/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
fjern gammel avast for nyinstallering
Fra : laikatøs
Vist : 1296 gange
207 point
Dato : 05-01-11 19:47

Kan ikke fjerne AVAST der er udløbet Besked gives om at SKIN ikke er korrekt installeret - aner ikke hvad det er ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-01-11 19:53

Jeg mener at jeg afinstallerede programmet via dette link: http://www.avast.com/en-eu/uninstall-utility prøv om det vil lykkes

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-01-11 21:08

Jeg mener du bare kan højreklikke på det blå a og vælge stop tjeneste.
Og så bør den kunne afinstalleres.

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 207 point
Dato : 05-01-11 21:38

En mulighed er at installere den samme version igen for derefter t afinstallere den med http://www.revouninstaller.com/
så er du sikker på at få fjernet det hele...

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 06-01-11 08:43

Har prøvet uninstall - men det virke ikke. Højreklik på A også prøvet - Stop tjeneste linien ikke markeret

Ingen svarer på hvad SKIN er ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-01-11 09:00

Skin er jo udseende og bare et tillæg til den oprindelige Avast, som får den til at se anderledes ud.
Jeg bruger det ikke selv på min Avast 4.8
Men her kan du se hvad det er:
http://forum.avast.com/index.php?topic=37808.0

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 06-01-11 09:45

Har prøvet igen m/højreklik på AVAST + også med at skrive min licenskode, intet hjælper
Skilt med følgende tekst vises:
Ukendt fejl
Program kan ikke indlæses iNews (c:\Programmer\Alwil Software\Avast4\DATA\iNews.htm)

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-01-11 10:46

Prøv lige det her: http://www.avast.com/uninstall-utility når du har hentet programmet ned og gemt det på Skrivebordet, så start computeren i fejlsikret tilstand og kør så det program du har hentet ned. Genstart computeren almindeligt, så skulle det fungere.

Clou

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 11-01-11 13:20

Alle forsøg er mislykkedes. Er der een der har erfaring og vil yde hjælp hjemme foran min pc, vil jeg godt betale et lille beløb ? mvh "den ukyndige pensionist"

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-01-11 14:49

Prøv at forny den. Det er ikke nødvendigt at afinstallere den gamle. Jeg har kørt avast i nogle år
og kun fornyet den med ny kode.
Når den er udløbet er den ikke registreret i avast og derfor tror jeg ikke du kan afinstallere den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 15:53

Citat
Er der een der har erfaring og vil yde hjælp hjemme foran min pc
det er slet ikke nødvendig at sidde foran din maskine, Avast er nem at fjerne med uninstall værktøjet som Clou skriver, jeg kunne for eksempel sidde på min flade i den anden ende af landet og fjerne Avast for dig:
http://www.kandu.dk/Tip21231.aspx

og værktøjet som bruges:
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

ikke lige Avast men andre programmer har jeg før fjernet eller installeret på andres computere, selv om jeg sidder over 100 km. væk og den slags er gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-11 16:57

Det vil være nemt for dig at benytte det tilbud fra O.V.N.
Det er også en metode jeg har brugt til at hjælpe nogle stykker.

Det eneste du skal gøre er at installere et lille program og så kan OVN guide dig til at få forbindelse.
Programmet teamweaver startes når du giver tilladelse og bagefter er der ikke adgang til din computer før du igen giver tilladelse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 17:18

Citat
og så kan OVN guide dig til at få forbindelse
eller dig Eyvind eller en hvilken som helst af os som spørger foretrækker - det er noget som jeg har patent på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 17:20

Vrøvl
Citat
det er noget som jeg har patent på
det er IKKE noget som jeg har patent på

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-11 18:35

ikke mig - jeg har 3 comp på bedding med problemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-01-11 22:28

Og hvem gider have fjernhjælp på sin computer. Ingen får lov til at gå ind på min computer over nettet. For det er jo det o.v.n. vil. Have adgang til computere via nettet.

Og ja jeg kender programmet og har selv haft fjernadgang til mange computere på mit arbejde.
Men det er ikke noget jeg vil anbefale andre at give tilladelse til. Så hellere få hjælp af en professionel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-11 22:52

Citat
For det er jo det o.v.n. vil. Have adgang til computere via nettet.
og det har jeg så heller ikke lagt skjul på, her er blevet spurgt om en af os vil komme hjem til laikatøs og afinstallere programmet, spørgeren har altså tillid til den af os som bliver bedt om at komme og løse problemet, jeg foreslår at komme online hjem på spørgers computer, så hvad er problemet granner01?
Jeg har i flere spørgsmål placeret mig selv i det nordvest jyske og spørger bor måske i København, så det ville da være smart at løse problemer uden at bevæge sig hjemmefra, der er flere Kandu brugere som jeg allerede har "besøgt" online uden at kende dem fra andre steder end her, jeg har endnu aldrig fået negativ kritik
bare rolig granner01 du får ikke mit besøg du kan jo selv, så hvorfor i det hele taget blande sig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-11 00:33

Det er ingen bebrejdelse o.v.n. Men folk skal kende konsekvensen af at andre har adgang til deres computere. Principielt er mange folk lidt for villige til at give andre adgang til deres computer. Det er OK hvis personerne kender hinanden.
Men det giver en lidt falsk tryghed at være her på Kandu. For alle er anonyme og ingen kender vel hinanden. Måske bortset fra nogle få. Og det er det jeg ikke bryder mig om.

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 12-01-11 08:33

TIL GRANNER O1

Det var en ret kedelig kommentar du kom med den 11.01.01 (hvem GIDER have fjernhjælp - og INGEN skal ihvertilfælde ind i DIN computer)

Nej selvfølgelig ikke - FORDI DU KAN JO SELV

Ved godt at man skal passe på ikke at være for blåøjet - men fortæl lige hvad det værste er der kan ske ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-11 10:12

Det er netop for understøtte den tillid som skal være tilstede, at jeg blandede mig i O.V.N. s forslag om at kigge på computeren gennem internettet.
Dog har jeg selv kun benyttet Teamweaver programmet, efter anmodning fra den der skal hjælpes.

Jeg kender ikke O.V.N. personligt, men turde godt overlade min computer til ham over nettet.

Ps. Selvfølgelig skal man da passe på, med hvad der gives tilladelse over nettet, men ved at kigge på en bruger på et forum, som har deltaget i mange år, vil jeg påstå at man kan gennemskue dem der ikke har rent mel i posen.

Hilsen fra en "gammel" kandubruger (ca. 8 år) med flere profiler.
Eyvind
e.c
Emesen
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 16-01-11 08:57

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 16-01-11 15:34

Velbekomme laikatøs, ret elementært æ'å...

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 18-01-11 13:39

Har fået en mail om, at jeg er tilskrevet 21 point, men min pointsaldo er ikke ændret ?