/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tvangsfjern børn af rygerforældre
Fra : kartoffel88
Vist : 1111 gange
100 point
Dato : 31-12-10 08:46

Jeg syntes det er klamt at man ryger foran sit spædbarn når man i dag ved så meget om hvor skadeligt det er at ryge. Er der noget værre end synet af en gravid ryger? Hvor svært kan det være at holde op. Så lad dog være med at få børn hvis du ikke kan stoppe med at ryge.
Har snakket med en operations sygeplejesker, hun siger at rygning er meget værre end man oplyser befolkningen om.
2 forældre der ryger 20 smøger hver dag foran deres spædbarn burde få fjernet barnet af myndighederne.
Hvad syntes i?

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 110 point
Dato : 31-12-10 08:53

Uha, sprængfarligt emne, du bringer op. Hvad med børn af folk, der drikker? Eller er voldelige?
Lad os nu passe på, at vi ikke bliver et rent forbudsland. Jeg er enig med dig i, at man ikke bør ryge i nærheden af børn, men ligefrem at tvangsfjerne børnene, det, synes jeg nu, er lidt voldsomt, og børnene kan risikere at lide større overlast (psykisk). Vil vi være skyld i det? Nej vel?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-12-10 08:57

eller fedme mm.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-12-10 08:58

Vi har et hold venner som har to tvangsfjernede børn boende. Dem får de over 50 k for om måneden. De ryger begge to både i bilen og i hjemmet. Det syntes jeg sq er forkert! En dagplejer må ikke ryge i hjemmet og det burde sq også gælde for andre der påtager sig ansvaret for andres børn. Godt nytår

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-12-10 09:01

Glemte lige konklutionen. Så længe plejeforældre ingen restriktioner har så hjælper tvangsfjernelse ikke.

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 31-12-10 09:04

Enig med pifo.

Der skal, heldigvis da, meget mere til at tvangsfjerne et barn, som afstedkommer langt større psykiske, og måske også, som følge deraf fysiske skader på barnet.

Men forældre, som ryger, drikker eller hvad de nu ellers gør, som ikke er "børne-egnet",
skulle måske tænke sig om en ekstra gang. Ikke gøre det i nærheden af børn.
Det kunne man godt ønske sig, for barnets skyld.

tjunk

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-12-10 09:05

Citat
Vi har et hold venner som har to tvangsfjernede børn boende. Dem får de over 50 k for om måneden. De ryger begge to både i bilen og i hjemmet. Det syntes jeg sq er forkert! En dagplejer må ikke ryge i hjemmet og det burde sq også gælde for andre der påtager sig ansvaret for andres børn. Godt nytår

Jeg er helt enig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-10 09:06

Så skal vi vel også indlægge gravide kvinder i første måned og tvangsfodre dem med udelukkende supersunde fødevarer.

Lad nu tilbagegangen i antallet af rygerhjem regulere problemet af sig selv.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 31-12-10 09:24

Jeg kiggede på dine gamle spørgsmål, og mener ud fra disse, at man måske også skulle overveje at tvangsfjerne børn fra forældre der er under middel begavede.

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 31-12-10 09:32

Vi skal nok lade være med at være så forargede på andres vegne.

Hvad ville vi sige til, selv at få beskeden:
Vi tvangsfjerner dit barn, fordi du gør dit og dat, har en lav IQ.
Mon ikke vi ville blive temmelig "sure" !

Men derimod har man ikke spor imod at dømme "naboen"
for både det ene og det andet.

Slap dog af !

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-12-10 09:39

Nu synes jeg lige at vi skal klappe hesten...........
Jeg synes der er ved at komme fanatisme og hysteri ind i billedet når det gælder rygning af tobak i egne hjem.
De aller fleste går ud når der skal ryges hvis der er børn tilstede.

" forældere der ryger 20 smøger hver om dagen burde få sine børn fjernet" Hva faen er det for noget pis at skrive???
Hvad med forældre som brænder stearinlys inde for at hygge sig (check indholdet i brændt stearin)
Optænding af grill ude med tændvæske ???
Og sidst men ikke mindst forældre som drikker alkohol.
Nej du "hellige" kartoffel88 fjern børn fra hjem hvor der drikkes bajere vin og sprit på samme bus som du henter ryger børnene ........

