/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydbøger til mp4 afspiller
Fra : ure
Vist : 2044 gange
100 point
Dato : 04-01-11 13:14

Når jeg overfører en lydbog til min mp4 afspiller ligger kapitlerne blandet: kapitel 1, 3, 5, 7 osv og derefter tilbage baglænds fra f.eks. 46, 44, 42 osv. Kapitlerne ligger i rigtig rækkefølge på computeren. mp4 afspilleren er ikke sat til at "blande". Det er en Philips afspiller som bruger programmet Songbird.
Venlig hilsen
Ure

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-11 15:54

Uden at vide med sikkerhed om det vil løse problemet, så vil jeg foreslå at du omdøber filerne inden du kopierer over på mp3 afspiller, kald dem for eksempel: bog001 - bog002 - bog003 og så videre, måske lægger de sig så i den rigtige rækkefølge

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-01-11 17:32

Er det f.eks. lydbøgerne fra "P4" du overfører til din afspiller?

Jeg har haft tilsvarende problemer, selvom rækkefølgen var perfekt på PC'en.
Jeg kunne umiddelbart heller ikke finde årsagen, så jeg foretog ny overførsel igen - denne gang tog jeg kun et mindre antal kapitler af gangen og kontrollerede så, hvordan det så ud på afspilleren.

Umiddelbart lykkedes det så, men evt. kan du løse probelemet ved, at når spilleren er tilsluttet PC'en, går du ind på spillerdrevet og kontrollerer rækkefølgen af filerne og evt. foretager en sortering inden du fjernet afspilleren.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-01-11 18:08

Mærkeligt, at de lægger sig forkert, når de ikke ligger sådan på computeren.

Du kunne evt. prøve her:

http://www.support.philips.com/support/sms_page.jsp?userLanguage=da&userCountry=dk

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-01-11 18:10

Der var nogle råd, på hjemmesiden, da vi kunne hente de gratis bøger, bla. om det med rækkefølgen, men dem kan jeg ikke finde igen- måske nogen kan ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-01-11 18:19

Ok nu fandt jeg den.
http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm

Det betyder, at du måske kan bruge itunes til at få dem lagt rigtigt- og i songbird kan du jo stille den til at hente fra itunes

Måske denne omvej kan hjælpe

Kommentar
Fra : ure

Dato : 25-01-11 12:06

Til o.v.n., IBM760, smuller64

Tak for svarene, desværre viste det sig at der var en fejl i afspilleren.
Jeg har fået pengene tilbage fra forretningen.

hilsen
ure

Godkendelse af svar
Fra : ure

Dato : 25-01-11 12:07

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-11 23:15

Lidt ufortjent at give mig pointene, men tak alligevel, godt du fik løst problemet