/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Så er det fastslået
Fra : refi
Vist : 1259 gange
50 point
Dato : 06-01-11 16:59

Så fik jeg endelig min anelse bekræftet....

Skal man tro seneste måling VINDER blå blok med 75% og er dermed en sikker vinder.

Så nu ved i det.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-11 17:04

Hvilken måling, og efter de mange spildte reklame penge fra de røde lejesvende?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-01-11 17:07

Det lyder som om man kun har spurgt medlemmer af VKO og LA

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-11 17:10

Citat
Det lyder som om man kun har spurgt medlemmer af VKO og LA
- tror du ikke kun, at det er hos LA? - De andre kan ikke opnå så store %

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 17:12

Citat
Det lyder som om man kun har spurgt medlemmer af VKO og LA

Du tager helt fejl....

Jeg spurgte 4 af mine ansatte og 3 var blå - så den er god nok

Men det viser måske mere HVAD den slags opinionsmålinger er værd - dette til trods hopper alle på den bare TV viser det...

Citat
An opinion is a subjective statement or thought about an issue or topic, and is the result of emotion or interpretation of facts.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-01-11 17:19

[Men det viser måske mere HVAD den slags opinionsmålinger er værd - dette til trods hopper alle på den bare TV viser det...[/CITAT]

Jeg savner (næsten) altid den præcise formulering af det spm. der er stillet, og deltager af samme grund aldrig i meningsmålinger.

Jeg er ret sikker på, at hvis man spørger folk om de vil have lavere skatter får man et andet svar end hvis man spørger dem om de vil undvære efterlønnen for at få 1% lavere skat osv.

Kommentar
Fra : løvsanger

Dato : 06-01-11 17:24

Måske ved dine ansatte at du stemmer blå?
Så vil de gerne fedte.
Men stemmer de sådan, når du ikke er tilstede?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 06-01-11 18:37

Citat
Du tager helt fejl....

Smid den i smalltalk...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-11 18:40

Mine børn (arvingerne) stemmer det samme som jeg gør, men vil ikke sige det fordi der er hemmelig afstemning her i DK.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-11 19:06

Jeg kender flere som stemmer det samme som chefen når de snakker om det. Men de stemmer noget andet i stemmeboksen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 19:07

Citat
fordi der er hemmelig afstemning her i DK.

Der tales ellers om at stemme men NemID

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 19:08

Citat
Men de stemmer noget andet i stemmeboksen.

Bare man så kan være sikker på det - så kan det også bruges i en rundspørge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 19:09

Er Kandu rød eller blå

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-01-11 19:55

Mon ikke Kandu, ud fra dde to farver, er så'n en slags lilla, sådan husker jeg farvelæren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-11 20:19

Nej der er en tydelig blå overvægt i kandu, så ikke lilla men blåviolet...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-01-11 20:45

Har I nogensinde set den gamle film "Mr. Blandings builds his dreamhouse" med Cary Grant, hvor konen meget detaljeret beskriver lige den nuance hun vil have i alle værelser, hvorefter maleren råber "rød, gul osv.?"

Blåviolet og så'n en slags lilla, er der forskel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-11 21:07

Citat
Nej der er en tydelig blå overvægt i kandu

Er de "røde" her så overløbere eller spioner

Skal vi til at passe på hvad vi siger

Kan en socialdemokrat tillade sig at læse "Den Blå Avis"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-11 22:11

Hvad skal de farveblinde så gøre.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 06-01-11 22:13

Kandu har farverne RGB = 222, 225, 230 altså mest blå.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-11 08:49

A propos, så giver dagens mest omtalte meningsmåling i Politiken/TV2 50,9 % til blå blok, mens dagens i Børsen giver 52,9% til rød blok

http://img.borsen.dk/img/cms/tuksi4/media/nyheder.art_grafik/6135_url_4739.jpg

Så om Dk er blå- eller rødviolet afhænger af hvilken avis man holder/hvem/hvordan man spørger

Men "ingen kender dagen før værtshuset lukker", det er valgresultaterne der tæller!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 09:03

Citat
det er valgresultaterne der tæller

Selvfølgelig er det det.....

Derfor kan man jo også undre sig over HVORFOR man laver alle den slags undersøgelser....

