/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skift farven på baggrunden i Word 2003.
Fra : spimmer
Vist : 480 gange
500 point
Dato : 08-01-11 12:53

Hejsa.
Jeg har en tekst i Word 2003, som jeg kopiere ind i Frontpage 2003. Men teksten får en hvid baggrund, som ikke er baggrundsfarven i mit Frontpage. Hvordag skifter jeg baggrundsfarven?

spimmer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 12:58

Højreklik på baggrunden/ Proberties?

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 08-01-11 13:16

Det virker i et nyt dokument! Men det jeg har er et indscannet dokument, og her kan jeg ikke bruge denne metode1

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 13:36

Citat
Men det jeg har er et indscannet dokument,

Marker teksten og indsæt i FP og vælg baggrund/ Formatering
Hvis det er et billede kan du ikke rette baggrunds farven, uden et billed program.

Ellers skal du have et OCR program, der kan genkende teksten.

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1012&bih=569&q=free+ocr+online&aq=3&aqi=g10&aql=&oq=free+ocr+&gs_rfai=&fp=2715e0f9f3db32bc
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=1012&bih=569&q=free+ocr+software&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=free+ocr&gs_rfai=&cad=cbv

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 08-01-11 13:49

Teksten er scannet ind med et OCR Program og gemt i Word. Men det Virker IKKE!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 14:00

Citat
Det virker i et nyt dokument! Men det jeg har er et indscannet dokument, og her kan jeg ikke bruge denne metode1

Så ændrer du bare baggrunden i worddokumentet INDEN du kopierer det over....

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 08-01-11 14:03

Det kan jeg IKKE!

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-11 14:08

Prøv lige at kopiere teksten over i Notepad og gem det
Læg den gemte tekst fra Notepad ind i nyt Words eller FP.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 08-01-11 14:16

Tak for svaret nomore. Der var den!
spimmer.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 14:16

Afhængig af OCR program, kan du have flere tekst-blokke i selve dit Words dokument
og sikkert derfor du ikke kan formatere baggrunden.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-01-11 14:17

Var så lidt