/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Aagaard/Thrane
Fra : cschannong
Vist : 957 gange
70 point
Dato : 13-05-03 00:52

Ole Aagaard (ca 1792) og Ane Ursula Thrane (ca 1794) gifter sig i Vor Frue Kirke, Odense den 27 juni 1817. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde deres forældre

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-05-03 18:25

Fundet på FS. jeg ved ikke om det er din ane men en mulighed
Senta
Ole Pedersen AAGAARD
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 17 Dec 1792 Place: <Odense, Odense, Denmark>
Christening: 21 Dec 1792 Place: Odense, Odense, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Hans Peter AAGAARD
Mother: Anne Marie CHRISTENSDR

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C203261
Source Dates: 1722 - 1814
Film or Fiche Number: 50330
Collection Details: Sankt Hans Garnison; Den Danske Folkekirke

--------------------------------------------------------------------------------

Return to search results Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 20-05-03 22:26

Tak Senta.
Jeg vil kigge nærmere på det

Kommentar
Fra : salome

Dato : 23-04-04 10:28

Her er Anna Ursulas død:
1872, 21 April, 27 April, Anna Ursula Thrane [enke], 78, Frederiksgade, Ole Aagaard [skomager og bedemand]
Kilde: Kontraministerialbog for Odense, Vor Frue Sogn, 1869-1876 afskrevet af Lotte Brændegaard Hvid

Anna Ursula var naturligvis gift med en skomager! Hendes egen slægt (thrane) er en lang række af Feldberedere = garvere.
Anna Ursula & Ole Aagaard var forældre til maleren Johan Aagaard <http://www.kid.dk/Weilbach.asp?ObjectId=3814>

Kommentar
Fra : salome

Dato : 23-04-04 10:40

BINGO:

ANNA URSALA OLSEN
Birth:
Christening: 24 APR 1794 Vor Frue, Odense, Odense, Denmark
Death:
Burial:
Parents:
Father: OLE JACOBSEN TRANE
Mother: ANNE VINTHLER

Kommentar
Fra : salome

Dato : 23-04-04 11:02

Her er Oles død:
1865, 13 Februar, 17 Februar, Ole Aagaard [skomager og bedemand, gift], 72, i Frederiksgade no 26
Kilde: Kontraministerialbog for Odense, Vor Frue Sogn, 1860-1868 afskrevet af Lotte Brændegaard Hvid

Kommentar
Fra : salome

Dato : 23-04-04 11:09

Her er den lille Ursula i 1801; 7 år gammel - læg mærke til "feldtberederen"!!!!:

odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kiøbstad, , , 90, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anders Larsen, 50, Gift, huusbonde, dagleier,
Anne Pedersdatter, 42, Gift, hans kone, ,
Anne Marie, 19, Ugift, deres børn, ,
Anne Kirstine, 12, Ugift, deres børn, ,
Johan Winchle, 63, Gift, huusbonde, feldtbereder,
Ussala Thrane, 69, Gift, hans kone, ,
Anne Winchle, 32, Ugift, deres børn, ,
Apolone Winchle, 28, Ugift, deres børn, ,
***Anne Ussala, 7, Ugift, tiltaget barn, ,***
Marie Christensdatter, 64, Enke(mand), logerende, almisselemmer,
Karen Pedersdatter, 67, Enke(mand), logerende, almisselemmer,