/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af Stalker
Fra : stalkerboy
Vist : 1165 gange
50 point
Dato : 12-05-03 16:48

Hej!
Jeg har en stalker. Skiven er taget + den begrænsningen i indsugningen + har et next-rør på, men den kører kun 60!!!
Jeg vil gerne have den op på lidt mere, og tænkte på en cylinder, men der er så mange, og har ikke ret meget forstand på scooter, så hvilken skal jeg vælge, hvis jeg vil have den op på en 80-´85 km/t.???? Er der også andet der kan laves ved den, for at dette kan lade sig gøre??
Hvor kan man købe alle disse ting billigst???
Håber I vil hjælpe mig, for jeg har ikke den store viden omkring scootere!

Kommentar
Fra : NetMechanic

Dato : 13-05-03 15:14

Jeg vil henvise dig til Http://www.Stalkerzone.dk
Jeg kender nogle af de knægte der står bag siden, der er en god vejledning osv vedr tun.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-06-03 00:28

Hej Stalkerboy!!!

Jeg har selv en Stalker, som er pæn gal og kan kun anbefalde det jeg har på som er:
Alluminiums cylinder 47,6 milimeter
Racerkobling
4 grams ruller
22 milimeter karburator
Proma udstødning

Alt det er selvfølge lidt dyrt men du kan sætte lidt på ad gangen, og til sidst garentere jeg for, at du får en scooter som du altid syntes er sjov at køre på, min render lige under 100 med pænt hidsigt optræk, hvilket vil sige at den nemt går på baghjul uden hjælp. Og den trækker rimeliget prograsivt hele vej op til de små 100 km/t.

Hvis du ikke har råd, vil jeg anbefale at du starter med udstødning + ruller + cylinder, og senere karburator som giver det sidste vilde optræk og så eventuelt en racerkobling!!!!
Du skal dog vide at hvis du følger min opskrift vil benzin forbruget stige rimeligt meget, men når du har kørt den første tur, vil du nok være rimelig ligeglad med bezineforbruget.

Med venlig hilsen Jlassen

Kommentar
Fra : bullemand

Dato : 13-06-03 23:13

Hejsa...

Jeg har også en Stalker, men hvis du sætter det på som står skrevet ovenover så ødelægger du din krumtap rimelig hurtigt, i stedet skal du vælge noget af det jeg har på

Tun:

Malossi 47 mm cylinderkit
Proma Legal (modificeret)
Huller i luftfilter-kassen
Polini Speed control vario (modificeret) (10 gram)
Polini blæsehjul
Malossi membran blade
Athena kevlar forstærket rem
Racer nåleleje med 12 mm krydspind
12 mm karb. #82

Den vil køre omkring 85 IRL (in real life) og ca. 90 på speedo med en rigtig godt optræk...

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 14-06-03 01:25

Hej Bullemand!

Det ser sku okay ud det du har på der, men det er da vold dyrt at få sat på!!! Og krumptapen bliver IKKE ødelagt, jeg har kørt med min omkring 7000 km, og den er ikke ødelagt, såååå...........

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 17-06-03 02:42

Desuden skal det også nævnes at mit er lavet hos en forhander som har sat det op, så det passer til standart krumtap, hvorfor den IKKE bliver ødelagt.........så du har nok ret hvis man vælger at lave det selv er det en god idé at skifte krumtappen også!