/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
mine billeder
Fra : toshiba8.a
Vist : 929 gange
50 point
Dato : 31-12-10 12:24

Hej
Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil være sikker på at jeg har til jeg dør men jeg kender ingen steder der er gratis. i øjeblikket bruger jeg dropbox men der har jeg kun 2gb.
jeg ved godt at der kan være mange billeder men det havde været rart hvis jeg havde "uendelig" plads.
nogen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-10 12:26

På papir er den sikreste måde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 12:29

Har du en Hotmail? Der får du gratis adgang til 25 GB online gemmeplads, det kaldes Skydrive og du har adgang med det brugernavn og adgangs kode du bruger til Hotmail
http://www.kandu.dk/Tip21026.aspx
http://www.kandu.dk/Tip21106.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-10 12:48

Vi har brændt alle vores på skiver.
Har du ikke mulighed for at gøre det ???

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 31-12-10 12:52

Citat
Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil være sikker på at jeg har til jeg dør men jeg kender ingen steder der er gratis.

Nu er du ikke så gammel (15 år), så hvis du vil sikker på at du også har billederne om 70-80 år, skal du ikke kun gemme på nettet - du risikerer at nogle af disse sider nedlægges.

Så udover at gemme på Dropbox/Hotmail m.m. bør du benytte andre alternativer.
Ekstern HD, brænde CD/DVD o.s.v. pt. er der mange tilbud på eksterne HD på op til 2 TB for ca, 1.000,- kr.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-10 13:12

Man tør jo ikke spå om hvad der vil ske med elektronik og filformater de næste 70 år.

Jeg ville selv få udskrevet de bedste billeder på bedste papir og så gemme dem tørt og temperaturstabilt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 14:53

Køb en ekstern harddisk og gem billederne der. Når du har gjort det så hiv stikket ud og læg den ind i et skab. Der kan den ligge i mange år og samle støv, men dine billeder er der stadig. Du kan også vælge at sætte den til en gang om året og opdatere dine billeder.

Men hvorfor ikke bare brænde en CD med dem og så gøre det en gang om året.

Godkendelse af svar
Fra : toshiba8.a

Dato : 31-12-10 16:02

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-12-10 16:11

toshiba8.a - Elgiganten har køtilbud på Søndag d. 2. januar 2011 fra kl. 10.00, hvor de har følgende tilbud: Ekstern HD på 2000 GB ( 2TB ) - det er en IOMEGA2TBSEL til kr. 699,-.

Bemærk, det er et køtilbud hvor der er 2000 stk. i hele danmark, så man skal nok være tidligt ude.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 01-01-11 09:29

Citat
Bemærk, det er et køtilbud hvor der er 2000 stk. i hele danmark, så man skal nok være tidligt ude.

Ja, og vi ved jo nok hvordan det er med Elgigantens køtilbud - de eksisterer ikke!
Er oftest købt af en medarbejder inden de åbner