/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skorsten
Fra : pabloj
Vist : 968 gange
400 point
Dato : 01-01-11 19:19

Hej.
Jeg har fået installeret en kondenserende kedel med aftræk igennem gammel skorsten.
Skal jeg meddele skorstensfejeren (kommunen) det?

Jes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-11 19:52

spørg skorstensfejeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-01-11 19:56

ALT hvad der har med din skorsten at gøre, skal meddeles skorstensfejeren - så tager han stilling til om det er nødvændigt med et eftersyn....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-11 01:59

Skorsten som aftræk fra en gasfyr skal ikke renses af skorstenfejeren. Hvis skorstenen ikke allerede er afmeldt til kommunen, skal du gøre det nu. Det tilsyn og kontrol som skal være med aftrækket kan du å lavet sammen med eftersynet af gasfyret.

Jeg håber at du har fået sat et rustfrit rør indeni skorstenen. En muret skorsten holder ikke til det fugtige aftræk fra en kondenserende kedel.

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 03-01-11 20:05

Tak for svaret transor.
Nu er det ikke et gasfyr men et oliefyr.
Aftrækket er dobbelt og ført op gennem skorstenen.
Jeg meddeler kommunen det, det er den eneste forbindelse jeg har med skorstensfejeren

Jes