede til hvad lægerne sagde, men følte jo, at jeg var for ung til pension, følte jeg skulle til at nasse på samfundet, så tro ikke det er for sjovt, man kommer på flex, eller pension... Du skal være glad for, at du kan bestride et job, for tro ikke det er sjovt, at ikke kunne. Og ja, der er nogen imellem, som nok snyder sig til det, men det skal ikke gå ud over os, som virkelig er syge....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-01-11 09:49

Idag er det meget svært at få førtids pension, i modsætning til før. Efter sigende er det så svært, for dem der søger, at mange inden de får det igennem er total nedbrudt og psykisk syg af den behandling, man bliver udsat for, det er jo heller ikke godt.
Det ville være rart hvis der var flere småjobs til dem der gerne vil, og kan.
Derudover syntes jeg at "vi" (regering og samfund) er for ambitions løse, alt arbejdskraft burde udnyttes, det burde være en gave, at have en stor veluddannet arbejdsstyrke. Og er man ikke det, burde der sættes mere uddannelse i gang i arb. løse tider.
Alt off. bygninger forfalder på trods af at vi har mange gående ledige.
Der er nok i sidste ende billigst, at hjælpe syge og dårlige så hurtig som muligt, når det kommer til stykket.
Nå - det var bare lige en hurtig tanke og mening.