/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Kørekort-klip tilbage ??
Fra : BerndJ
Vist : 982 gange
100 point
Dato : 30-12-10 12:50

Er den 16. december 2007 kørt så meget for stærkt (på en ensom landevej, midt om natten), at jeg mistede ét klip i mit kørekort. - Der er nu gået 3 år ... uden at jeg har "dummet" mig i trafikken siden dengang.

Er det rigtig at jeg får mit klip "tilbage" efter 3 år?? - Bliver jeg orienteret om det?? - Kan jeg slå op på nettet - et eller andet sted (med digital signatur) - hvor mange klip jeg har ??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-10 12:56

Citat
Hvornår bliver et klip forældet

Et klip gælder i tre år fra det tidspunkt, hvor overtrædelsen blev begået.

Dette kan illustreres ved følgende eksempel:

”Du overtræder færdselsloven og får et klip. Inden for de næste tre år overtræder du igen færdselsloven og får endnu et klip. Du har nu to klip ”i banken”. Efter mere end tre år fra det første klip, overtræder du igen færdselsloven og får endnu et klip. Dette klip får ikke nogen umiddelbare konsekvenser for dit kørekort, da det første klip er forældet. Du har nu i alt to klip ”i banken”.”

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/klippekort/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-10 12:59

Citat
Er det rigtig at jeg får mit klip "tilbage" efter 3 år??

Ja iflg. ovenstående link.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 30-12-10 13:04

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 13:05

Du går bare på borger og får et nyt "klippekort" når det gamle er brugt

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-12-10 16:52

Citat
Du går bare på borger og får et nyt "klippekort" når det gamle er brugt

Imponerende så skarp du er i dag - skriv lige den nøjagtige adresse på det link...