Godt nytår

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 09:45

Hvor skal vi flytte alle vores børn hen, hvor er der sikkert at opvare disse små mennesker så de på ingen måde er i risiko for at komme til skade eller under forkerte påvirkninger…?

Størsteparten af os der lever i dag er opvokset i røg og alt det skadelige vi i dag advares imod.

Vi har haft de forkerte venner og har spist det forkerte mad. Nogle af os har endda spist insekter og regne orme…

Når vi dyrker sex har nogle af os vores tunger steder hvor andre vemmes uden at dø af det.

og skønt dette overlever vi…..

Der er altid nogle der kloges og mener at de har de bedste anvisninger for at leve livet og især hvordan andre skal leve livet.

I dag må børn ikke klatre i træer, eller få blå mærker eller lære at håndtere en hammer. Jeg syntes vi skal putte noget af al vores bedre viden op hvor vi er højest når jordbær plukkes og få genskabt et lidt mere afslappet forhold til livet og mest af alt til hinanden….

Lad os få genskabt et nærmere forhold til vores medmennesker. I stedet for at bruge tiden på at bekrige hinanden, på områder hvor vi føler os mere frelste end andre.

Læse venligst ironien i de efterfølgende
Dem der ryger – eller drikker – har jo disse laster for at genere deres med mennesker. De gør det jo alle for at skade sig og deres omgivelser.

Jeg tror den største udfordring i de moderne samfund er og bliver i langt højere grad – udfordringen i, at vores viden ikke skal tvinges ned over andre individer. Hver gang mennesker får ny viden skal andre omformes og tvinges ind i de” former som vores viden nu antager”. Dette var tilfældet under reformationen, korstogne, kristenheden og nu anvendes denne metode også i terror og islams tjeneste.

Lad os bruge tiden på at leve med hinanden i stedet for at forme hinanden – ”vi er jo ikke alle gift med hinanden”

Lad at nøjes med at tale med hinanden og fokusere på opdragelsen af os selv og vores afkom..

Glædelig 2011 !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 09:53

Jeg synes det er meget værre at så mange forældre omsorgssvigter deres børn. Det koster samfundet rigtig mange penge.

Jeg er selv tidligere ryger. Og det var min mand også. Og vi røg aldrig sammen med børnene, røg aldrig i bilen.

Så godt nytår og tusind tak for det gamle, det har været muntert.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-12-10 09:53

Citat
Lad at nøjes med at tale med hinanden og fokusere på opdragelsen af os selv og vores afkom..

Ha ha - ja, jeg tror sgu også, at vi burde fokusere på selv at blive lidt mere velopdragne. Vi opfører os efterhånden allesammen som om, vi ved bedre end resten af verden. Lad os lære at blive høflige, tolerante og hjælpsomme.
Godt nytår!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-12-10 10:29

Og jeg kender en familie hvor forældrene til stadighed skændtes og huggede på hinanden, uden hensyn til børnene. Hvis man skulle vurdere hver familie på denne måde, ja, så ved jeg ikke hvor børnene skulle anbringes. Så tror jeg 90% ville blive institutionsbørn, ov gå rundt og ligne zombier.
Det har altid været som nu, og tak for forskelligheden.

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 31-12-10 10:44

http://www.dk-rock.dk/dkbel.htm

Nu kan jeg ikke lade være med at tænke på Peter Bell og
Hvem dømmer hvem, og med hvad ret?
Husker ikke præcist teksten.

Men vi har så travlt med at dømme andre mennesker for fejl og mangler,
så vi helt glemmer vores egne fejl.

Men så er vi jo også mere "perfekte" eller hvad ?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 11:00

Jeg synes vi skal gå et skridt videre, og tvangsfjerne alle børn. De både lugter, roder, larmer, og er en pestilens i stort set alle henseender.

