/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Telezoom til mit Sony a33.
Fra : cccf
Vist : 1911 gange
50 point
Dato : 08-01-11 09:45

Jeg hat købt et Sony a33 med standardoptik 18/55
Nu vil jeg gerne købe et Telezoomobjektiv der passer til.
Der skrives at E-fatninger ikke passer til.?
På beskyttelseslåget til objektivet står der 55m/m
Hvordan sikrer jeg mig at hvis jeg køber en Tamron eller Sigma tele, at de passer til mit Sony.?

Jeg har et spørgsmål mere.
Jeg kan købe Sony`s eget tele SAM 55/200
men kan få et Tamron eller Sigma 18/200 til samme pris.
Men hvad ville du foretrække.??

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-01-11 11:05

http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=514725

Her er et link til et forum som kan være nyttigt for dig at læse.

Mvh

Sverola

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-11 11:08

Du skal selvfølgelig købe et objektiv der passer til Sony, men en seriøs fotohandler ved selvfølgelig hvad der passer. Det samme gælder hvis du køber på internettet. - Se f.eks. på denne side Fotokoch i tyskland http://www.fotokoch.de/fotowelt/Objektive/objektive.html

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 08-01-11 11:18

Uden at kende de enkelte objektiver bliver det en generel betragtning.

En zoom der spænder over et meget stort område vil alt andet lige have nogle svagheder - som det også beskrives ved denne test af sigma'en:
http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_18-200_3p5-6p3_os_n15/page4.asp

DVS at du får med meget stor sandsynlighed en bedre billedkvalitet ved at dele brændvidden op på to objektiver. Men det kræver jo, at du har begge objektiver med. Superzoomerne giver dig hele området uden at skulle skifte.

Personlig foretrækker jeg to objektiv løsningen - har Nikon D300 + Nikon 18-70 + Nikon 70-300
Men der er også mange, der undrer sig over at jeg orker at slæbe en stor fototaske med.

MVH

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 08-01-11 12:16

Hvis jeg køber Sony`s SAL 55/200
Hvor mange gange vil den så forstørre ??
Ca 10 gange ??

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 50 point
Dato : 08-01-11 12:27

I forhold til dit objektiv 18/55, vil et 55/200 forstørre ca. 10 gange som du angiver.

200 divideret med 18 = 11,11 gange.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 08-01-11 12:33

Tak for svaret IBM760.
Så bestiller jeg et Sony sam 55/200 til 16oo,- hos Photoshop.dk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-01-11 12:40

Det lyder som en fornuftig pris - Fotokoch tager 255 EUR + porto så hos dem vil det hurtigt løbe op i kr. 2.000,-