/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
3 pc`er - men manglende kontakt
Fra : lillelyst
Vist : 901 gange
40 point
Dato : 08-01-11 16:27

Alle kører windows 7, alle har samme arbejdsgruppe og alle kan SE hinanden. Alle benytter samme trådløs netværk. Alle mapper på pc`erne er delte via hjemmegruppen med fuld adgang. Windows firewall er frakoblet samtlige pc`er da jeg benytter kaspersky internet security samt routerens firewall. Kaspersky firewall er frakoblet alle pc`er.
pc1 kan snakke sammen (åbne mapper m.v.) med pc2 men ikke pc3.
pc2 kan snakke sammen (åbne mapper m.v.) med pc1 men ikke pc3.
pc3 kan kun se pc1 og pc2 men der kan ikke opnås adgang til nogen af dem.
Jeg er administrator på samtlige pc`er men alligevel får jeg nogle gange en meddelelse om at jeg ikke har rettigheder til at åbne mapper osv.

Men hovedproblemet i første omgang er: hvordan får jeg adgang til pc3 (som er en bærbar) ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-01-11 16:44

her mangler os kontakt
http://kandu.dk/Spg152061.aspx

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 08-01-11 17:25

Se den anden tråd klaudi

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 20 point
Dato : 08-01-11 17:49

Når nu de alle kører med Win 7 så skal de jo være med i samme Hjemmegruppe. Når du går ind i Hjemmegruppen kan du se en kode som skal hedde det samme på alle 3 pcer.
Og selv om du siger du er administrator på alle 3 så har win 7 jo en reigtig administrator konto hvor man kan "bestemme" det hele fra. Man er nemlig ikke automatisk administrator fra ny installation

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-11 17:51

Hvis du går ind i hjemmegruppe er der også et fejlfindingsværktøj/guide for hjemmegruppe. Den kunne du jo prøve at køre

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 08-01-11 18:56

Ser lige på det

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 08-01-11 19:54

fejlfindingsværktøjet hjalp ikke med at løse problemet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 11:54

Hvad med koden til Hjemmenetværk er den ens på alle pcer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-01-11 12:36

Citat
fejlfindingsværktøjet hjalp ikke med at løse problemet.

- så er der da noget der virker...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-01-11 22:15

På pc3 har du sikkert registreret netværket som "Offentligt netværk" istedet for "Hjemmenetværk" eller "Arbejdsnetværk"

Åbn netværks og delingscenter --> klik på "Offentligt netværk" (bænken) skift til "Hjemmenetværk" (huset)
Så vil jeg tro at det virker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-11 17:08

Åhh godt tænkt EXTERMINATOR, den mulighed har ikke lige skænket mig en tanke.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 20-02-11 19:23

Jeg har prøvet forskellige muligheder af, bl.a. kører samtlige pc`er på hjemmenetværket men er desværre ikke kommet en løsning nærmere.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 03-03-11 04:13

Alle muligheder som der er blevet foreslået her i tråden er afprøvet men nej problemet er ikke helt blevet løst.
Jeg husker fra tidligere installationer hvor der ingen problemer var. Alle kunne snakke sammen med samme hjemmenetværk, samme arbejdsgruppe osv. Det hele gik faktisk helt automatisk efter diverse delinger, men jeg vil se nærmere på nettets routere m.v.
Takker alle for forslagene.