Ja undskyld sarkasmen, men dit latterlige forslag udstiller, at du er en af dem der lader sig lulle ind i en forestilling om, at det er Statens opgave at nurse os fra vugge til grav. Tag dog selv ansvar, og lad andre om at passe deres sti.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 11:54

Ekstremister findes der alle steder
Muslimske ekstremister spænger sig selv og andre i luften
Andre religiøse ekstremister er ikke bedre
Ekstremistiske kartoflel88 vil tvangsfjerne børn fra rygerhjem, hvorfor ikke tvangs sterilisere rygere? Så slap man for besværet med at fjerne børnene

Kartoffel88: Den afart af Homo sapiens som du repræsenterer vil jeg ikke ønske et godt nytår

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 12:22

Det er svært at udtale som om andres mangel på tolerance uden at afsløre sin egen.... mangel på samme...

vh Ben

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 13:30

Citat
Det er svært at udtale som om andres mangel på tolerance uden at afsløre sin egen.... mangel på samme...

Det kan du mene. Men intolerance og fanatisme fortjener ikke tolerance. Heller ikke når det gælder emnet at tvangsfjerne børn ud fra en personlig holdning, at rygende forældre generer ens sarte øjne, med begrundelse i "Har snakket med en operations sygeplejesker, hun siger blablabla"

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-12-10 13:47

Men emnet at vise hensyn til andre og tænke på andre end sig selv er jo stadig relevant...

http://avisen.dk/foraeldres-rygning-indlaegger-boern_139315.aspx

vh Ben

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-12-10 14:11

Jeg mener at rygning er blevet moderne tids " etnisk jagt a la 1940 - 1945 "
For nu kan de som ikke tilhører den rygende gruppe være med i et sammenhold som med mediernes hjælp giver " jagttegn" til at mobbe de som ryger.
Det forundrer ikke så lidt at denne >Kartoffel88< trækker rygere frem som de der skal have børn tvangsfjernet og ikke feks alkoholikere eller andre med rusproblemer????? Ja for den sags skyld hjem med vold!!

Men for god ordens skyld synes jeg lige at Kartoffel88 skal læse denne artikkel og koge grilmaden til sine kære små før jeg kommer og henter dem næste sommer

http://www.knr.gl/index.php?id=297&tx_ttnews[pS]=1180663200&tx_ttnews[pL]=2591999&tx_ttnews[arc]=1&tx_ttnews[pointer]=5&tx_ttnews[tt_news]=23566&tx_ttnews[backPid]=844&cHash=16f66dac0a

Dette var en joke .....

Godt nytår alle herinde

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 14:20

Citat
Men emnet at vise hensyn til andre og tænke på andre end sig selv er jo stadig relevant...

Jeg anfægter ikke, at man kan have en holdning udfra hensyn. Jeg anfægter, at man bliver så ekstrem, at man foreslår TVANGSFJERNING. Det er hul i hovedet, og fortjener ikke andet end en hovedrysten.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 31-12-10 15:03

Citat
Ekstremistiske kartoflel88 vil tvangsfjerne børn fra rygerhjem, hvorfor ikke tvangs sterilisere rygere?

Ha ha ha - ja, det var sgu da en anden løsning, hvad synes du om den, kartoffel88?
Det må være en forebyggende løsning

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-12-10 15:28

Er der slet ingen løsninger på rablende galskab:
Citat
Tvangsfjern børn af rygerforældre

Bare det at du kan fremsætte,sådan et forslag,tyder på at nedenstående citat,er velbegrundet:
Citat
Jeg kiggede på dine gamle spørgsmål, og mener ud fra disse, at man måske også skulle overveje at tvangsfjerne børn fra forældre der er under middel begavede.

Hvad med kosten:Er du en af de frelste ikke-rygere,der æder pommes frites,slik og drikker sodavand.
Så det minder om en oppustet badedyr.

Magen til selvforherligelse,skal man sku lede længe efter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-12-10 15:41

Fantastisk at menneskeheden,i det hele taget har overlevet:
Noget af det allerførste mennesker opfandt,efter overlevelses-midlet:mad.Var netop tobak og sprut.
Prøv selv lige at "forske",i disse ting.Så vil du finde overraskende resultater.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 02-01-11 00:02

Glimrende indlæg.
Tak for jeres svar alle sammen. Selvfølgelig driller jeg lidt med min overdrivelse
Så bare en der stod og røg med den største gravide mave jeg længe har set.