Det ENESTE formål de kan have er at få "tvivlerne" til at blive til "medløbere".....

Råb HØJT nok - og du bliver hørt....
Gør det RIGTIGE - og du bliver valgt....

INTET er så overbevisende som FAKTA (eller måske netto)

Arbejderpartier hører FORTIDEN til.... (de bør hedde "finansproletar-partier")

Der findes INGEN arbejdere idag.... (i et moderne samfund)

ALLE har en stillingsbetegnelse - selv de arbejdsløse

Kan du finde en 30 årig der "kalder" sig "arbejdsmand"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-11 11:58

Ny meningsmåling med flertal til de røde

http://www.berlingske.dk/politik/gallup-s-stormer-frem-klart-roedt-flertal

Men stadig, lad os se hvad valget bringer

Refi, du har selvfølgelig ret i, at der (næsten) ingen arbejdere findes i Dk, derfor er S og SF også i gang med at finde andre vælgergrupper.

Venstre er jo også for længst er holdt op med kun at appelere til bønder, RV til husmænd, mens det virker som om K efterhånden knap (i den gammeldags betydning af ordet) har tilslutning fra grosserere o. lign.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-01-11 13:21

Naturligvis er der ingen arbejdere mere, og det er der taget højde for i Socialdemokratiet.
De har nemlig forlængst fjernet arbejdernæven som holdt en rose i hånden.
Så vil du se et arbejderparti, skal du ned til Spanien hvor det stadig er en næve som holder en rose.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-11 13:24

Ja, men hvor mange mursten om dagen lægger næven i Spanien som 71-årig, og hvornår går de fallit

Og hvornår gør vi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-11 17:54

Fordi folk er forskellige, Hurra for det og hvor er det dejligt med den forskellighed

Kommentar
Fra : løvsanger

Dato : 07-01-11 18:33

Her er en måling, foretaget af Venstre:
http://www.surveymonkey.com/s/MJKDG53

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 18:49

Citat
De har nemlig forlængst fjernet arbejdernæven som holdt en rose i hånden.

Karen Hæk har ellers lige været i nyhederne med en "rød" i hånden

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-01-11 19:00

Jeg så kun hendes røde gummistøvler!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 19:14

Hun havde skam en rose i hånden da hun stemte dørklokker

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 07-01-11 22:07

en arbejdsmand= Spicialarbejder

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-11 16:00

Der ringede på vores dør i midten af december, det var 2 fra socialdemokraterne der bare lige ville give mig en rose. Og en lang rose fik jeg, den stod i en vase i over en uge og så smuk ud.

Men nu bor jeg også i en socialdemokratisk kommune. Den har altid være socialdemokratisk.

Så sig ikke at de ikke gør noget for befolkningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:07

Citat
Så sig ikke at de ikke gør noget for befolkningen

Hvem tror du har betalt den (i din kommune)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-11 16:12

Og hvem betaler så din rose?

Når jeg påstod kandu er mere blå end rød var det mere ud fra aldersfordeling,
de fleste svarer jo i arbejdstiden, samt en overvægt af konservative synspunkter.

Undtagelsen er nogle få studerende, der prøver at få hjælp til deres egne opgaver,
og det kendetegner jo de røde...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:25

Hvordan "skiller" du blå og røde ud fra ALDER

Holder den er blå flertal jo sikret de næste 30-50 år - der kommer flere og flere ældre og færre og færre børn

Hvordan "skiller" du blå og røde ud fra ARBEJDSTID

Jeg kender flere røde "pengemaskiner"

Det er en misforståelse at de røde er mere "sociale" end de blå - det holder KUN til kassen er tom.... Så betaler næste generation for deres "gavmildhed"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 16:29

Hovedparten af de røde er pædagoger, arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere, førtidspensionister osv.....

Der er meget få med højere uddannelser..... (bortset fra toppen af partierne)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-11 16:29

>og det kendetegner jo de røde.

Jeg skynder mig at tilføje, selvfølgelig ikke de danske, nedslidte arbejdere,
men kammerat Stalin, pamperne fra DDR og ligesindede...

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 21-01-11 18:19

Tak for deltagelsen allesammen......

Det var blot ment som en spøg....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-11 18:36

Jeg har heldigvis også grinet en del undervejs