/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
EFFEKTIVITET!
Fra : NetMechanic
Vist : 406 gange
70 point
Dato : 12-05-03 17:38

En ung fyr på 21, 1.76, 60 kg. meget slank
Jeg har i laaaang tid, vi taler ca 2 år, trænet ca 30 armbøjninger og 50 mavebøjninger pr dag. Problemet er bare, jeg syntes ikke det har virket en SKID :) måske er min brystkasse vokset 0,5 cm i dybden, og mine biceps 1 cm i omkreds, mave musklerne er intet problem, de har altid været nemme syntes jeg.Men hvad fanden gør jeg med de biceps og det bryst, og man IKKE har råd til at gå i styrketr. center..For det har jeg IKKE, er på SU :)
Det må MEGET gerne vise resultater inden for en rimelig periode så det ligefrem kan ses, at det funker..Det er sgu lige før jeg er på randen til at tage et skud Anaboler snart, jeg er ved at blive syg :|

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-05-03 18:47

Hej med dig supermand.

P1. Lad alt det kemiske skrammel være hvor det er.
P2. I stedet for dine armbøjninger kan du bruge to plastflasker som har indeholdt sodavand e.lign. Fyld de tomme flasker med riskorn og brug dem som håndvægte.
De vil veje omkring 1½kg stykket.

Håndvægtene bruges foran, ude til siderne gerne foran et spejl så du selv kan følge dine bevægelser. Altså armbøjninger med fyldte flasker.

Næste skridt er at bruge strakte arme ud til siden med flaskerne. Hold armne strakte og saml dem over hovedet. Her er det at brystmuskulaturen kommer ind.

Du skal gøre dig selv den tjeneste at føre et antalsskema over de 3 øvelser/træningspas. Alle pas udføres i et langsomt tempo

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-05-03 19:17

Fortsættelse til supermand(netmechanic).

60 kg. er ikke meget for en gut som dig. Din kost spiller en væsentlig rolle idet du risikerer at forbrænde muskler i stedet for at udvikle dem. Læs Dorthe Rasmussen bog om træning og kost grundigt. Den omhandler mest løbere. Du kan også kigge ind på
http://www.go-motion.dk/nyhedsbrev/ der er sikkert noget du kan bruge selv om det ser ret eensidigt ud det du er i gang med.

Det der er vigtig er at du ikke skader dig selv.

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 70 point
Dato : 12-05-03 19:26

Til Netmechanic

Fundet på førnævnte site og deres søgefunktion tilsat lidt fantasi.

Spørgsmål fra:
Jesper Ilsøe, 7183 Randbøl
Jeg har tænkt mig at købe nogle håndvægte for jeg syntes ikke rigtig jeg har tid til at komme i styrkecenter. Så er der ikke nogle gode øvelser man kan lave for at træne overarmene samt brystmusklerne?

Svar:
Overarmene har to sæt muskler: bøjemusklerne (m. biceps brachii og m. brachialis)på forsiden og strækkemusklen på bagsiden (m. triceps brachii). Bøjemusklerne trænes ved øvelser hvor albuen bøjes med belastning. Man kan variere håndstilling og skuldervinkel. Strækkemusklen skal belastes under udstrækning af albuen. Det kan være stækninger over hovedet stående eller liggende på ryggen. Brystmusklen (m pectoralis major) trænes ved at armene føres ind foran kroppen mod belastning. Man skal ikke glemme skuldermusklen (m. deltoideus) der trænes når armene løftes mod modstand. Både bryst- og skuldermusklerne kan trænes i mange variationer.
Kig på siderne under muskelgrupper >> hvor der er øvelser.

Godkendelse af svar
Fra : NetMechanic

Dato : 12-05-03 19:34

Thanx, jeg er specielt glad for den med riskornene hehe :) Den er sgu fix :)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-05-03 19:41

Hej supermand

Godt at du kunne bruge det jeg havde fundet frem. Go´arbejdslyst. I øvrigt kan et par håndvægte vel ikke koste en bondegård. De er nok nemmere at holde på.

Hilsen Søren